Bel Kaslarını Güçlendirme Hareketleri



Merhaba

Yıllardır bel fıtığı hastalığını duyarım çevremden. Bildiğim tek şey hastanın yaşam kalitesini çok düşüren bir hastalık olduğuydu. Ama şimdi ağrısının ne demek olduğunu da biliyorum. Ahhh ahhh evladım yaşlılık işte:)))))
Daha önceki yazılarımda bel ağrısından dolayı fizik tedavi aldığımı ama açıkçası sadece o aldığım dönem ağrılarımın azaldığını anlatmıştım. Aynı dönem reformer pilatese başladım.Ağrılarıma çok iyi gelmişti. Reformer Pilates yurt dışında tedavi amaçlı kullanılıyormuş, ama Türkiye'de daha çok zayıflama ve spor amaçlı. Zaten de Ebru Şallı olmasaydı bu kadar ünlü olamazdı pilates.
Neyse efendim reformer pilates kişisel eğitmenlerle yapıldığı için diğer sporlara göre biraz pahalı olduğundan bir süre sonra bıraktım . Normal spor salonuna yazılıp grup derslerine katıldım. Bana Ukraynalı bir spor hocasından ücretsiz reformer pilates dersi hediye etmişlerdi. Geçen salı günü hediye dersime gittim. İrem (gerçek adı İrina, sonradan İrem adını almış) Hoca beni biraz zorladı ders esnasında. Başlangıçta bel fıtığı olduğumu söylemiştim aslında ama beni anlamadı sanırım. Neyse dersten sonra kendimi çok iyi hissettim ama o gece bel ağrısından uyuyamadım. Ve ertesi gecede:((((
 Ertesi sabah youtube'a "bel ağrısı için egzersizler" yazdım ve yukarıdaki egzersizleri yaptım. Videoda her gün 10 dakika bacaklarımızın arasına yastık koyup yatmayı öneriyordu. Egzersizleri yaptıktan sonra 10 dakika yastık koyup yan yatış pozisyonunda yattım ve ağrı geçti. Bel ağrısı çekmemek için karın kaslarımızı güçlendirmemiz gerek.
Yani eğer bel ağrınız varsa egzersizler fizik tedaviden daha iyi geliyor. Tavsiye ederim.


1 yorum:

  1. Ben de de var bel problemi. Karın kasları dediğiniz gibi çok önemli. Ama yüzme de bel kasları için çok faydalı.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.