Tere Tohumu İle Zayıflama, Tere Tohumunun Faydaları

Tere tohumu yeşil tere bitkisinin tohumudur. Acımtırak bir tadı vardır. Tere tohumunun yağ yakarak metabolizmayı hızlandırabilir. Özellikle hipotiroid hastalığı olan kişilerde zayıflama üzerinde etkili olduğu söylenmektedir. Ancak tohum , çay vb... gibi bitkiler kullanılırken bir uzmana sormadan kullanılmaması gerekir. Tere tohumunu ülser gibi mide rahatsızlığı olanların kullanılması önerilmez. Mide rahatsızlığı olanlar kullandığında rahatsızlığı arttırak mideyi yorabilir. 

Dr. Ender SARAÇ tere tohumu ile ilgili olarak ;

"Tere tohumu belirli bir süre sabah aç karnına kullanıldığında başta tiroid hormonu olmak üzere genelde metabolizmayı uyarıcı bir etki gösterebilir ve metabolizmanın canlanmasına yardımcı olabilir.
Tere tohumları ,yaklaşık susam çekirdeği ebatlarında ama daha koyu parlak kırmızı renktedir. Tere tohumunu aktif tiroid rahatsızlığı olanların kullanmasını önermem. Ama troidi yavaş çalışan pek çok kişinin verdiğim önerilere göre bilinçli kullanıldığında daha rahat kilo verdirdiğini gözlemledim.
Tere tohumu tek başına zayıflama için bir mucize değildir, asla öyle algılanmamalıdır. Fakat bazı durumlarda ek bir yardım sağlayabilir" demiştir.
Faydaları:
* Tere tohumu vücut direncini arttırmada faydalıdır.
*Sigaranın zararlarını azaltır.
* Kabızlığı önlemede etkilidir.
*Balgam söktürücü, öksürük ve boğaz ağrısı tedavisinde etkilir.
* Kanda ki hemoglobini yükselttiği için kansızlık tedavisinde de yardımcı olabilir.
* Metabolizmayı hızlandırıcı etkisi sayesinde kilo vermeye yardımcıdır.
Zararları;
  • Tiroitleri fazla bir şekilde çalışan kişilerin kesinlikle tere tohumu kullanmaması gerekir. Çünkü tere tohumu tiroitleri olduğundan daha çok çalıştırır.
  • Ülser hastası olan kişiler kesinlikle tere tohumu kullanmaması germektedir. Ülseri arttırıcı özelliğe sahiptir.
  • Gaz rahatsızlığı olan kişiler tere tohumunu kullanmamalıdırlar. Çünkü  gaz yapıcı özelliğe sahiptir.
Nasıl Kullanılır?

Acı bir tadı olduğu için balla karıştırılarak kullanılabilir. Sabah aç karına 1 tatlı kaşığı tere tohumu 1 tatlı kaşığı balla karıştırılarak tüketilir ve üzerine ılık su içilir. 




13 yorum:

  1. Merhaba Kadriye ablacım.
    Benim tiroitlerim hiç çalışmıyor.:( Yazdıklarından sonra tere tohumu ben de işe yarar sanırım. Bilgiler için teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. alıp deneyeceğim. 5 kilom var fazladan ve asla gitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kadınların o 5 kilosu hiç bitmez Büşra:)

      Sil
  3. teşekkürler bu güzel bilgi için...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. heeey ilginç saol yiaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Dereotunu biliyordum ama tere tohumunu hic duymadim. Müzmin bir tiroitli olarak bakacagim canim tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni duydum. Aldım ama başlayamadım henüz.

      Sil
  6. hiç kullanmadım tere tohumunu gerçi kilo vermek için özel bişey kullandığım da olmadı ama :) olsun bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hiç bir zaman ihtiyacın olmaz kilo vermek için her hangi bir şeye.

      Sil
  7. İlginç bir bilgi oldu benim için :) Tavsiye edebileceğim arkadaşlarım var :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.