Sevgi Yumağı

Geçen hafta bir akşam üstü çocuklarla kurstan dönerken arabada kavga ettikleri için ben küçük çaplı bir cinnet geçirdim. Onlara kızgın olduğumdan onları beklemeden hızlı hızlı apartmana girip asansörün önünde beklemeye başladım.  25 yaşlarında olduğunu tahmin ettiğim hoş bir kız vardı asansörün önünde. Yorgun, bıkkın ve mutsuz bir ifadeyle bakıyordu. Arda ile Ezgi de koşarak geldiler ve sanki biraz önce beni öfkelendiren onlar değillermiş gibi şen şakrak, bıcır bıcır "neden bizi beklemedin anne" dediler. Ben de ben size küstüm dedim. Tabi suçlarını bildiklerinden hiç sesleri çıkmadı.Sessiz geçen bir kaç dakikadan sonra birdenbire içim ürperdi ve "hava soğudu birden üşüdüm" dedim. Arda ve Ezgi biri önden biri arkadan bana sarıldılar. "Gel seni ısıtalım anne" dediler ve ben hemen yumuşadım tabiii. Sarıldık , öpüştük , gülüştük.(Annelik bir duygudan diğerine ışık hızıyla geçmek demek:)) Asansörün önünde bekleyen kız bize dönüp "ay bende gelip sarılacağım şimdi size çok hoşuma gitti, bana da sarılın" dedi. Biz de "gel gel sarılalım " dedik. Mutsuz yüzü birden aydınlandı. Bizim neşemize kayıtsız kalamadı(neşe bulaşıcıdır).
Sağlıklı bir ruh için günde en 5 kez sevdiklerimize sarılmamız gerektiğini söylemişmiydim. Bunu ben demiyorum sadece. Araştırma yapmışlar İsviçreli Bilim Adamları(attım, İsviçreli değillerdi sanırım Amerikalılardı). 
Biz evde özellikle hafta sonları sabahları "sevgi yumağı " yapıyoruz. Ne mi sevgi yumağı? Herkes birbirine sıkı sıkı sarılıyor ve dördümüzde birbirimize dokunuyoruz. Hatta ben "herkes birbirine dokunuyor" değil mi diye yoklama bile yapıyorum. Arda zaman zaman kızkardeşi için "bu geri zekalı bana dokunmasın" dese de(bu arada kızımda "sanki ben sana bayılıyorum" diye cevap veriyor) genel olarak birbirimize sıkı sıkı sarılıp sohbet ediyoruz bir süre. Eşimin de benimde en sevdiğimiz şey bu. Biraz daha büyüdüklerinde yapabilecek miyiz? bilmiyorum. Umarım devam eder. 
Ben ailelere böyle ritüellerinin olmasını tavsiye ediyorum. Özellikle çocukların ruh sağlığının gelişiminde aile çok önemli. Sevgiyi hissetmek, sevildiğini, önemli olduğunu hissetmek dünyanın en güzel duygusu. 
Biliyor musunuz bir insana yapılabilecek en büyük işkence o yokmuş gibi davranmakmış. Fiziksel işkencelerden daha yıkıcı sonuçları varmış. Mesela benim her hatırladığımda üzüldüğüm bir deney var. Bir yetimhanede bebeklere deney yapmışlar. Hiç sarılmamışlar, dokunmamışlar bebeklere ve dokunulmayan bebekler ölmüş. 
Sevdiğimiz birine dokununca oksitosin hormonu salgılamaya başlıyoruz. Bu hormon kendimizi daha mutlu ve huzurlu hissetmemize yol açıyor. Dokunduğumuz insanla aramızda bir bağ oluşmasına sebep oluyor. Geçen sabah radyoda duyduğum bir habere göre de oksitosin hormonu zayıflamaya yardımcı oluyormuş. Bununla ilgili yapılan deney sonuçlarını anlattılar. 
Sevgi güzeldir diyorum ve insan insanın şifasıdır. Sevdiklerimize daha çok sarılalım. Sevgi yumağı olalım. İyi hafta sonları......


21 yorum:

  1. Senin Ezgi ile arda Uyuz sidikli ve benim çocukluğumu hatırlattı bana :D Çok şekerler. Ben saılmayı seviyorum ya. Ama ne yalan söyleyeyeim daha çok aileme. Çok yakın arkadaşlarıma bile çok sık sarılmıyorum. Ama bak zayıflama falan dedin aklım çelinmedi değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocuklarda büyüdüklerinde sizin gibi birbirlerinin değerini anlayacaklar değil mi Lady?

      Sil
    2. Anlayacaklarına eminim. Hatta deneme turu için üç gün ayır onları deli gibi birbirlerini sayıklarlar. :D

      Sil
  2. Benim oğluşlar bayılırlar sarılmaya. Her derde deva :)

    YanıtlaSil
  3. Ne doğru söylediniz. Benim oğlum 18 yaşında ama günde birkaç kez sarılmadan bırakmıyorum hala:) Herkesin çevresinde huzurla sarılabileceği sevdikleri çok olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 yaşında sarılmalar devam ediyor mu? İnşallah ömür boyu devam eder.

      Sil
  4. Sevgiyi dile getiren her şey mutluluk dalgaları yayıyor.Sarılmak, dokunmak, öpmek gibi. Sözle dile getirilemeyen duygular beden diliyle dile getiriliyor. Özellikle çocukların bu tür sevgi anlatımlarına nasıl da ihtiyaçları var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Makbule Hocam. Enerjisi hissediliyor sevginin.

      Sil
  5. Sevdiklerimiz ve sevenlerimizle beraber yürekten mutlulukları sağlıkla yaşayalım inşallah ....
    Veeeee maşallah size , mutluluğunuz daim olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sevgi yumağınız büyüsün büyüsün kocamaan bir kar topu olsun. :)

    Sevgiler bu güzel aileye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Çınar . Amin hepimizin sevgi yumakları.

      Sil
  7. Kocaman sarıldım ben sana şimdi ♥
    Mucxxxx

    YanıtlaSil
  8. Anlattıklarınız çok güzel ama deney için çocukların ölmesi nasıl bir mantıktır acaba? Çok üzücü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sorma Fikriye bence o deneyi yapanları cezalandırmalı.

      Sil
  9. Eşimle çok sık sarılırız.. 4 yaşındaki minnoşumda bize çekmiş dokunmatik.. sık sarılan öpüşen bir aieyiz bin şükür :) ve bence mutluluk ve huzur için bu çok gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten çocuk evde ne görürse onu yapar gelincika. Ne güzel maşallah size.

      Sil
  10. kadriyeciğim gözlerim yaşardı okurken sarılmanızı
    gerçekten de dünyayı sevgi kurtaracak
    keşke herkes birbirine hoşgörü ve sevgiyle yaklaşabilse

    YanıtlaSil
  11. Elinize sağlık, hatırlatmak da fayda olan şeyler. Sarılmanın çok farklı bir etkisi var gerçekten, küçük kızım sıkı sıkı sarılınca hep çok mutlu oluyorum, çok rahatlıyorum der. Hepimiz hissediyoruz ama çocuklar hem daha yoğun hissediyor ve bize de yaşatıyor.Selamlar...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.