TEOG Annesi Olmak

teog capsleri ile ilgili görsel sonucu
Çok şükür ki teog sınavı bitti, geçti, gitti. Her zamanki gibi ayıpladığım, kınadığım ne varsa hepsinden azcıkta olsa yaptım:)))) Yani TEOG Annelerinin eleştirdiğim tüm davranışlarından bahsediyorum:))) Tamam abartmadım ama bende o mod'a girdim. Öncelikle TEOG Annesi kavramını eleştiriyordum zaten. Niye bir sınav beni ya da çocuğumu tanımlasın ki? Ama çok zormuşşşş arkadaşlar, ahhh ben size ne diyeyim. Yani sınav değil de sınav sürecinde çevre sizi o role ve mod'a sokuyor malesef. Yani ne kadar dirensenizde kaçamıyorsunuz. Sonuçta biz insanız, sosyal bir çevrede yaşıyoruz. O çevrenin dinamiklerinden kendimizi izole edemeyiz. Tamam daha fazla kendimi haklı çıkarmaya çalışmayacağım. Yaptım, gene yaparım gene olsa:)))) Ama bir sorun ne yaptım? Çocuğuma "çalış, test çöz" dedim:) "Hadi az zaman kaldı daha sıkı çalışmalısın " dedim. Deneme sınavı sonuçlarını eleştirdim:( "Başkasının çocuğu şöyle, böyle" dedim:( .  Yani karşılaştırma yapma dışında diğerlerini gene olsa gene yaparım:) Çünkü karşılaştırma yapmanın hep sakıncalı olduğunu söylerim. İstemsiz olarak bir kere yaptım ve bir tek  buna pişman oldum.

teog capsleri ile ilgili görsel sonucu
Dün ve önceki gün sınavda anne babalar da çocukları kadar heyecanlıydı. O masum yüzler gergin, korkulu , endişeli bakışlarla sınavdan çıktıklarında hepsinin aynı olduğunu düşündüm. Sadece benim oğluşum değil tüm çocukların başarılı olmasını istedim, onların yüzüne bakarken. Aslında sınav olmasa, bu gerginliği yaşamasalar dedim. Her biri kimbilir ne farklı yeteneklere sahipler ama bilmiyorlar ve belki de hiç bilemeyecekler. Sınav sistemi ve eğitim sistemi onları sistemde tutmaya devam edeceği için kendi yeteneklerini keşfedemeyecekler yada değerini bilemeyecekler. Ayyy şimdi ağlayacağım ama durum bu ne yapalım?
teog capsleri ile ilgili görsel sonucu

TEOG sınavına giren bütün çocuklara ve ailelerine geçmiş olsun diyorum ve her şey gönüllerince olsun inşallah. Ve sınavsız bir eğitim sistemi olsun inşallah. 

7 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Çocuğunuz için en hayırlısı neyse o olsun inşallah.
    Günden güne daha da saçmalayan bir eğitim ve sınav sistemi gözlemliyorum. Oğlum üniversite birinci sınıfta, onun zamanındaki ortaokul ile şimdiki ortaokul düzeni arasında çok fark var. Mesela notların, puanların paylaşıldığı; veli ve öğretmenlerin dahil olduğu WhatsApp gruplarından acilen vazgeçilmeli diye düşünüyorum:) Yeğenim de ortaokulda oradan biliyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi sınav sistemine ve ailelerin bu kadar konuya dahil olmasına karşı bir insan bile bu havaya girebiliyorsa herkes girer diyorum ben:) Mahalle baskısı dedikleri bu olsa gerek.

      Sil
  2. Benim zamanımda sbs vardı, o da aynı dertti. Şimdi dönüp geriye bakınca sınav yılları geçirdiğim en stresli yıllar..
    Teog umarım iyi geçmiştir. Herkesin gönlünce olsun :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İyi geçti çok şükür Kağıt Salıncak. Ama stres konusunda çok haklısın. Zavallı çocuklar diyebiliyorum sadece.

      Sil
  3. Sınav sistemi acilen değişmeli.Eğitim ise kökten yapılandırılmalı diye düşünüyorum.Hepinize geçmiş olsun arkadaşım :)

    YanıtlayınSil
  4. Sınavlar...
    Geçmiş olsun,iyiki burada TEOG yok.Ama onun kadar kötü sınavlar var.Saçmasapan ve gereksiz sınavlar her yerde var ne yazık kii :/
    Sevgileer ~~~

    YanıtlayınSil
  5. Eğitim sistemi değiştirilmeli çocukların erken yaşta saçları beyazlıcak bu gidişle

    YanıtlayınSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.