Ödem Söktürücü Tarifler

ödem çözücü su ile ilgili görsel sonucu

Bugün spor yaparken spor hocası yanımdan geçerken bileklerimde boğum olmuş çorap izimi göstererek "ne kadar çok ödeminiz var" dedi. "evet hocam, aslında kilo almadım hepsi ödem:)))" dedim, ben de dahil hepimiz güldük. Ama işin gerçeklik boyutu da yok değil tabi. 
Vücutta su birikmesine ödem denir. Hücre içi sıvılar doku aralarında birikerek şişkinliğe neden olur. Kadınlarda özellikle regl dönemlerinde, hamilelikte, az su tüketiminde, magnezyum ve B6 vitamini eksikliklerinde, hormonal rahatsızlıklarda görülür. 

Peki tamam, zaman zaman hepimizin ödemi oluyor. Ödem atmak için neler yapabiliriz?

* Ödem aslında su birikmesidir ama az su içmemizden kaynaklanır. Günde 10-12 bardak su içmek ödem atılmasında faydalıdır.

* Kahve ve çay tüketimi gerekli ödem atmada . Çünkü kahve ve çayın vücuttan su atıcı etkisi vardır ama daha fazla su içerek bunu dengelememiz gerekli.

* Hareket etmek, egzersiz yapmak her şeyde olduğu gibi ödem atmada da faydalı.

* Tuz tüketimini azaltmak .

*Ödem söktürücü bitki çayları tüketmek. Maydanoz, zencefil , rezene, kara hindiba çayları mesela. Yalnız burada bir uyarı yapmalıyım maydanozu kaynatıp suyunu içmenin faydası olmuyor. Çiğ olarak tüketmek gerek.

Sizler için uzmanların ödem çözücü tariflerini derledim. 

Dr. Murat TOPOĞLU'nun Tarifi:

Ä°lgili resim

ödem çözücü İBRAHİM SARAÇOĞLU ile ilgili görsel sonucu
Prof. Dr. İbrahim SARAÇOĞLU Ödem Söktürücü Kür

Malzemeler:

  • Lahana
  • Kiraz Sapı
  • Lahana ve Kiraz Sapı ayrı ayrı hazırlanacak. Lahana Kürü İçin; Lahanın dış yapraklarında 2-3 yaprak 2-3 bardak suda bekletilerek içilmesi gerekli.
  • Kiraz Sapı Kürü İçin;
  • 25-30 adet kiraz sapını 1 bardak suda 5 dakika kaynatarak tüketmeli.
ödem çözücü ender saraç ile ilgili görsel sonucu

2 su bardağı su, irice bir tutam mısır püskülü, irice bir tutam kiraz sapı, 5-6 adet saplarıyla birlikte maydanoz, yarım tatlı kaşığı iri yapraklı yeşil çay ve 2 adet tane karanfilden oluşmaktadır. Öncelikle kaynamakta olan suyun içine hazırladığınız bütün malzemeleri atın ve yaklaşık 4 dakika demleyin. Sonra hazırladığınız bu karşımı güzelce süzün. Ilık hale gelince içilmeye hazırdır. Dikkat etmeniz gereken içerisine asla nane koymamalısınız. Bu çayı içmek için en güzel zamanlar sabah kalktığınızda, kahvaltıdan önce ya da akşama doğru olan saatlerdir.


6 yorum:

  1. Kiloların hepsi ödem :))

    YanıtlaSil
  2. Yazıyı okurken yanımda duran şişeye el atmışım hemen. Burnumun dibindeyken bile unutuyorum. Benim de sabah yürüyüşlerinde parmaklarım şişiyor ama sanırım onun sebebi başka.

    YanıtlaSil
  3. Bi ara salatalık nane ve limonlu su içmiştim. Arada bir iyi geliyor. Yaz geldi, atılsın ödemler :)

    YanıtlaSil
  4. Benimki de sırf ödem vallahi :))) Hatta göbeğe göbeğe yapıyor benimki :))

    YanıtlaSil
  5. sevdim bu cümleyi :) kilo almadım hep ödem :D

    YanıtlaSil
  6. Günlük 3 litre su içtiğim halde vücudum susuz çıktı. Sebebi de içtiğim yeşil çay ve kiraz sapı çıktı. Bilinçli ve doktor gözetiminde kullanmak lazım aslında her tür içeçeği çünkü ben kendi kendime kilo vereyim derken kaslarımı yağa çevirmişim. Kendimi ayakta alkışlayıp diyetisyene başvurdum ;)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.