Kadın Girişimcilerin Başarı Hikayeleri: Muazzez Bodur

Başarı hikayelerini çok severim. Kim sevmez ki? Hele bir de hemcinsim olunca daha çok seviyorum. Kobitek sitesinde "Kadın Girişimcilerin Başarı Hikayeleri" isimli bir yazı görünce hemen sizinle de paylaşmak istedim. Yazının orjinalini okumak isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. 

kadın girişimciler ile ilgili görsel sonucu


"Muazzez Bodur, tesadüfler neticesinde iş kuranlardan değil. Sevdiği işi yapmak için planlayarak ve Start Up Weekend girişimcilik yarışmasına katılarak yola çıkmış bir girişimci.

Kısaca kendinizden bahsedermisiniz?  

1975 yılında doğdum. 12 yılı aşkın süre, pazarlama iletişimi konusunda profesyonel olarak çalıştım. İş hayatıma Koç Holding’de başladım.
2009 yılında Start Up Weekend girişimcilik yarışmasına katıldım ve 2010 yılında www.koleksiyonerim.com internet sitesini kurdum. 2011 yılında profesyonel çalıştığım son şirketten ayrıldım ve kendi işimin başına geçtim.

Kendi işinizi yapmaya nasıl karar verdiniz? Bunu yapmaya karar verirken kimden destek aldınız?

Kendi işimi yapmaya kendi kendime karar verdim. Kimse destek olmadı. Çoğu arkadaşım hayırlı olsun derken gözlerindeki şaşkın hatta biraz ürker bakışı çok hissetmişimdir.
Buna karar verirken kendi içimdeki tutkudan ve özgüvenimden destek aldım. Birçok insan halen profesyonel bir kurumda çalışmamın çok daha fazla faydasının olacağını bana söylüyor. Ama şu anda bu cümleleri yazarken aldığım keyfin ölçülebilir hiçbir değeri olamaz. Bu çok önemli bir yol ayrımıydı benim için. Her sabah uyanıp yola çıkıp akşam eve geldiğimde unuttuğum bir iş modelinden çıkıp, 24 saat hiç bıkmadan yoğunlaştığınız bir iş modeline giriyorsunuz. Her ay hesabınıza yatacak paranın verdiği rahatlıktan, ne zaman para kazanacağını bilmediğiniz yeni bir ekonomik sürece giriyorsunuz.
Kararı almakta, kendinde fikri sindirmek ve her türlü dış etkene rağmen kararlılığını koruyabilmek bazen çok zor gelebiliyor. Ben şu anda profesyonel hayatta çalıştığımdan daha çok çalışıyorum ama çalışıyor gibi hissetmiyorum. İçimde hiç bitmeyen bir heyecan ve dinamizm var. Bence bu gücü kendinde hisseden kadınlar iş kurmalı.

Ne üzerine bir iş yapıyorsunuz? Başka iş fikirleri varken neden bu işi yapmaya karar verdiniz?

Ben www.koleksiyonerim.com üzerinden koleksiyon, sanat objeleri, antika satıyorum. Aynı zamanda 2012 yılında bu faaliyetlere koleksiyonerlere özel workshoplar, yurtdışı koleksiyoner turları, hediye danışmanlığı gibi yeni projeler eklendi.
Evet hep başka iş fikirleri olabilir, ancak insan kendisine özel dikilmiş bir kıyafet gibi kendisine yakışan, içinde kendini özel hissettiği iş için çalışmalı. Ben çocukluğumdan bu yana geçmişle beslenen, tarihi objeleri seven biriyim.
Eğer bir gün bu kadar çok çalışacaksam içinde olmaktan en çok keyif alacağım işi yapmalıydım. Hayaller diye bir dosya açtım kendime, aklıma gelen yapmak istediğim her şeyi içine attım. Kendimi yıllar sonra görmek istediğim düşe odakladım. Beni bu birikimler koleksiyonerim.com’u kurmaya sürükledi.
Şimdi koleksiyonerim.com beni, bundan 2 yıl önce hiç aklımda olmayan başka projelere sürüklüyor.

Bu işi yaparken ne tip sıkıntılarla karşılaştınız ve bunları nasıl aştınız? Sizce kendi işinizi kurarken nelere dikkat etmek gerekiyor? Hangi konularda bilgi sahibi olmak gerekiyor?

Önce doğru iş modelini kurmanız gerekiyor. Bu doğru iş modelinde bana yol gösterecek insan bulmak konusunda sıkıntı çektim. Diğer profesyonellerin fikirlerini de almak için Türkiye’de düzenlenen Start Up Türkiye yarışmasına girdim. Amacım yarışmada birinci olmak değildi. Beş yüzün üstündeki insanın projem hakkında ne söyleyeceğini nasıl bakacaklarını görmekti. Aldığım fikirleri sitede uyguladım.
Sermaye konusunda sıkıntı oluştu, ilk etapta profesyonel çalışmaya devam ederek bu sıkıntıyı biraz hafiflettim. Maaşımdan sanki bir hobiye para ayırıyormuşçasına başladım.
Kendi işini kurarken doğru, işini bilen adamlarla çalışmak gerçekten çok önemli. Mutlaka yapacağınız işin bir iş planı, pazarlama planı ve orta vadede bir projeksiyonu olmalı. İşin sizi sürüklemesinden çok sizin hazırladığınız plandan fazla sapmadan büyümesi bence en sağlıklı olanıdır.

İş hayatında kadın olarak yer almanın zorlukları var mı sizce? Varsa nelerdir?

Kadın olmanın zorlukları tabiî ki var. İnsanlar sizi maalesef ki önce cinsiyetinizle değerlendiriyor ancak kendine güvenen ve çok isteyerek iş yapan herkes karşısındaki insanı etkiler.
Yaptığınız işten istediğiniz sonuçları alabildiniz mi? İleriye yönelik koyduğunuz hedefler nelerdir?
Türkiye internet kullanımında dünya sıralamasında ilk 10 a girmesine rağmen bence internet üzerinden alışveriş yapmak konusunda halen gerilerde. Hizmet tarafında biraz daha aktif çalışmaya karar verdim. Bu sebeple workshoplar oluşturdum, yurtdışı turlar düzenliyorum. Kendim eğitim vermeye başladım.
Bu yıl yine hizmet alanında yeni bir şirket kurmaya karar verdim. Hedefler, işin içine tam olarak girip, açıkları gördükçe netleşiyor. Geçmiş hedeflerimi revize ediyorum. Koleksiyonerim’in beni getirdiği nokta benim 2 yıl önce göremediğim bir yerde bugün. Bu yeni şirketim için iki ayrı yatırım grubundan destek alıyorum. İki yıl önce bunu hayal bile edemiyordum.

Kendi işini yapmak isteyen kadınlara neler tavsiye edersiniz?

Kararlı olsunlar, gelebilecek her türlü zorluğu göğüsleyebileceklerini hissettiklerinde başlasınlar, iletişim kurmaktan, kendilerini, yaptıkları işleri anlatmaktan korkmasınlar ve mutlaka mümkün olduğunca çok danışsınlar.
Bazı insanlar danıştıklarında projelerinin, fikirlerinin çalınacağından korkuyor. Bir projeye başlarken bu işin en iyisini kendinizin yapacağına eminseniz girin derim. O zaman çalınmasından da korkmuyorsunuz.
Bazen çok eleştirel yaklaşımlarla bende karşılaşıyorum. Bazen eleştiriyi can kulağıyla dinlemek sonrasında eğer gerçekten hatalıysanız hemen süreci iyileştirmek size prestij bile getirebilir. Eleştirilmekten korkmayın. Bırakın saçma bulsunlar fikirlerinizi.
Hayal etmek beni gerçeğe sürükleyen tek şey. Hayal kurmaya devam….
Ben başarılı girişim öykülerini her zaman dinler yada okurum. Bende pozitif etkiler yarattılar. Hepsinin temelinde çok çalışma, özveri ve inanç olduğunu düşünüyorum. Yapmak istediğiniz her ne iş ise kolaya kaçmanın gelecekte çok zorluk çıkaracağını biliyorum.
Konuyla ilgili sizden fikir almak isteyenlerin size ulaşabileceği bir e-posta adresi veya veya yaptığınız işle ilgili bilgi almak isteyenlerin girebileceği bir web sayfası var mı?
www.koleksiyonerim.com üzerinden ya da muazzez@koleksiyonerim.com üzerinden bana ulaşabilirler.

3 yorum:

  1. Böyle kadınları gerçekten tebrik ediyorum yolları hep açık olsun üreten kadınlara çok fazla ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
  2. Bu tür yazılar gerçekten motive edici oluyor.Zevkle okudum arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ediyorum. Başarılar diliyorum

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.