Yürümek mi Yüzmek mi daha çok zayıflatır?

Yürümek mi Yüzmek mi daha çok zayıflatır?


Merhabalar
Hepimiz düşünmüşüzdür "Yürümek mi daha iyi koşmak mı? " ya da "yüzmek mi daha faydalı ve daha çok zayıflatır yürümek mi?". Ben de bugün bu konuya eğilmeye karar verdim. Evet mercek altına alıyoruz. Bakalım uzmanlar neler demişler.




Osman Müftüoğlu bu konuda :" Yürümek, kalça, bacak ve baldırdaki adale yükünü en çok çalıştıran kardiyo antrenmanıdır. Yürümekle yüzmeden daha çok kas kullanır, daha fazla kalori yakar, insülini daha çok baskılarsınız. İnsülin direncini kırma konusunda (bana göre) yürümek kulaç atmaktan daha iyi sonuç verir. Yine de özellikle diz ve kalça eklemlerindeki sorunlar nedeniyle yürümede zorlananlar için yüzme faydalı ve keyifli bir egzersizdir. Bana sorarsanız fırsat buldukça ikisini de yapın ama yürümeyi sakın ihmal etmeyin.
Tempolu yürümek, yüzmek, bisiklete binmek veya hafif koşu yapmak aerobik egzersizlerin en sevilenleri. Hepsi de sağlığa destek olmanın, kalbe ve akciğerlere güç vermenin en etkili yolları. Dikkat edilmesi gereken yürürken nefes nefese kalmamak, yanındakilerle konuşabilir durumda olmak ve solunum sıkıntısı yaşamamak, yani süreci “oksijensiz/anaerobik” hale getirmemektir". demiş.



"Harvard’lı uzman, Dr. Harvey B. Simon’a göre kulaç atmak ideal bir egzersizdir. Dolaşımı ve metabolizmayı destekler, bedenin üst kısmındaki adaleleri daha yoğun kullandırdığından dengeli bir kas gücü ve dayanıklılık verir, ayrıca esnekliği de artırır. Yüzerken suyun kaldırma gücünden faydalanıldığı için eklemlere yük binmez, eklemlerinde sorun (örneğin diz ekleminde kıkırdak harabiyeti ya da menisküs veya bağ problemi) olanlarda bile sakatlanma riski yaratmaz. Ne var ki yüzmenin dört temel kusuru var. Bir: Beceri ve eğitim gerektirir. İki: Boğulma riski hep vardır. Üç: Yüzülebilecek temiz ve derin bir su her yerde kolayca bulunamaz. Dört: Son kusur başlıktaki sorunun da yanıtıdır. Kilo kaybı konusunda yürümeden daha az etkilidir. Nedeni şu: Bedenimizdeki toplam kas kitlesinin % 80’inden fazlası göbek noktasının altındadır"(Osman Müftüoğlu'nun yazısından alıntıdır).

Gerçekten de yüzmek için temiz, hijyenik havuz bulmak çok zor. Mesela özellikle çocuklar havuzdan çok kolay enfeksiyon kapıyorlar ki bu da yüzmeyi her zaman yapamayacağımız anlamına geliyor. O zaman sadece yazın denizde yüzelim:) Bu biraz "meyveleri mevsiminde yiyelim" gibi oldu , öyle değil mi?

7 yorum:

  1. Her ikisinide yapsak ne ala ama ben tembellikten kapımın önündeki yürüyüş yoluna bile gitmiyorum :) faydalı bir yazı olmuş.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun Gonca yapalım da hangisi olursa olsun:)

      Sil
  2. Yürümek mi koşmak mı sorusuna da bir yürü bir koş taktiği daha iyi yanıtı verilebilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamadım Naz yürüyüşe çıkıp biraz yürüdükten sonra mı kosacagiz yoksa bir gün yürüyüş ertesi gün koşu şeklinde mi olacak?

      Sil
    2. Koşup, yorulduğumuzu hissedince yürümek, sonra tekrar koşmak :)

      Sil
  3. bi yürüyelim,bi yüzelim o zaman:))

    YanıtlaSil
  4. Ben yüzmeye yazıldım o bahaneyle de spor salonuna yürüyerek gidiyorum... Yokuş çıkarak yürüdüğüm için gidiş geliş 6000adım atıyıyorum, havuzda da 1.30 saat yüzüyorum dilerim zayıflarım

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.