Kilo Sorunsalı

Beni hiç merak etmiyor musunuz? Ne yaptı bu kadın? Rejim yapıyordu, bıraktı mı? Kilo verdi mi? Soran eden yok. Hani bırakırsam bana "iradesiz" falan diyerek hakaret edecektiniz? Öyle anlaşmıştık. Ama siz merak etmeseniz de ben söyleyeceğim zaten. 2,5 kilo vermişim an itibariyle. Çok mutluyum ama nerdeyse 1 ay oldu ve aslında az vermişim. Az olsun sağlam olsun diye teselli ediyorum kendimi. Çünkü hızlı giden, hızlı gelir.Aslında bu da bir züğürt tesellisi ama olsun.
Kilo olarak az kaybetsem de spordan dolayı epey bir incelme ve şekillenme durumu söz konusu. Çünkü insanlar bana "zayıfladın sen, inceldin" falan diyorlar. Motivasyon oluyor tabi bu da. İlk haftalar kadar sıkı olmasa da rejime devam ediyorum ve bu süreçte bir şey fark ettim. Eskiden de 1 hafta 10 gün gayet güzel rejim yapmışlığım vardır ama istikrarlı olmadığım için ve bunun biteceğini sandığım için veremiyor muşum ben kilo. Yani şöyle anlatayım 3-5 kilo verdikten sonra eski yeme düzenine tam gaz geri dönüp, hatta "kilo verdim nasıl olsa" diye daha bi rahat yediğimdenmiş sıkıntı. Yani demem o ki rejim yapıp az yemeye alışacaksın ve bunu sürdüreceksin arkadaşım. Mide kapasiteni zar zor küçülttükten sonra tekrar büyütmemek için çabalayacakmışsın. Ben anladım deneme-yanılma yoluyla, siz bana inanın deneme-yanılma yöntemi hem çok maliyetli, hem de uzun sürüyor, kendiniz anlamak için uğraşmayın yani:)))
Canımın istediğini çok yemenin özgürlük olduğuna dair bir inancım varmış benim(bu inancımı nasıl fark ettiğimi daha sonra anlatacağım-otohipnozu anlatacağım yani) . Oysa ki Hz Ali'nin bir sözü var "az yersen sen yemeğin sahibi olursun, çok yersen o senin sahibin olur".
Yani arkadaşlar özetle diyorum ki kilo veremiyorsanız inançlarınıza bir bakın. İkincil kazancınız var mı? Yani kilo vermediğinizde size ne kazandıracak bu? Kesinlikle içten içe , sizin bile fark etmediğiniz bir inancınız vardır. Yani bilinçaltınız bir kazancınız olduğuna inanıyordur.Bunu daha ayrıntılı anlatacağım arkadaşlar ve yaratıcı imgelemeyi de . Sevgili Kestane Fiyonk istemiş bu konuda yazmamı. Sen istersen ben yazmaz mıyım cancağızım ? Ama azzzz sonra:))))


11 yorum:

  1. Hmmmm merak ettim hakikaten bende..
    Bendeki alttaki inanç ne acaba ?
    Sabah aynaya baktığımda mutsuz oluyorum artık sarkanlardan... Bu işe bir dur demem lazım ama ne zaman...
    Ahhh ahhhh :)))

    YanıtlaSil
  2. Ya bu işte bilinçaltındaki yanlışların payı yadsınamaz. Ama bunları da maalesef kendi kendimize keşfetmek durumunda kalıyoruz. Bu da deneme yanılma yoluyla oluyor ne yazık ki... Bir de kişisel olarak herkesin kendine ait bir öğrenme yöntemi var, bunu da bilmek lazım. İmgelemek de inancı ve kararlılığı diri tutuyor evet. Bu konudaki yazını ben de merak ediyorum. Hadi bu kez bence de başaracağız, içimden bir ses öyle diyor. Arada bir birbirimize şarlayalım bakalım :))))

    YanıtlaSil
  3. bilinçaltımda bir sıkıntı yok o halinden çok memnun :)
    "Sen böylede güzelsin baybi" diye kandırıyor beni bakalım ben onu nasıl kandıracam :)

    YanıtlaSil
  4. Asıl mesele zaten kilo değil, vücudun o kişinin bünyesine uygun bir biçim almaması. Yani sizin de değindiğiniz üzere spor, hareket. Her gün az da olsa belirli hareketleri yapmak bile vücudu kendine uygun bir biçimde muhafaza ediyor. Tabii bunun yanı sıra da beslenmeyi dengelemek. İnsanız sonuçta, canımız istiyor ve yiyip içiyoruz. Ama, hemen sonrasında dengelemek gerek bunu. Kahvaltı ağır olduysa akşam yemeği hafif olmalı, akşam yemeği ağır olduysa ertesi gün dikkat etmeli. Zayıf biri değilim, şişman da değilim. Görünümünden memnun bir insanım, yani normal görünüyorum. Sizi de ayrıca tebrik ederim, umarım çizginizi bozmazsınız; daha güzel, sizi daha memnun eden sonuçlarınızı da alırız.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Ne güzel anlatmışsınız. Takipteyim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Alışveriş yaparkenki tok gözlü tavrımı yemek yerken de korusam :)

    Vallahi sormaya geliyordum, ay sonu gelsin diye beklemeye karar vermiştim.

    Kocaman bir AFERİN :)

    YanıtlaSil
  7. Spor çok etkili ya. İşe girdiğimden beri sporu azalttım kilom sabit ama bir kıçım yayıldı :D

    YanıtlaSil
  8. Ben de yakin zamanda diyetisyene gittim iyide kilo verdim ama kadinlarin dersi bitmiyorki verdigim kadar saha vermem lazim ama irade eksik iste

    YanıtlaSil
  9. Ay çok teşekkür ediyorum ve yazını merakla bekliyorum daha doğru uygulama yapabilmek için. Ayrıca çok naziksin talebimi değerlendirdiğin için de teşekkür ederim. Öpüyorum Kocaman Kocaman :))

    YanıtlaSil
  10. sıkılaşma olayıyıla ben de dün karşılaştım. Spor özellikle popo bölgesi için muhteşem bir şey. insan kendini çok daha rahat hissediyor, devamı gelir umarım :)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bende en kısa zamanda spora başlamak istiyorum yazının devamını merakla bekleyeceğiz :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.