İlişkinizde Bu Günahları İşlemeyin

evlilik karikatür ile ilgili görsel sonucu

Psikiyatr Gülcan ÖZER'in "İlişkinizde Bu Günahları İşlemeyin" isimli TEDX Konuşmasını uzun zaman önce dinlemiştim.  O zamanlar aldığım notları buldum dün akşam kitapları düzenlerken. Kopmuş sayfalar şeklindeydi ve atmaya kıyamadım. En iyisi bunları bloguma yazayım da kaybolmasınlar dedim ve aldığım notları sizlerle de paylaşmak istiyorum. Ama konuşma videosunu mutlaka izlemelisiniz bence.
İlişkilere Zarar Veren 7 Günah
*Evlilik bir akıl oyunu değil , istek oyunu.
*Aşk biter ama içindeyken farkında olmuyorsun. Kendi yaşadığının çok farklı olduğunu düşünüyorsun. Böyle düşünmüyorsan aşık değilsin zaten.
*Üniversite de hocalarımızdan biri "Kızlarım lafım size, "koca terbiye edilmez, terbiyelisi alınır" derdi. Kadınların cebinde eşleriyle ya da sevgilileriyle ilgili bir "değiştirilecekler listesi" vardır. "Değiştirme listeniz olan hiç kimseyle evlenmeyin". İnsanlar doğal yollarla değişirler. Jung; "Bir kadın ve adamın ilişkisi kimyasal bir tepkimeye benzer . Eğer tepkime gerçekleşirse her ikisi de kılık değiştirir" Yani "gönül gönüle değerse değişim kendi sürecinde gerçekleşir..
*Özerkleşmesi daha az bireylerden oluşan bir toplum olduğumuz için bizim toplumumuzda "köken aile" sorunu yani gelin-kaynana çatışması vardır. Bu süreçte benim tavsiyem erkek hiç taraf tutmayacak, ilişkiye herhangi bir müdahalede bulunmayacak ve iki kadın anlaşmanın bir yolunu bulacak. Burada genç olanın performansının daha iyi olması beklenir. Geçinmeye gönlü olmak çok önemli ve değerlidir.

evlilik karikatür ile ilgili görsel sonucu

* Cinselliğin ihmal edilmesi. Evlilikte cinsellik çok önemlidir. "Kadın kadın olur, yaşı kırkı bulur" yani kadının kendini serbet bırakması uzun sürer. 
*İlişkilerin en sert tökezlediği yer ebeveyn olunduğu zaman. Yeni jenerasyonda mutlu olmak ve haz almak öncelikli. Yurt dışında evlilik danışmanlığı yapan danışmanlık merkezleri çiftlere anne baba olduktan sonra "baş başa zaman geçirme" kontratı imzalatıyorlar. Amerikalılar en çok doğum sonrası ilk 4 yılda boşanıyorlar. Bu yüzden çocuksuz zaman geçirmek anne baba olduktan sonra önemli.
*Kendini bilmek. Hayat dediğimiz hikaye kendimizden insan yaratma çabasıdır. Kendini bilmek için iç görü gerek. İlişki iç görüsünde "ben nerede yanlış yapıyorum" diyebilmek önemli. "Olup bitene sizin katkınız ne?" ama ile başlayan her cümle patinajdır. İlişki iç görüsünde herkes kendi yaptığı yanlışı bulmakla yükümlüdür. 
İlişki iç görüsünde 3 soruyu kendinize sormalısınız? 
1. Bu adamla/kadınla neden evlendim?(Neden başkasıyla değil de bununla evlendim?)
2.Nerede sorun yaşıyorum?
3. Bu yaşadıklarımda benim payım/yanlışım ne?
evlilik karikatür ile ilgili görsel sonucu

*İhtiyaçlarımız tercihlerimizi belirler . Evlendikten sonra ihtiyaçlarımız değişebiliyor ama tercihimizi değiştiremiyoruz. Çok hareketli, neşeli, sosyal olduğu için bir adamla evleniyorsunuz.Sonra adam eve girmiyor diye boşanıyorsunuz. İhtiyaçlar değişebiliyor çünkü.
* İletişim konusunda "uzlaşamayacağınız alanlar olduğu konusunda uzlaşmalısınız". 

4 yorum:

  1. aşk ve terbiye ile ilgili olanlar ne güzeldiiii. hatırlamadım özer'i. ted konuşmaları keyifli yaa arada gittiğim oluyooo, zorlu'da :)

    YanıtlaSil
  2. Hocanızın sözünü hepimiz baz alsak aslında sorun falan kalmaz. Değiştiririz düşüncesi ah biz kadınları mahvediyor.

    YanıtlaSil
  3. Evlilik zor bir müessese azizim :))

    YanıtlaSil
  4. Cok dogru noktalar. Bir de eslerin kendine özgür alanlari olmasi cok önemli bence 😊

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.