EMS Antremanı Deneyimim


EMS (Elektro Muscle Stimulation) elektiriksel kas uyarımı demek. Normal antreman yaparken beynimiz kaslarımıza uyarı göndererek kasılmalarını sağlar. EMS ile beyinden gelen sinyallere ek olarak kaslara daha yoğun uyarılar gönderilerek erişilmesi zor kas fiberleri bile harekete geçirilir.  Böylece kısa sürede kaslar çok yoğun bir şekilde aktive edilir. Yani bu ne demek? Kısa zamanda çok daha etkili sonuç demek. Bir EMS antremanı 25 dakika sürüyor ve bu sürenin sonunda normalde 2 saatte yapılan spor kadar etkili sonuçlar alınıyor. Dün uzun zamandır merak ettiğim bu antremanı deneyimleme fırsatım oldu. Fitintime stüdyoları Türkiye'de bu sistemi uyguluyor ve 20 dakikalık ücretsiz deneme seansı yapıyorlar. Son zamanlarda çok yaygınlaştı ve "spora vakti olmayanlar için çözüm" olarak bahsediliyor. Öncelikle fitintime stüdyosuna ilk gittiğimde çok nezih ve hijyenik bir ortam olduğunu düşündüm. Bu antremanı yapabilmek için özel bir kıyafet var. İlk olarak onu giydim ve antreman salonuna geçtim. Orada kişisel antrenör, üzerinde akım verilmesini sağlayan kablolar olan yelek, kemer ve kollar ve bacaklar için aparatlar bağladı. 
Sonrasında resimde gördüğünüz gibi bir cihazdan (cihaz alman markası mia tech) akım ayarlaması yaptı. Akım ayarlaması siz tamam diyene kadar arttırılarak yapılıyor. Karıncalanma hissi gibi bir şey hissediyorsunuz. Acı değil ama akımın verildiğini hissediyorsunuz. 4 sn'de bir akım vererek spor hocasıyla birlikte antreman yaptık. Bu ısınma devresiydi. Sonrasında 5 dakika 1 san'de bir akım verilerek yağ yakma antremanı yaptık ki bu hoplama,koşma,zıplama gibi şeylerdi. En son 5 dakika da esneme-masaj antremanı yapıp seansı bitirdik.
Daha önce Power Plate ile sapor yapmıştım. O dönemde 1,5 ayda 5 kilo vermiştim hem de neredeyse hiç rejim yapmadan. Spor hocam bu antremanın Power Plate'ten daha güçlü olduğunu ve daha çabuk ve güzel sonuçlar alındığını söyledi ki gerçekten de o kadar kısa sürede sanki uzun uzun spor yapmışım gibi hissettim. Sonrasında eğer memnun kalır devam etmek isterseniz 10-20-30 seanslık paketler satın alabiliyorsunuz. Fiyatlar normal bir spor salonu üyeliğine göre biraz daha pahalı. Ama sonuçlar düşünülünce etkisi de çok daha fazla.
Her Güzelin Bir Kusuru Var:

Bu bölümde de eleştirilerimi yazacağım. Öncelikle çabuk kilo verdiren şeyler çabukta aldırır. Daha önce paket satın almış bir arkadaşım çok güzel kilo verdiğini ama hepsini kısa sürede geri aldığını söyledi.Bu benim olumsuz düşünmeme sebep oldu. İkinci olarak 10-15 dakika o kıyafetleri giymek , aparatları takmak sürüyor ve benim gibi biraz sıkıntılı bir tipseniz bu sizi biraz rahatsız edebilir.

9 yorum:

  1. Ahh.. uzaktan bakinca ne güzel birsey diyor insan. Hic fazla yorulmadan, spor yapmadan spor yapmis gibi olmak....ooohhhh, süpermis:) Ama bence de isin asli öyle mükemmel degil. Gercekten spor yapmanin, yorulup ter atmanin, o metabolizmayi dogal yollardan calistirmanin yerini tutacagini sanmiyorum. Fakat deneyenleri de coooook iyi anlayabiliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Yahu bu ne kadar sağlıklı diye düşündüm ben de yani normal olmayan bir şekilde kasların akım ile uyarılması.. :( araştırdıysanız belki biliyorsunuzdur ben de bir detaylı bakayım ama hiç kafama yatmadı :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bir yıldır yapıyorum ilk üç ay diet ile birlikte 10 kg verdim , nerdeyse iki yıl olacak hala devam ediyorum gayet sağlıklıyım

    YanıtlaSil
  4. Ben bir yıldır yapıyorum ilk üç ay diet ile birlikte 10 kg verdim , nerdeyse iki yıl olacak hala devam ediyorum gayet sağlıklıyım

    YanıtlaSil
  5. selam,
    ems ile yaklaşık 1 sene spor yaptım, devam ettirdim, haftada 2 kere. Şimdi tekrar randevumu aldım yine başlayacağım. Son 20 senedir irili ufaklı pek çok diyet yaptım, kilolar verdim geri aldım ama hiç beden küçülmemiştim!! 2 ay içinde diyetle birlikte 5 kilo verdim ve 1 beden küçüldüm.. Daha önce verdiğim 7-8 kilolarda bu etki hiç olmadı..

    Başlangıçta ben de tereddütle yaklaşmıştım.. Ama sonuçlarını görünce, devam ettim.

    Ama yanlış anlaşılmasın, hiç yorulmadan diye bir şey yok. Açık söyleyeyim canınız çıkıyor. Hocaya, bu kadar yeter ben pes ediyorum dediğim çok antreman oldu. Süre kısa evet, ama bu yattığınız yerden kilo vermek anlamına gelmiyor, haberiniz olsun :)

    Bir diğer konu da, bu aletler hastanelerde fizyoterapistler tarafından da kullanılıyormuş.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Yeni başladım 3.sefer gidiyorum etkili olur ise yine yazarım 40 seans aldım. Benim problemim toplamda 5 kilo vermek sıkılamamak ve seliulitleri yok etmek.

    YanıtlaSil
  7. Çok ilgimi çekiyor bu sistem yoğun basen sorunum var acaba nasil cevap verir bu çalışma sistemi ???🤔🤔🤔🤔

    YanıtlaSil
  8. ben 5 seans oldu giriyorum hiç bir değişme yok. Saçmalık bu sistem

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.