Diyet Ettim Allah Rızası İçin

Diyet Ettim Allah Rızası İçin

Merhabalar
Yeni ve yine bir zayıflama yazısıyla karşınızdayım. Yazdığım kadar zayıflasaydım şu an bu yazıyı yazıyor olmazdım. Zaman zaman diyetlerle 5-6 kilo veriyorum ama sonra gene alıyorum. Kısır döngü gibi:(  Benim hipoglisemim var. Bu da vücudumda ki şeker seviyemde dalgalanmalara yol açıyor ki tüm araştırmalarım sonucunda şeker seviyesinde ki dalgalanmalar yağ yakımını zorlaştıyor hatta yağ depolattırıyor. Bunun için şeker seviyemi dengede tutmalıyım. Ama nasıl?
Mesela akşamları 45 dakika yürüyüş yapıyorum. Son 15 dakikasında açlıktan gözlerim dönmüş bir şekilde bulduğum tüm yiyeceklere saldırır buluyorum kendimi. Ve o anda ne kilo alacak olmak, ne başka bir şey umrumda olmuyor. Tek düşündüğüm o derin açlık hissinden bir an önce kurtulmak. Bunun için neredeyse burnumdan bile yemek sokacak hale geliyorum ve durmaksızın yiyorum. Açken sen sen değilsin reklamını benim için yapmışlar sanırım. Kesinlikle  ben değilim:)
Eskiden biraz çabayla verirdim aldığım kiloları ama sanırım artık yaş faktörü direnç sağlıyor ve eskisi gibi kolay veremiyorum. Bir süredir de günde 1 saat kadar yürüyüş yapmama ve beslenmeme dikkat etmeme rağmen hiç kilo verememiş olduğumdan kelli bu böyle olmayacak diyerek profesyonel destek almak için arayışlara giriştim. Önce dedim ki her mantıklı insan gibi "beslenmemi düzenlemeliyim ki hipoglisemi krizlerine girmeyeyim". Eeee ne yapmalıyım o zaman diyetisyene gitmeliyim. Evin yakınlarında ki bir merkeze telefon ederek ücreti ve seansların nasıl olduğunu sordum. İlk seans 100 tl sonrasında haftada 1 geleceksiniz ve aylık 320 tl. Yani 1 aylık paket 100+320 tl=420 tl (oh my god) Yani birisi bana ne yemem ne yememem gerektiğini söyleyecek ve ben bunun için ayda dörtyüz küsür para ödeyeceğim , ayrıca da diyetime uymadığımda bana çekişecek:) Paramla azar da işiteceğim yani. Bu mantığı muhayyilem almadı. Anlam veremedim. Ben zaten ne yiyip ne yememem gerektiğini biliyorum ama yapamıyorum, ama para verince motive olup yapacağım öyle mi? Hiç sanmam.
Sonra dedim ki bu diyetisyen işi bana uymaz iyisi mi spor yapayım. Yine eve yakın olmasında fayda olduğunu düşündüğümden bir spor salonunu aradım. Birebir ve grup pilates dersleri olan bir spor salonu. Bire bir seanslar da saati 75 tl , grup seansları aylık 200 tl. Fiyatları öğrenince birebir seansların sıkıcı olacağına karar verdim :) Hatta yürüyüşün  en iyi spor olduğuna emin oldum.
Bu zayıflama sektörü korkunç bir hal almış durumda. Düşünsenize diyetisyen + pilates yapacak olsam ayda 620 tl para vermem gerekecek. Zayıflamanın formülünü bulsalar bile bu sektördekiler bunun piyasaya çıkmasına engel olurlar zannımca. Aslında belki bulundu da bulan adamı öldürdüler, ya da "seni ve aileni öldürürüz" diye tehdit ettiler(komplo teorileri).
Şimdi ne yapıyorum. Yürüyorum ve beyaz çay içiyorum. Beyaz çay ne işe yarıyor bir sonraki yazımda anlatacağım. Ama şu kadarını söyleyebilirim ki açlık krizlerimde ve tatlı krizlerimde etkili oldu. Sonuçları da paylaşacağım bakalım. Hepimize kolay gelsin. Allah yardımcımız olsun. Gazamız mübarek olsun sevgili arkadaşlar.
Hoşçakalın ,   Sevgiyle kalın.


9 yorum:

  1. Arkadaşım Rabbim yar ve yardımcın olsun işin zor...O komplo teorisi var yaa doğru doğru....sevgiler :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu içten dileklerine çok içten bir amiiiin diyorum Sertaç:)

      Sil
  2. ahahahaaa :))
    Aynı komplo teorilerini bende kuruyorum şu sıralarda...
    Evvelki sene dukan yapmıştım tam 1,5 sene. Ben bile kendime hayret ettim. Tam 36 kilo verdim.. Hiççç aaaa bravooo falan deme. Bıkınca ve içimden tavuk/yumurta/süt / bilumum protein ağacı çıkarttığımdan ucundan accuk accuk yemeye başladım ve sonuç 26 kiloyu tekrar yerine koydum. İtiraf ediyorum bu sefer hiç zorlanmadım :)))
    Bende geçen hafta diyetisyen/koç vs bi araştırıyım dedim ve akıl sağlığımı yitiriyordum :)))
    Sana kolay gelsin diyorum, bol bol kilo vermeni de diliyorum tabiki...
    Belki sende görünce bende gaza gelirim ;)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tam hadi ya süper nasıl vermiş o kadar kilo diyordum ki geri aldığını okuyunca tüh ya aynı ben dedim

      Sil
  3. aYYY NE HOŞ ANLATMIŞSIN BAYILDIM,
    Valla çok doğru söylüyorsun,
    Acaip para kazanıyorlar diyetle kafayı bozmuş kadın milleti üzerinden diyetisyenler ve spor merkezleri
    Azm edince niyet edince senin dediğin gibi olur
    bence sen sadece bu şeker düşmelerinde ne yapacaksın onu buldun mu sorun çözülür gibi geldi bana
    kolay gelsin
    öptümm

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı azinliklardansin maviannem. Kilo vercem diyorsun veriyorsun maşallah maşallah diyeyim. Nazar değmesin benim çektiklerimi çekmenin istemem valla

      Sil
  4. Bıktım, vallahi bıktım rejim yapmaktan :)

    YanıtlayınSil
  5. :))) valla ne olacak bu hallerimiz, yazdığım kadar zayıflasaydım yazmazdım demişsin ya hah işte aynen öyle :))) Şu komplo teorilerine katılıyorum bu maceralarımızdan sonra...

    YanıtlayınSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.