ODTÜ Bilim Şenliği ATO Congresium

Merhabalar
Pazar günü ODTÜ'nün bilim şenliğine gittik çocuklarla. "Bilim Eğlencelidir" sloganıyla harika bir etkinlik olmuş. Gerçekten de eğlenceliydi. 
Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik, Genetik ve daha pek çok şey. Uzay Bilimleri, Origami, Metalurji Mühendisliği, Sunumlar. Çok kalabalıktı. Özellikle okullar kayır yaptırıp gruplar halinde gelmişler. Ben bilimin sevdirilmesi için çok gerekli buluyorum bu tarz etkinlikleri. Ülkemizinde bilim alanında başarılı olması için desteklenmeli diye düşünüyorum. Daha sık ve daha çok yerde yapılmalı. 
Özellikle gençleri, projelerini anlatırlarken gözlerindeki ışıltı ve hevesleri görmeliydiniz.  

 
Üstteki resimde adını bilmiyorum ışıklndırılmış bir silindir var ve aynalar yardımıyla ufacık silindir sonsuzluğa kadar devam ediyormuş gibi görünüyor.

Bu dinazor çocukların en sevdiği oyuncak oldu. Düğmesine bastığınızda hareket ediyor ve ses çıkartıyor. 

Teleskopla güneşe baktık.

Deneyler yaptık. Daha doğrusu izledik.
 
Origami yapılışını öğrendik. Çok güzel bir kuş yaptık.
IRIS- Doğal yollarla iletişime doğru adımlar projesi çekilişinden flash disk kazandık:) Bu projeden bahsedeyim biraz. Mesela bakışlarınızla, klavye,mause kullanmadan ekrandaki görüntülere tıklayabiliyorsunuz. Yada yeni sekme açma vb.... gibi şeyleri sadece bakışlarınızla yapabiliyorsunuz. Mesela gülümsediğinizde ekrandaki yüzde gülümsüyor. Mimiklerinizi aynalıyor yani. Teknolojik gelişmeler  hayalleri gerçekleştiriyor. 
Çok güzel bir etkinlikti. İlginin çok olmasına da çok sevindim ve içim umut doldu. Ben artık bilim alanındaki gelişmeleri yapan ülkelerden olmak istiyorum. Bilimin gelişmesini, ülkemin ilerlemesini istiyorum. Pek çok anne gibi. Çocuklarımın ülkelerine, insanlığa faydalı olmasını istiyorum. Çocuklarımızın, geleceğimizin. 





4 yorum:

  1. Ne güzel bir şenlik :)

    YanıtlaSil
  2. Eğlenceli geçmiş zaman. Acaba dinazoru olmayan bir bilim şenliği var mıdır :D

    YanıtlaSil
  3. inşallah bilimle iç içe yetişir çocuklarımız. faydalı bir etkinlik olmuş sevindim senin adına canım ;)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.