Dert Etmiyorsam Sorun Yok Demektir

Dert Etmiyorsam Sorun Yok Demektir

Dert etmeyecek kadar güzelim, dert etmeyecek kadar akıllıyım,dert etmeyecek kadar başarılıyım
Hep böyle düşünmüşümdür hayattaki konumum hakkında.
Bir gün, evlenmeden önce  tanıdığım bir arkadaşımla telefonla konuşurken bana dedi ki: "mutlu musun? evlilik nasıl gidiyor?" Soru karşısında çok şaşırdım. Çünkü o ana kadar mutlu olup olmadığımı düşünmediğimi fark ettim. Ona da öyle söyledim "biliyor musun sen sorana kadar mutlu olup olmadığımı düşünmemişim? demek ki mutluyum" yani bir şeyi sorgulamıyorsanız o şey olumludur. 
Mutlu olup olmadığımızı, ya da başarılı olup olmadığımızı ne zaman düşünürüz? Başarılı olma kaygımız yüksekken düşünürüz mesela. Ya da başarısız olduğumuzda. Başarılı olduğumuzda sorgulamayız pek, üzerinde düşünmeyiz. Dert etmeyiz yani.
Ama ne zaman ki bir stres yaşarız hemen sorgulamaya başlarız. Bu her şey de böyle . Sağlığımızla ilgili sorun yaşamazsak sağlığımızın hiç farkında olmuyoruz, hatta üzerinde düşünmüyoruz bile. Ama ne zaman ki bozuluyor sağlığımız o zaman hayatta daha önemli bir şey olmadığını düşünmeye başlıyoruz. Şimdi ben bunları neden yazdım? Aslında sadece içimden geldi. Sesli düşündüm diyebiliriz. Yok yok yazılı düşünmüşüm:) Düşünürken yazmışım.
 
Sorununuz olmasın da dert te etmeyin inşallah. "Elimizde ki bize yeter, hatta artar bile" cümlesinin mutluluğunu yaşayalım. Son günlerde çok duyduğum "sıkıntı yok" la bu yazımı bitirirken büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öperim:)



7 yorum:

  1. kesinlikle..çözebileceğimiz sorunlara karşı çözme gücümüz çözemeyeceğimiz sorunlara karşı sabrımız ve ikisini ayırt etmek için sağ duyumuz olması dileğiyle..bi kitaptan bana kalan dua diyebiliriz..bende hep bu felsefeyle düşünüyorum..yapabileceğin bir şey var mı var ee ne duruyorsun yapsana yapsana yok mu sabırlı ol... :))))

    YanıtlaSil
  2. Panik yok :))) diyorum ben de bugünlerde...

    Bende seni öperim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Panik yok, sıkıntı yok, vb.... hatta all is well de diyebiliriz.

      Sil
  3. "Allah rutinden ayırmasın" diye bir dua okudum bir yerlerde geçenlerde
    Önce ne saçma diyorsun sonra, düşününce ne kadar da doğru
    bizim rutin diye sıkıldığımız, bunaldığımız aslında bizim şansımız,
    ya hasta olsak hastane olayları girse araya
    işte rutin bozuldu!
    valla ben de senin gibi düşünüyorum her zaman ki gibi :))
    düşünmüyorsan ne nedir neden
    herşey yolundadır mutlusundur
    maşallah nazar değmesin derim
    öptüm seni
    tekrar bir buluşma ayarlarız ileri günlerde ne dersin?

    YanıtlaSil
  4. Her şeydn önemlisi sağlık, o düzgünse insanın başaramayacağı şey yok diye düşünüyorum. Bir söz var "Bulunduğun yerden memnun değilsen yerini değiştir, ağaç değilsin." Her gün sağlıklı olduğumuza şükredip sonra da kolları sıvamalıyız ne yapılıcaksa hayatımızı mutlu kılmak için diye düşünüyorum. Anlamlı paylaşımınıza teşekkür ediyorum, severek okudum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.