Karın Bölgesinde Yağlardan Kurtulmanın Yolları

Ahhh ahhh ... Karın bölgesi yağlanması ne kadar çok kadının sorunu, öyle değil mi? Bir bakıyorsunuz normal kiloda, hatta zayıf sayılabilecek bir kadının göbeği var, ya da bel çevresinde bir simit var:)))
Sizin için karın bölgesinde niye yağlanma olur? ve ne yapılması gerekir? diye araştırdım.


Bel ve Karın Bölgesi Yağlanmasının Sebepleri
Sebeplerin başında stres geldiğini biliyor muydunuz? Ben ilk öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Stresli olduğumuzda vücudumuz kortizol hormonu salgılayarak stresle savaşmaya çalışır. Ve kortizol hormonun sürekli yüksek seviyelerde olması da kilo almaya ve karın bölgesinde yağlanmaya sebep olur. 

* İnsülin Direnci de göbek ve bel bölgesinde yağlanmaya sebep olur. İnsülün direnciyle ilgili yazımda bahsetmiştim. Okumak isterseniz tık tık.

* D vitamini yetersizliği de sebeplerden bir tanesidir. Eğer D vitamini seviyeniz normalse beynimize "doydum" mesajını göçnderen leptin hormonu düzgün çalışır. Ama yetersiz olduğu durumlarda daha az leptin hormonu salgılanır ve daha fazla açlık hissedilir. Balıklar gibi doyduğumuzu bir türlü anlamayız yani(zaman zaman bana oluyor bu:))) Ve D vitamini yetersiz ise yağ hücrelerinin oluşması ve depolanması artar. 
*Sürekli glisemik indeksi yüksek beslenme şekli de karın bölgesinde yağlanma sebeplerinden birisi. Yani kalorisi yüksek, kan şekerini hemen yükselten yiyecekler yemek.
* Sadece egzersiz yapıp diyet yapmamak. Yani nasıl olsa spor yapıyorum diye yemeklere gömülmek te karın bölgesinde yağlanmaya sebep oluyor.

Karın Bölgesinde Yağlardan Kurtulmanın Yolları

*Sorunun nedenlerini tespit ettikten sonra bunları düzeltme yoluna gitmek en önemlisi . Yani D vitamini düzeyini ölçtürüp gerekiyorsa takviye almak, stres düzeyimizi kontrol edici nefes egzersizleri yapmak,posalı lifli gıdalarla beslenmek, insülün direnci için ya da genel olarak hepsi için proteini daha fazla karbonhidratı daha az tüketmek ve hareketi arttırmak sayılabilir.

* Vücudumuz uyurken yağ yakıyormuş mesela bunu öğrendiğimde de çok şaşırmıştım. Bu yüzden yatağa biraz aç gitmek yada son dönemlerde çok sık duyduğumuz yoğurt kürünü yapmak faydalı olacaktır.Bir sonraki yazımda yoğurt kürünün tarifini vereceğim.
*Yıllar önce akupunkturla zayıflamak isteyen bir arkadaşım doktora gittiğinde doktor "her sabah 2-3 kuru kayısıyı bütün bayanların yemesi ve üzerine su içmesi rahat tuvalete çıkmaları için çok gerekli" demiş. Hiç unutmadım bu sözü ben ve kabızlık , şişkinlik sıkıntısı yaşadığımda her zaman, başka zamanlarda da aklıma geldikçe yaparım. 

*Keten tohumu da Omega 3 açısından zengin ve bağırsakları çalıştırma etkisi var. Günde bir tatlı kaşığı toz keten tohumunu bol su ile yutmakta özellikle kabızlık sorununa çok iyi geliyor.

Bir sonraki yazımda yoğurt küründen bahsedeceğim. Faydalı olacağını düşündüğüm bilgileri paylaştım. Sizde paylaşmak isterseniz, yazının altına yorum yazın lütfen ki bir sonraki yazımda bahsedeyim:)

13 yorum:

  1. Bu sorunun nedenleri bulmak ve çözmeye çalışmak çok önemli senin de yazdığın gibi :)

    YanıtlaSil
  2. Çılgın kilo aldım. Ne bulursam yapacağım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olacak bizim bu halimiz Handan😣😤 tatile git gel tırmala sonra.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Bölgesel spor yapmak gerek Naz mesela mekik gibi

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Öyleymiş bak dark blue aslında çok yemiyoruz ki biz:)))

      Sil
  5. Yoğurt kürünü bende çok sık duyuyorum. hemen diğer yazıyı okumaya geçiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Ben başladım küre, 15 gün sonra yazacağım sonucunu bakalım:-) 3 akşam yaptım şimdilik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo süper, harikasın. Çok iyi sonuçlar almanı dilerim. Hepimize motivasyon olur. Ben malesef 3 gündür ara verdim hafta sonu gezmeye gidince:(

      Sil
  7. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var ayrıca bir de farklı bir çekiliş var beklerim sevgiler

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.