Evlilik Ne Demek?

Evlilik Ne Demek?
 
- Anne, evlilik nedir?
- Evlilik, artık ailesinin idare edemediği yetişkin bir erkek çocuğunu evlat edinmeyi anlatan bir kelimedir...
Yalan mı?
Merhabalar
Evlilikle ilgili bu tanıma bayıldım:) Yetişkin erkek çocuk tanımlaması süper ötesi. Çevremde ki hangi kadınla konuşsam bu ve benzeri şeyler duyuyorum. Bazıları "kocam çocuk gibi" diye direk söyleyebiliyor ama genelde dolaylı yoldan anlatıyorlar. 
İnsanlık var olduğundan beri süregelen bir tartışma kadın-erkek ilişkileri. İki çok farklı cins. Hayatı algılayışları, çevreleriyle ilişkileri,düşünce tarzları.... her şey çok farklı. Ama bu iki farklı yaratık evlenip aynı evde yaşamak durumunda kalıyorlar ve hatta çocuk büyütmek , aile olmak zorundalar. Sanki Allah farklı yarattığı bu iki cinsin arasına aşk diye bir şey vermiş ki birbirlerini öldürmesinler:) Sonra da bunları aynı eve koymuş ve "anlaşın da  nasıl yaparsanız yapın" demiş. Bazıları başarmış bazıları başaramamış. Emek verenler devam edebilmiş.
 
Bence filmlerde  "happily ever after" dan sonrası daha çok anlatılmalı. "Külkedisi ile prens evlenmişler sonsuza kadar mutlu yaşamışlar" gibi bir şeyin mümkün olmadığı daha fazla anlatılmalı ki insanlar büyük beklentilere kapılıp hayal kırıklığına uğramasınlar. 
Şimdi bu yazdıklarımdan evlilikten çok şikayetçi olduğumu düşünenler olabilir. Oysa tam tersi bu konuda çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Sadece gerçekçi olmak zorunda olduğumuzu söylemek istiyorum. Ayaklarımızın daha çok yere basması gerektiğini , ve ilişkilerin emek istediğini anlatmak meramım. İki insanın olduğu yerde mutlaka çatışma vardır. Bir arkadaşımın dediği gibi "asgari müştereklerde buluşabilmektir önemli olan". Yani uzlaşmacı olabilmek. Orta yolu bulmaya çalışmak. Empati yapabilmek. Aslında birbirimizi sevdiğimizi hep hatırlamak. Karşındakini düşman olarak değil aynı takımın oyuncusu olarak görmek. 
"Yuvayı dişi kuş yapar" demiş ya atalarımız. Bu söze sinir olurdum eskiden ."Niye hep kadın uğraşmak zorunda olsun ki" derdim. Ama şu an çok doğru buluyorum bu sözü. Bir evde eğer kadın iyiyse herkes iyi olur. Filozofun biri demiş ki; "Erkekler eğer iyi çocuk yetiştirmek istiyorsanız karınızı sevin". Yani kadını mutlu ederseniz aile mutlu olur. Çocuklar mutlu olur. Yani gelecek nesiller mutlu olur. Ne kadar önemli aslında, öyle değil mi? 
Yani burada kadın aşırı fedakarlık yapsın, her şeye katlansın gibi bir şey demiyorum. Yine bununla ilgili şöyle bir hikaye anlatarak anlatmaya çalışayım. Bir bilgeye sormuşlar  "Ailenin başı kimdir? Kadın mı, erkek mi?" . Bilge cevap vermiş: "Erkek baştır ama kadın da boyundur. Boyun nereye dönerse baş o tarafa bakar".
Anladınız siz onu:)

6 yorum:

  1. Çok güzel bir sözmüş bu :)
    Evlilik fedakarlık ister , sabır ister .. Ben bir filmde duymuştum yatağa asla küs yatmayın diye ben bunu hep uygularım . Bir konuda tartışmış olabiliriz ama ben kin tutan bir insan değilim o tartışmada çok kızarım ama akşam oldu mu ikimizde unuturuz sarılıp uyuruz . Bu en önemlisidir. Gerçekten evde kadın mutlu olursa etrafındakilere de pozitif enerji yansıttığını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Anladım anladım :)))
    Fakat şu evlat edinme kısmını hakikaten çok sevdim :))))
    Ben bunu sık sık kullanırım evde artık. :))

    YanıtlaSil
  3. Henüz bir evlilik yaşamadım. Ama bana göre evlilik; Birbirini çok seven , sevebilen iki insanın bir amaç için birlikte yaşamasıdır. Evet yuvayı dişi kuş yapar. Atalarımız çok doğru demişler gerçekten. Fakat günümüzde boşanmalar çok fazla oluyor. İnsanlar bir aşk ile evleniyorlar fakat bir kaç ay sonra hemen boşanabiliyor bu duruma gerçekten çok üzülüyorum. Evlilik bir ömür boyu sürmeli bence, güzel bir yazı olmuş kaleminize ve yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Kadının, bir mutfakta soğanı pembeleşene kadar kavururken, erkeğin başka bir mutfakta pembe rujlu bir kadını öperken: ''Karımla kardeş gibiyiz. Acıdığım için boşanmıyorum'' dediği, klişe bir Türk Filmi'dir.

    YanıtlaSil
  5. bu yazının altına imzamı atarım o kadar :)
    ne kadar aynı şeyler düşündüğümüzü bir daha gördüm bu yazınla
    ben hep söylerim
    AKILLI ERKEK KARISINI MUTLU EDEN ERKEKTİR
    Kadın mutlu ise huzur olur o evde mutluluk olur
    Sevgiler güzel yürekli güzel gülüşlü kadın

    YanıtlaSil
  6. Her zaman derim üç oğlum var diye :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.