Kelime Müzesi

 Geçen hafta aslında sadece yemek yemek için Hamamönü’ne gitmiştik. Uzun zamandır gitmek istediğim Kelime Müzesi’ne “hadi gidelim” dedik , gittik. İyi ki de gittik. 


Güzel bir yer olduğunu tahmin ediyordum ama bu kadar beğeneceğim düşünmemiştim. İnce düşünülmüş ayrıntıları özellikle sevdim. En çokta “saye” kelimesinin altında yazan “ATA” köşesine bayıldım. 


Bu kadar beğenme sebebimi düşünürken aslında son zamanlarda unuttuğumuz “anlam”ı hissettim burada. Söyleyip geçtiğimiz , bazen anlamını bilmeden , nereye gideceğini düşünmeden konuştuğumuz kelimeler. Anlamı tekrar bulmak bize iyi gelecek diye düşünüyorum. 


Türkçemiz çok zengin , ne kadarını kullanabiliyoruz?  Unuttuğumuz , kullanmadığımız kelimelerin yerine ne koyuyoruz . 


Müzede kelimelerin anlamları açıklanıyor her bölümünde , anlamlı sözler ve kelimelerin kökleri anlatılıyor. 
“Kelimelerin de akrabalık bağları vardır” 


Kelimelerin önemini çok güzel anlatımlar müzede. Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim. Değerli bir katkı olmuş. 
3 katlı küçük bir müze , her köşesi dolu dolu , insanı düşündüren . İçindeki her şey özenle seçilmiş. 
Gezerken “artık kimsenin vakti yok ince şeyler düşünmeye” şiiri geçti aklımdan. 
Anlara Kalesi’ne çok yakın Anadolu Medeniyetleri Müzesi ,Erimtan Müzesi , Rahmi Koç Müzesi’nin  biraz alt kısmında, birbirlerine çok yakınlar. 




“O Öyle Değil Böyle” köşesinde yanlış telaffuz ettiğimiz ya da yazdığımız kelimelerin doğru yazılışları var. 
Giriş ücretli,  öğrenci 20 TL yetişkin 40 TL . Bu bilgiyi de verip yazıma son vereyim. 

4 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.