Zihnimizin Kodları

 





Fular takınca kendimi kadın siyasetçi gibi hissediyorum 😂😂 Demek ki öyle kodlamışım fuları 😃
Aslında bu kodlama işi beynimizin hayatımızı kolaylaştırmak İçin yaptığı bir şey . Kodladığımız zaman hemen kategorize ediyor , bir yere koyuyor tasarruf ediyor. Çok açıdan işimizi kolaylaştırıyor ancak yanlış kodlamalar yaptığımızda bazen kendi kendimizi sabote ediyoruz.
Fular-siyasetçi kodlaması zararsız olabilir ama mesela insanlar ya da olaylar hakkında yaptığımız kodlamalar ön yargılı olmamıza sebep olabilir. Farklı bir açıdan bakmadan etiketleyip konuyu kapatabiliriz .
Eğer hayatınızı zorlaştıran kalıplarınız varsa , “-meli ,-malılar” varsa arada bir fark edip “nereden biliyorum? Doğru mu ? Kim deri? O nereden biliyor ki? vb……” sorularla sorgulayabilirsiniz. Çoğunlukla da aslında doğruluğundan emin olmadığınızı fark edebilirsiniz.

Size hizmet etmeyen kalıplarınızı değiştirmek mümkün . Mesela bugün 1 kalıbınızı fark edip bu soruları sorun . En çok ta “bu inanç kalıbı işime yarıyor mu yoksa işimi zorlaştırıyor mu? diye sorun bakalım ne bulacaksınız?

2 yorum:

  1. :) Fular takınca bende kendimi çok havalı hissediyorum ya.

    YanıtlaSil
  2. Fular takanları ben yazar sanıyorum. Ben de öyle kodlamışım :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.