Tekin'in Mutfağından - Kuzu Kulağı Salatası

Merhabalar
 Sevgili eşim Tekin süper yemek yapar. Ben çok şanslı bir kadınım. Mutfağa girer saatlerce farklı şeyler dener. Denemelerinden bugüne kadar beğenmediğim hiç bir şey olmadı. Kendisine restoran açacağım emekli olunca:) 
Blogumda "Tekin'in Mutfağından" kategorisi yapıp zaman zaman yaptıklarını paylaşacağım sizlerle. Ben yerim siz de resimlerine bakıp nasıl yapıldığını denersiniz artık:)
Arkadaşlarımızı eve yemeğe davet ettiğimizde eşim ana yemek ve salatayı yapar . Diğer bütün herşeyi ben yaparım. Çorba, pilav,mezeler, zeytinyağlılar. Ama günün sonunda ne olur bilin bakalım. Herkes Tekin'in yaptıklarına övgüler yağdırır ve benim çorbamın pilavımın esamesi okunmaz:( Evet biraz kıskanıyorum ama çoğunlukla işime geliyor bu durum. Ana yemek olarak ne yapacağım" derdim yok mesela. Hatta artık sormuyorum bile. Nasıl olsa harika bir şey yapar. Harika reçel ve turşu yapar kendileri:) 



 
Ben yemeği zorunda olduğum için yapıyorum , eşim zevk aldığı için. Annem bu durumu öğrenince (zerdüşt buyurdu)  "Allah dağına göre kış verir" diye buyurdu:) Çünkü annem biz küçükken mantı yaptığında bizi bükmeye çağırırdı. İki kız kardeşim de gider ben gitmezdim Oda sorardı "hanfendi sen niye gelmiyorsun" ben de "benim yapacak daha önemli işlerim var" derdim. Kadıncağız uğraştı uğraştı ve sonra vazgeçti "ne yapayım sen de git pastaneden al" dedi en son. Eveeet Tekinin Mutfağından'ın hikayesi böyle. Gelelim şimdi salatanın tarifine. Ama öncelikle nerdeyse parmaklarımızı yedik uyarısını da yapayım da:)
Malzemeler:
-Bir Demet Kuzu Kulağı
-Bir Demet Roka
-Kırmızı Soğan(normal soğanda olabilir)
-Domates
Asıl püf noktası aslında salatanın sosu. Sos için; 5-6 dal maydanoz,1,5 yemek kaşığı hardal, 1,5 yemek kaşığı yoğurt,isterseniz çok az sütte koyabilirsiniz.Tuz,zeytinyağı ve limon.Blendırdan hepsini geçiriyoruz.
Yapılışı:
Roka ve kuzu kulağını elinizle parçalara ayırın. Bıçakla doğramayın çünkü sulanır. Domates ve soğanı söğüş şeklinde doğrayın. Blendırdan geçirdiğiniz sosu salatanın üzerine döküp servis yapın. Afiyet Olsun. Başka bir gün de ıspanak salatasını anlatacağım ki bu salata meşhurdur. Hiç fotoğrafı olmadığı için yaptığımızda tarifini anlatacağım. Sevgiler......

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.