Çocukları Sorumlulukla Ödüllendir

 


Lisede okurken ev işlerine hiç yardım etmezdim . Annem de bize hep “aman siz okuyun ben yaparım” derdi ve ben yapmam gerektiğinin bile farkında değildim . Sonra üniversite okumak İçin başka bir şehre gidince ev arkadaşlarım oldu. Yemek yapmam , bulaşık yıkamam gerekti , kıyafetlerimi toplamak evi temizlemek vb….. işleri yapmak zorunda kalınca anladım. Bu işleri ailemin evinde hep annem yapıyordu. 🤔 Tatil için eve ilk gittiğimde yemek yedik ve anneme “sen otur sofrayı ben toplarım bulaşıkları da yıkarım” dedim ve bugüne kadar düşünmediğim için özür diledim . 

Kendi çocuklarım olduğunda sorumluluklar vermeye çabaladım. Odalarını toplamak , süpürmek , yemek masasını kurmaya ev kaldırmaya yardım etmek , bulaşık makinasını boşaltmak , çöpü çıkarmak vb….. basit gibi görünen günlük işler , sorumluluk almak hayatımızı çok olumlu yönde etkiliyor . 

Çocuklarımıza yaşlarına göre sorumluluk vermek onların gelişimleri için çok değerli . Ayrıca bizim için de değerli kahve keyfi yapmaya vaktimiz kalıyor 😂😂 

7 yorum:

  1. Ne guzel soylemissiniz, yeni nesilin sorumluluk ve saygı konusunda daha çok eğitime, desteğe, deneyime ihtiyaçları var galiba.

    YanıtlaSil
  2. :) Kapanış efsoydu. Bende Çınar'a görevler veriyorum.
    Ama annemin yöntemi farklıydı. Mesela eskiden dünay kupaları zamanında bize para verirdi ve maç bitene kadar çay meyve meşrubat servisini bize yaptırırdı. Ticarete giriş 101. :D

    YanıtlaSil
  3. ben bu dediğinizi yapmadım hiç çok hatalıyım bu konuda maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala yapabilirsiniz, hiç bir şey için geç değil.

      Sil
  4. avrupalılar öyle yapıyor :) japonlar da :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.