Tibet'in Gençlik Pınarı Günlük 5 Hareket

                 


Tibet'in Gençlik Pınarı Hareketleri ismiyle bilinen, hatta bazı yerlerde ayin olduğu söylenen ama dini bir ayinle ilgisi olmayan hareketler. Daha önceki yazımda gittiğim bir etkinlikte tanıştığım bayan tarafından "çok enerjim düşük" dediğim için bana tavsiye edildiğini anlatmıştım.
Bu hareketlerin düzenli yapılması durumunda ; daha genç görünüm, sabahları dinç uyanma, eklem ağrılarında iyileşme,fazla kiloların verilmesi, sağlıklı uyku, saçlarda ve ciltte canlılık,uyum,yüksek enerji, duygusal ve zihinsel sağlığa iyi gelme gibi faydaları bulunuyor.( Harika faydalar, hepimizin ihtiyacı var).


İlgilenenler ve daha ayrıntılı öğrenmek isteyenler için kitabı da mevcut.
çakralar ile ilgili görsel sonucu

Dikkat edilmesi gereken noktalar: Bu 5 hareketi her gün yapmanız gerekiyor ve hareketleri yaparken zorlanmamamız, rahat nefes alıp veriyor olmamız gerekiyor. Her hareketten sonra diğerini yapmadan bir süre durup ellerimizi bedenimize dayayarak derin derin bir kaç kez nefes almamız gerek. Hareketleri yavaşça yapmak ve spor egzersizi gibi değil de yoga gibi düşünmek yani içimize dönüp meditasyon yapar gibi yapmak gerek.  
Başlangıçta her hareketin 3 kez yapılması tavsiye ediliyor. Daha sonra her hafta tekrar sayısını 2 şer arttırarak 21 tekrara ulaşıncaya kadar arttırmaya devam edin.Yani 2.hafta her hareketi 5 kez, 3. hafta 7 kez, 4. hafta 9 kez ve bu şekilde arttırmaya devam edin 10 hafta sonra her hareketi 21 kere yapabilir duruma geleceksiniz.
Ben yapmaya yeni başladığım için çok yorum yapamayacağım ancak sürekli yapanların yorumlarından derledim sizin için:


* "Dr. David Selman

"Çakraların omurga üzerindeki yerleri ana salgı bezlerine karşılık geliyor," diye açıklıyor. "Bu salgı bezleri beden kimyasının ve otomatik işlevlerin homeostasisini korumaya yardım eder. Büyüme hormonuyla bağlantısı olan ve eskiden beri yaşlanmayla ilgisi olduğu bilinen tiroit ve hipofiz bezleri, endokrin sisteminin bir parçasıdır. Her ikisi de baş ve boyun bölgesindedir ve ayinler özellikle bu bölgeyi çalıştırarak bu bezleri aktif hale getiriyor. Yapılan bilimsel araştırmalarda, bu büyüme hormonunun küçük bir miktarının kişiye verilmesinin yaşlanma sürecini yavaşlattığı görüldü."
 

* "Dr. Cope

"Kas gücüm arttı, omuzlarım daha düzgün ve karın kaslarım daha gergin. Altı aydan sonra kafamın arkasındaki kırçıllaşmış saçlar eski koyu kahverengi haline dönmeye başladı."

Dr. Cope, "Beş Ayin, yalnızca bedeni çalıştıran egzersizlerden ibaret değil. Ayinleri yaptıktan sonra derin ve genel bir sağlık hissi duyuyorum, ayinleri çalışmadığım zaman bu hissi özlüyorum" diyor. "Bu ayinlerin bedenle zihin arasındaki dengeyi sağlamak için yaratıldığını düşünüyorum" diyor. Bu nedenle Dr. Cope ayinleri birçok hastasına öneriyor."


* "Beyaz saçlarım açık kahverengiye geri döndü. Tek bir beyaz saçım bile kalmadı. Bunun yanıtını bilemiyorum."
-Ellie Stevens, Okanogan, Washington
* "Çalışmaların fiziksel, duygusal ve zihinsel etkileri inanılmaz. Hakkımda çok daha iyi şeyler hissediyorum; çok daha canlı ve genel olarak daha hoşnuttum. Zihnim daha hızlı ve daha berrak. Fiziksel duruşum inanılmaz derecede iyileşti. Bu kitabı her yaştan her insan için hararetle tavsiye ederim."
-       Steven Hunt, Troy, Michigan



5 yorum:

  1. Günaydın KAdriye Abla.
    Bende bu iki kitabı İpek Tuzcuoğlu'nun bir tv programında kendisine sorulan sorulardan birinde verdiği yanıttan duymuştum. Dinçliğini bu hareketlere bağlıyordu.
    Sonrası aldım, okudum ama nedense hareketleri yapamadım.
    Sanırım bunda görerek yapamamanında etkisi vardı.
    O zamanlar tabi hareketlerin videosu yoktu. Devamlı kitaba bakıp hareketi yapmak dikkatimi dağıtıyordu bende bırakmıştım.
    Şİmdi yazınızı okuyunca hoşuma gitti ve kendime en uygun zamanda başlama sözü verdim.
    Teşekkürler paylaşım için.
    Öpüyorum sizi selamlar.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Gülşahcığım. Hadi sanada banada vesile olsun bu yazı tekrar başlayalım bende bir düzene oturtamadım malesef:(

      Sil
  2. İyi hissetmeye gerçekten ihtiyacımız var. Faydaları da saymakla bitmiyor :)
    Denemeye değer.

    YanıtlayınSil
  3. Ben yaptigim zaman faydasini görüyorum bu aralar biraktim.

    YanıtlayınSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.