Kadının Adı Var

Merhaba
Dün bu 3 tatlı bayanın gösterisine gittim. Bir şekilde yolları kesişen bu 3 kadın birlikte bir yola çıkmışlar. Kadınlara ilham vermeye, farkındalıklarını arttırmaya, rehber olmaya, cesaretlendirmeye adamışlar kendilerini. Onlarla sohbet etme fırsatı bulamadım ama bir dahaki sefere inşallah. 

 
Banu Özkan Tozluyurt Eğitim Danışmanı. Firma eğitimleri ve kişisel gelişim eğitimleri veriyor. Bir kızı var ve gösteride "kızım için, geleceğin kadını için daha güzel bir dünya bırakmak için yola çıktım" diyor.

 
Özge Uzun TV Programcısı ve yazar. Ses tonu ve konuşması çok hoş. Televizyonda görmüşsünüzdür mutlaka. Haber spikerliği , program sunuculuğu falan yapıyor. Engelli bir çocuğu var ve özellikle bu konularda seminerler veriyor.

Ebru Tuay Üzümcü Psikolojik Danışman, Aile Danışmanı ve yazar. O da televizyonda program yapmış. İki çocuk annesi.

Bunlarda Kadriye ve Fatma. Namı diğer Biz kimiz kadınız ve Mavianne. Fatma gösteriyi yapan hanımlarla birlikte bir kitap yazmış. Oradan tanışıyorlar ve bana da o haber verdi. 
Birazcık gösteriden bahsedeyim ama birazcık. Çünkü gidin kendiniz izleyin. Ücretsiz gösteri yapıyorlar ve anladığım kadarıyla turne yapmaya başlamışlar. Davet edildikleri şehirlere gidip bu gösteriyi yapıyorlar. Bir de internet siteleri var. Ayrıntılı bilgiyi oradan öğrenebilirsiniz isterseniz. www.kadininadivar.com
Kendi hayat hikayelerinden başlayarak , kendi yaşadıklarından , çevredeki gözlemlediklerinden, ilham veren kadınlardan bahsediyorlar. Mesela gösterinin baş kahramanı Ümmiye Koçak isimli kadın köyünde tiyatro kurmuş, diğer kadınları da tiyatrocu yapmış Hamlet oynuyorlar. İnanılmaz hoş bir hikaye, bayıldım bu kadına ve yaptıklarına. Daha çok kadın yapmalı.
Gösteri genel olarak diyebilirim ki farkındalıkları arttırmak, cesaretlendirmek, dayanışma konularını güzel işlemiş. Daha çok şey yapılabilir mi? Kesinlikle. Eğer sizinde kadını destekleyen fikirleriniz varsa www.kadininadivar.com'a yazabilirsiniz. Kendi ilham veren hikayelerinizi de yazabilirsiniz. Mesela neler yapabiliriz kadınların daha iyi şartlarda yaşamaları için, şiddet görmemeleri, ezilmemeleri, eğitimli olmaları konularında. Ben Amerika'da başlatılan bir kampanyayı görmüştüm geçen yıllarda. Heforshe kampanyası. Yani kadınlar çevrelerindeki erkeklere "sen olmadan kadın hakları olmaz diyorlar. Eşlerine, ağabeylerine, çocuklarına, babalarına "sen desteklemeden kadın hakları olmaz" diyorlar ki kesinlikle katılıyorum. Yani erkekler yanımızda olmazsa daha güzel bir dünyayı başaramayız. Hem bu dünya hem erkeklere, hem de kadınlara güzel bir dünya olur o zaman.

Bir adımda biz atalım. İnsanlık için küçük ama kadınlar için büyük bir adım olur inanın. Küçücük, minicik bir hareket büyür büyür çığ gibi olur. Güzel şeyler büyüsün zaten çığ olsun, kaplasın hayatımızı. Hadi hep beraber elimizi taşın altına koyalım. Kızım için daha güzel bir dünya bende istiyorum. Oğlum için de tabii. Çocuklarımız için, gelecek için. 


10 yorum:

  1. Ne güzel yapmışsınız gitmekle...
    Güzel şeylere o kadar çok ihtiyacımız var ki...
    Sevgiyle kal güzel kadın ♥

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Şebo sizin oraya gelirlerse git mutlaka eminim seversin

      Sil
  2. çok güzel yazı
    bloğuma uğrasana :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Gizli yetenek . Ne kadar güzel şeyler yazmışsın bloguna benim için 😇

      Sil
  3. harikasın Kadriyeciğim
    Geldiğin için teşekkürler
    Birbirimize destek olmamız ne kadar güzel
    güzel şeyler yapan çabalayan herkesin yanında olup destek vermek çok önemli
    senin fikirlerin de çok değerli bu konuda gerçekten de
    erkekler bilgilenmeli bu konuda onlara çok iş düşüyor
    zaten erkekler bilinçlense kadın sorunu olmaz değil mi ama

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Fatmacığım. O yüzden ogullarimizdan başlayalım bence. Gelecek nesil onlar. Sende iyi ki varsın iyiki tanışmışız😉

      Sil
  4. Kadriye Hanım çok teşekkür ederiz, gelmekle kalmayıp bir de yazı yazmışsınız. Hep beraber çok güçlüyüz, sağ olun var olun

    YanıtlayınSil
  5. http://www.kadininadivar.com/biz-kimiz-kadiniz-kadinin-adi-vari-yazmis/
    kadriyeciğim kalemine ve yüreğine sağlık

    YanıtlayınSil
  6. İyi ki tanışmışız seninle Kadriye. İyi ki hayatımdasın. Emeğine sağlık. Senin gibi insanlar hiç eksik olmasın!

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler, hislerimiz karşılıklı:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.