Bugün Ne Giysem? Matilda

matilda3
Bu sabah yine gardrobun kapağını açıp "giyecek hiç bir şeyim yok" diye düşündüm. O sırada gardrop o kadar doluydu ki üzerime yıkılmasından korktum:))) Yani dolaplar dolusu giyeceğim var ve her sabah işe giderken aynı sorunu yaşıyorum. 
Cuma günleri kızım okula serbest kıyafetle gidiyor. Kimsede bir şey demiyor, kıyafet serbestliği geldi ya geçen yıl o yüzden giyme diyen yok. Geçen cuma günü dolabını açıp yaklaşık yarım saat ne giyeceğini düşünüp benimle konuştu. Hatta 1-2 tane deneyip beğenmeyip çıkarttı. Bilmeyenler için söyleyeyim kızım daha 8 yaşında. Eşim sürekli "hadi kızım işe geç kalıyorum sende okula geç kalıyorsun" şeklinde uyarsa da "ne giyeceğimi düşünüyorum baba 1 saniye bekler misin?" cevabını verdi. Allahtan sadece cuma günleri serbest giyiniyor, bir de haftanın her günü giyinse halimizi düşünemiyorum. Eşim de (teknik adam) bu konuyla ilgili izlediği bir belgeselde kadınların hayatının 3 yılını "ne giyeceğim" diye düşünerek geçirdiğini izlemiş. Ezgi'ye döndü dedi ki; Bu çalışma sanırım 18 yaş ve üzeri bayanlarda yapılmıştır. Sen 10 yıl önce başladın bunu düşünmeye. Bu hesaba göre senin hayatının çok daha uzun bir kısmı ne giyeceğini düşünmekle geçecek". Eşim tam matematik zeka bir adamdır(laf aramızda ben ona Androit diyorum; veriyi ver çıktıyı al) Yani hesapla desek hesaplardı da biz demedik:))))
Yani demem o ki arkadaşlar biz kadınlar hayatımızın büyük bir kısmını ne giyeceğimizi düşünerek heba ediyoruz. Son zamanlarda "kapsül gardrop" trendini duymuşsunuzdur. Duymadıysanız benden duyun o zaman:))) Kapsül gardrop bir sezon giyebileceğiniz(bazı sitelerde haftalıkta yapıyorlar) 30-40 parça kıyafet belirleyip kombinleyerek sadece bunları giymek. Daha sonra kapsül gardrop trendini de anlatan bir yazı yazarım isterseniz. Konumuza dönecek olursak aslında kıyafet seçimlerimize bakıldığında ya çok sevdiğimiz kıyafetleri ya da basic denilen kombinleri sürekli giydiğimizi, tercih ettiğimizi görmüşler. Buradan yola çıkılmış bir uygulama. Aslında çok mantıklı. 
Geçen yıl bu zamanlar  bir bayanın 3 yıldır işe aynı kıyafetle gittiğini okudum bir gazetede. Sanki imkansızmış gibi "yok canım daha neler?" dedim ama sonra da "sanki imkansız mı" diye düşündüm. New York'ta ünlü bir reklam ajansında çalışan sanat yönetmeni Matilda Kahl üç yıldır işe giderken aynı şeyleri giyiyormuş. "Zamanımı ve enerjimi kıyafetlere harcamak istemedim" demiş  Harpeers Bazaar dergisine yazdığı makalede ve tabi sosyal medyanın en çok konuşulanı olmuş bir anda.

Katıldığı bir toplantıda erkeklerin kıyafet sorunu yaşamadıklarını düşünmüş bir gün ve radikal bir karar almış. İşinin yaratıcılık gerektirdiğini, bir de giyim konusuna kafa yormak istemediğini, verimli olmak istediğini düşünmüş ve her zaman giyebileceği kıyafet arayışına girmiş. Sonra fotoğrafta üzerinde gördüğünüz beyaz bluzdan 15 tane(bazıları uzun kollu) ve siyah pantolondan 6 tane almış ve 3 yıldır sadece bunları giyiyormuş üniforma gibi. Çok takdir ettim ben kendisini. Kararı epey radikal, ha deyince yapılamaz belki ama kapsül gardrop veya kıyafetlerde sadeleşmeye gidilebilir diye düşünüyorum. 
Aslında gerçekten de zaman kaybı ve israf bu kıyafet meselesi. Bu mesele derin mesele:), belki de o kadar da derin değildir ne dersiniz?

9 yorum:

  1. :D ah biz kadinlar minigimiz bile böyle:) eşinin hesaplarina göre mahvolmusuz arkadasim biz. kendimize gelelim yahu. ee yarin ne giycez :)

    YanıtlaSil
  2. Yok yahu olmaz bu iş :))
    İnsanın canı mor ister, yeşil ister, turuncu ister ahahahaa :)
    Ama sen şu kapsül işini bi anlat bize, çok ihtiyacım var bugünlerde...
    Dolabımdakiler olmuyor Kadriye, ooolllmuuuyooorrrrr :/

    YanıtlaSil
  3. Lisede bir coğrafya hocam vardı. 2 yıl aynı gri etek ceket takımını giydi. Ben son sınıftayken de yine gri bir jile almıştı ikisini değiştire değiştire giyiyordu. Başta ilginçti ama biz de hiç yadırgamıyorduk. Kıyafete kafa yormak çok yorucu.

    YanıtlaSil
  4. "Ne giysem" , "ne pisirsem" , " su kilolardan nasil kurtulsam"... Ahh ahh, derdimiz bir degil anam babam, cok dertliyiz biz kadinlar coookk:)

    YanıtlaSil
  5. Dolabımız tıka basa dolu olsa da giyecek birşeyimiz yok:) Benim kızlarımda öyle küçükten büyüğe hepimiz aynıyız bu konuda sanırım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Ay kızın da sana çekmiş;) Bayanlar yediden yetmişe aynı işte. Yalnız o bayan kolay yolunu bulmuş işin

    YanıtlaSil
  7. O kararı hep ben de düşündüm..ama kalpdi ekoseydi elbise takıntımdı yapamayacaığıma kanaat verdim :) ama en azından sık sık dolaptakileri eliyorum ve artık çook dikkatli düşünüp giysi alıyorum..

    YanıtlaSil
  8. çok iyi bir çözüm olmuş :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.