Sağlık Ve Beslenme Koçu Sibel Elçin İle Röportaj



İnstagramda keşfettiğim, daha sonrasında da sitesini inceleyerek daha yakından tanımak istediğim Sağlık ve Beslenme Koçu Sibel Elçin'le röportaj yapmak istedim. Sağolsun beni kırmadı. Röportajdan ve sitesindeki bilgilerden çok şey öğreneceğimizi düşünüyorum. Faydalı olması dileğiyle röportaja geçiyorum.

1- Merhaba Sibel Hanım sizi tanıyabilirmiyiz? Bize kendinizden biraz bahsedebilirmisiniz?

-         1973 Rotterdam doğumluyum. Evliyim ve 14 yaşında oğlum var. Flemence-Almanca -İngilizce olmak üzere 3 dil konuşabiliyorum. Sürekli birşeyler öğrenme ve paylaşmak ,hayat amacım. Uludağ Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunuyum. Turizm ve sonra inşaat sektöründe uzun yıllar sektörde Pazarlama&Reklam ve İletişim alanlarında üst düzey yöneticilik yaptım taa ki artık iş yükünün eve geç saatlere kadar taşınması ve stresi kaldıramayacak duruma geldiğim zamana dek.
Sibel Elçin

2-Bütünsel Sağlık ve Beslenme Koç’u olma hikayenizi anlatırmısınız?

Seve seve. İş yükünün sürekli artırılması ve stresli iş ortamı sonrası ciddi bir vertigo geçirdim. 1 ay yattım ve tamamen iyileşmem nerdeyse 1 yılı buldu. Birgün içimden bilgisayarda çalışırken keşke insanlara yardımcı olabileceğim bir mesleğim olsaydı dediğim anda karşımda eğitimini aldığım okul çıktı aniden. New York’ta bulunan   IIN Integrative Institute of Nutrition School‘da 1 yıllık Bütünsel Sağlık ve Beslenme Danışmanlığı okuyarak Bütünsel Beslenme ve Sağlık Koç’u ünvanını aldım. Hemen ardından ,İnternational Association for Health Coaches sınavını kazanarak Uluslararası sertifikalı Sağlık Koç oldum. IIN Integrative Institute of Nutrition School‘ da Hormon Sağlığı (Hormone Health), Advanced Business, MSA(mutfak sanatları Akademisi) ‘nde Mutfakta 8 hafta Mutfak kursu, School of Natural Medicine,UK Healing Diets -Şifalı Diyetler Kursu(devam ediyor),Fermente ve Gaps diyeti atölyeleri,Meditasyon Eğitimi,Nefes Teknikleri Eğitimi, Herbal Academy International School of Herbal&Sciences Herbal Self-Care for Stress management /Stres Yönetimi ,Ebru Şınık & Dr.Neslihan İskit ile Ayurvedik &Yoga Terapi Eğitimi (devam ediyor) gibi eğitimleri aldım ve hala almaya devam ediyorum.Çünkü ,bana göre eğitimin sonu yok sürekli öğrenmeyi seviyorum en güzeli de öğrendiklerimi paylaşmak. Bilgi paylaştıkça güzelleşir lafını çok seviyorum.
3-Kariyer değişikliğinizi çevrenizdekiler nasıl karşıladı?

Size destek mi oldular yoksa ne iş yapar bu bütünsel sağlık ve beslenme koçu gibi şeyler mi söylediler?
-         Eşim ve ailem zaten stres altında ve çok yoğun iş temposunda çalışmamı sağlığım için istemiyorlardı. Dolayısıyla ayrılıp bu eğitimleri almamı gönülden desteklediler. 2 yıla yakın zaten sadece eğitimlerim sürdü bu süre zarfında aldığım her konu ile ilgili ekstra kendimi geliştirmek için yine atölye çalışmalarına veya başka kurslara katıldım. İnanılmaz kitap okudum .Dolayısıyla öğrendiğim güzel yeni bilgileri öncelikle kendimde uygulamamdan dolayı inanılmaz mutluydum. Bu yüzden de çevrem de iyi bir şey yaptığımı ve sonuçları görünce desteklemeye aynen devam ettiler J
4-Bütünsel Sağlık ve beslenme koçu toplum tarafından çok bilinen bir şey değil. Nasıl tepkilerle karşılaşıyorsunuz?

Dünya ‘da hızlıca artan bir meslek olmaya başladı. Maalesef ülkemizde yeni yeni bilinmeye başlandı. Dünya’nın sağlık koçlarına ihtiyacı var, çünkü bizlerin görevi herkesin hedefine ulaşmalarında onlara rehberlik ederek destek vermektir. Yurtdışında sağlık koçları ,özellikle doktorlarla çalışmaya başladılar. Çünkü, çoğu kronik hastalık beslenme ve hayat tarzınızla düzelebilir. Sağlık koçları hastalara daha çok zaman ayırarak onları birlikte çalıştıkları doktorların verdiği tedavilerden sonuç alabilmeleri için rehberlik eder, destek verir. Hepimizin motivasyona ihtiyacı vardır. Bu motivasyonu sağlık koçları verir danışanına. Dolayısıyla kalp- damar hastalıkları -endokroloji – jinekolog- gibi doktorların yanında hastanelerde görev alabiliyorlar. Hasta daha çabuk ve olumlu sonuç alabilir. İyi şeyler yaptığınızda iyi tepkiler alırsınız. Şu ana kadar karşılaştığım tüm tepkiler sevgi dolu J
5-Bütünsel Sağlık koçu olduktan sonra karşılaştığınız en güzel anınızı anlatır mısınız?
-İnstagramda beni takip eden bir takipçimin dışarda beni görüp tanıması ve yanıma gelerek paylaştıklarımdan dolayı uyguladıklarıyla hayatının düzene girdiğini ve sizi çok seviyorum ve severek takip ediyorum demesi en güzel anımdır. Bu güzel insanlara yardımcı olabildiğimi duymak dünya nın en güzel hediyesidir bana.

6-Yaşam koçu ve sağlık koçu arasında ne fark var sizce?

-koçluk demek bana göre rehberlik etmektir. Siz pası verirsiniz danışanınız golü atar. Golü atmak hedefine ulaşmak anlamında. Bütünsel sağlık ve beslenmede beslenmemiz  2. Önceliğimizdir.  1.sırada önemli olan öncelikli beslenmenizde yer alması gereken yaşam tarzınızdır ,yaşam amacınızdır. Fark burada bence sadece bizde ekstra beslenmenin de yer almasıdır.
7-sağlık koçluğu yaparken sporla da ilgili yönlendirmelerde yapıyor musunuz? 

Bir önceki soruda yanıtladığım 1.öncelikli gıdalar dediğimde hareketlilik de var. Olmazsa olmazımdır. Özellikle yürüyüş J

8-son zamanlarda toplumumuzda fiziksel ve ruhsal hastalıklarda artış var.bağışıklık sistemi rahatsızlıklarıda çok arttı.bunların en önemli sebebi beslenme şeklimiz diyebilir miyiz?

Maalesef ,ölümler ABD de ve bizde ilk 3 sırada beslenmeye bağlı hastalıklardan.
Tabii eskiden evlerde yemek yapıyor ve yiyiyorduk. Şimdi fastfood zincirlerinde ve dışarıda yemek yeme arttı.artık nerdeyse evde yemek yapmıyoruz. Tabii katkı maddeleri,genlerle oynanma , sebze ve meyvelerin ilaçlanması, yediğimiz hayvanlara verilen besinler vs.  bu hastalıkların artmasında önemli rol oynamakta. Hareketsizlik de cabası.

9-Birde www.sibelelcin.com adlı web sitenizde tarifleriniz ve blog yazılarınızda sağlıklı yaşam ile ilgili paylaşımlarınız var. Bu tariflerden olmazsa olmaz dediğiniz bir tanesini bizimle paylaşır mısınız?

Tabikii.. web sitesine eklemediğim bir tarifi paylaşayım o zaman: Badem sütü yapımını ve badem sütünden yapılmış şekeri hayatından çıkartırken size destek olabilecek bir smoothie tarifi:
Malzemeler
2 bardak su
1 bardak Badem
3-4 adet Hurma (isteğe bağlı) / veya 1 tatlı kaşığı bal
Vanilya (isteğe bağlı)
1/2 Çay bardağı kefiraltı suyu (isteğe bağlı)
1 tutam Kaya Tuzu
1 Bardak Bademi akşam dan suyun içine koyalım .İçine varsa yarım çay bardağı kefir altı suyu ve bir tutam kaya tuzu atalım. yoksa sadece su da olur . Ertesi gün süzüp bademleri 2 bardak temiz içme suyun içine kaba alın. içine 3-4 adet hurma(isterseniz) çekirdeğini çıkartın ve suya ekleyin. severseniz içine yarım çay kaşığı tarçın az vanilya çubuğundan sıyırdığınız vanilya katabilirsiniz. Sonra kepçe yardımı ile bu karışımı blendıra koyun ve çalıştırın. Sonra tülbentten geçirip içime direk hazır hale getirebilirsiniz.
Smoothie:
1 büyük kırmızı elma
4 adet ceviz
2 adet hurma(çekirdeği çıkartılmış)
1 tatlı kaşığı vanilya aroması (isteğe bağlı)
1 su bardağı badem sütü
( yaz olursa 2-3 adet buz parçası)
Hepsini blendırlayalım. Afiyet olsun!

 
10-Farkında olmadığımız beslenme ile ilgili yaptığımız yanlışlar neler? Bunları değiştirmek için önerileriniz nelerdir? 
Öncelikle Farkındalığımızı artırmamız gerek. Farkında olmadığımız yanlışımız, ne yediğimizin,ne kadar yediğimizin farkına varmamamız. Bu nedenle Önce  farkındalığımızı artıracağız. Sonra da içeriğini bilmediğiniz hiç birşeyi ağzınızdan içeriye almamamız gerek. Temiz gıda tüketmek. Acıkmadan yemek yememiz,çiğnemeden yutmak veya tamamen masadan tıka basa doyarak kalkmak yaptığımız beslenme yanlışlıklarından sadece birkaçıdır.

11_En son okuduğunuz ve sizi etkileyen kitap hangisi?

Kendiliğinden iyileşme / Andrew Weil

12-Kendinizde en sevdiğiniz ve sevmediğiniz özellikler nelerdir? 
Sevgi dolu olmam,kıskançlık duygusunu bilmemem, iyi şeyler yapmak için çabalamak sevdiğim özellikler. Herkese güvenmek ,bana kötülük yapanlara bir gün düzelir umuduyla hep yine enerjimi çekmelerine izin vermek 40 yaşıma kadar yaptığım ama artık vazgeçmeyi başardığım özelliklerim. Sevmediğim yanım detaycı ve titiz olmam.


13-Hayatınızda model olarak aldığınız kimse var mı? 

Birinden etkilenirsem kendim gibi olamam. Model almak demek onu örnek alarak onun yolundan gitmek demek . ama bence herkes kendi yolunu çizerek kendi yolunda ilerlemeli o yüzden cevabım :Sadece kendimi J
 Sevgili Haticenin vastasyla portakalagaci ile tarih kokan bu gzelim mekanda
14-Toplumda kadının yeri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Kadınların daha fazla sosyla hayatta ,iş hayatında var olması gerektiğini düşünüyormusunuz? 
Bunun için neler yapabilir kadınlar?Önerileriniz nelerdir?

Her toplumda kadının yeri önemlidir. Çünkü,çocukları yetiştiren terbiye veren annedir yani kadındır. Dolayısıyla çocuklar anne yi örnek alırlar .Mesela çocuğum kötü besleniyor nasıl düzeltebilirim beni dinlemiyor dediklerinde önce siz kendinizi düzelttiniz mi diye soruyorum. Yani siz çocuğunuza uygun örnek olacak şekilde beslenmenize dikkat ediyormusunuz? Siz düzgün beslenmezseniz çocuğunuzdan da bekleyemezsiniz. Zaten kötü beslenmeye başlamasına izin vermişiz ama tabiki düzeltmek mümkün önce ebeveyn düzgün beslenecek çocuk görecek ve bir süre sonra oda düzelmeye başlayacaktır. Evet ben kadınların ayakları üzerinde durması gerektiğine inanıyorum . tabiki bu kolay değil çünkü kadınlar hem işde çalışıyor hemde evde …sorumluluklarımız oldukça fazla ev ,aile,iş,çocuk,yemek… Hayatımızı kolaylaştırmak da elimizde … Hayatta en önemli şey sağlığımız sağlığımız yerinde olduğu sürece kariyerde olur,çocukda,evde herşeyde… sağlığınızı yitirmeden sağlığınızın kıymetini bilelim.

10 yorum:

  1. Eğitimleri okurken biraz ağzım açık kalmış olabilir. Sağlıklı beslenme ve spor olayını hayat tarzım haline getirmiş biri olarak çok keyifle okudum baştan sona.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenecek bir şeyler var her zaman Burcak

      Sil
  2. Sibel Hanım’la Haseki Vakfı’nda düzenlediği İyi yaşam atölyelerinde tanıştım, hatta bildiğiniz tüm diyetleri unutun yazımda ilk atölye notlarımdan da söz ettim. Çok faydalı bilgiler yaşadığı anekdotlar ve sonrası keyifli sohbetler ile Sibel hanımı tanımak çok hoş.
    Çok güzel bir söyleşi, selamlar, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Hanım ı senin yazından sonra tanıdım galiba. Ilk sende gördükten sonra instagram da takip etmeye başladım.

      Sil
  3. Tam beni ilgilendiren konular.Artik sağlık beslenme ve düzenli sporu hayatımda soktum.
    Kalemine sağlık canım 💕

    YanıtlaSil
  4. Cok güzel bir söylesi olmus canim. Ben de takibe alacagim 😊

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir söyleşi olmuş Kadriye,teşekkürler..
    Eğitimleri bir müthiş diyecek birşey bulamadım....

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.