Kokoloji -Kendini Keşfetme Oyunu

kokoloji ile ilgili görsel sonucu
 Kokoloji Japonca'da ki anlamı:  "insan davranışlarının ve durumsal tepkilerinin gizli anlamlarının yorumlanmasını belirten popüler terim"  Yani kokoloji ; kendini keşfetme oyunu.


kokoloji ile ilgili görsel sonucu

Kokoloji kitabında 50'den fazla küçük oyun-hikaye şeklinde test var. Sıkılmadan hatta merak ederek soruları cevaplıyorsunuz ve hemen arkasında cevapların yorumları var. Aklınıza ilk gelen şeyi söylemeniz bu test için çok önemli!!!!
kokoloji ile ilgili görsel sonucu

Ben size bu kaitaptaki testlerden "Mavi Kuş" Testini yapacağım. Hadi bakalım başlıyoruz:)
"Bir gün bir mavi kuş aniden camınızdan içeri giriyor ve dışarı çıkamıyor. Sizde onu beslemeye karar veriyorsunuz. Ama ertesi gün bir bakıyorsunuz kuşun rengi değişmiş. Sarı olmuş. Sonraki gün parlak kırmızı, sonraki gün siyah oluyor. Beşinci gün uyandığınızda kulşun rengi nedir? 

1. Renk değiştirmiyor, siyah kalıyor. 

2. İlk rengi maviye dönüyor.

3. Beyaz oluyor.

4. Altın rengi oluyor. 


kokoloji mavi kuş ile ilgili görsel sonucu

Şimdi değerlendirmeye geçelim:
1. Renk değiştirmiyor, siyah kalıyor diyenler;
Kötümser bakış açısına sahip kişilerdir diyebiliriz. Durum bir kez kötüye gidince bir daha asla düzelmez diye düşünürler.

2. İlk rengi maviye dönüyor diyenler;
Hayatın iyi ve kötünün bir karışımı olduğuna inanıyorsunuz ve gerçekle savaşmakla bir şey elde edilemeyeceğini biliyorsunuz. Şanssızlığı soğukkanlılıkla kabulleniyorsunuz ve olayları akışına bırakabiliyorsunuz.
3. Beyaz oluyor diyenler;
En kötü zamanlarınızda bile kaygılanmakla ya da kararsızlıkla zaman kaybetmiyorsunuz. Eğer durum çok kötüleşirse kayıplarınızı bir kenara atıp amacınız için kendinize yeni bir yol seçiyorsunuz.

4. Altın rengi oluyor diyenler;
Siz baskının anlamını bilmiyorsunuz. Size göre her kötü durum bir fırsat. Korkusuzlukla çılgınlık arasında ince bir çizgi olduğunu unutmadan davranmanız gerekir. Sonsuz güveninizin sizi gafil avlamasına izin vermemelisiniz.

Ben altın rengine dönüşür dedim. Siz ne dediniz? Cevaplarınızı ve bu cevapları doğru bulup bulmadığınız yazarsanız sevinirim.




10 yorum:

  1. bende de var bu kitaptan eğlenceliydi okuması :)

    YanıtlaSil
  2. Ee ben yeşil dedim, nolucak şimdi :D

    YanıtlaSil
  3. kitabı ilk defa duydum hemen listeme ekledim çok merak ettim bende altın cevabı ile beyaz renk arasında kaldım bu arada....

    YanıtlaSil
  4. BEYAZ demiştim
    bayılırım böyle testlere
    çok sağol tatlım ya
    ne güzel yazılar yazıyorsun sen
    muhteşem kadın

    YanıtlaSil
  5. Direkt beyaz dedim:) Eh dediği gibi de varım yani.

    YanıtlaSil
  6. Şıklara bakmadan beyaz demiştim, çok hızlıyım yahu:)

    YanıtlaSil
  7. Mavi :) Kitabı merak ettim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.