Fringe Dizisi

Merhabalar
Bir süredir Fringe dizisini izliyorum. Bilim kurgu aksiyon, doğa üstü olaylar ve FBI var. Başrolde ortadaki sarışın bayan Olivia Dunham var . Bir FBI ajanı. Yanındaki erkeklerde bir baba oğul. Baba Walter Bishop bir bilim adamı ve devlet için çalışan  gizli bir laboratuvarda "sınır ötesi bilim" adını verdikleri bir takım deneyler yaparlarken bir kaza sonucu asistanının ölmesi üzerine akıl hastanesine kapatılmış ve 17 yıl orada kalmış. Taaa ki Olivia Dunham onu bir davaya yardım etmesi için çıkarana kadar. Ancak sadece  birinci dereceden akrabası gözetiminde çıkabileceği için de oğlu Peter'ı da bu konuda ikna ediyor. Peter Bishop son derece zeki (IQ'su 180 di yanılmıyorsam) ama düzenli bir eğitimi ve işi yok. Neyse ekibimiz bunlar. Dünyada olağan dışı olaylar oluyor ve bu ekip çözüyor:) 
Konusu böyle dizinin. Ama ben diziyi izlerken düşündüklerimi anlatmak istiyorum. Her bölümde farklı bir olay işleniyor ama 50 dakikada bazı şeyleri yetiştiremedikleri için havada kaldığını düşünebiliyorsunuz. Yani toparlamaya çalışırken çok çabuk geçiyorlar. Sonra saçma olduğunu düşündüğüm, "yok artık" dediğim ve özellikle Walter Bishop'un her konuyu biliyor olmasını da hiç inandırıcı bulmadığım bir sürü sahne var. 
Olivia Dunham karakteri de çok soğuk, mekanik gibi geliyor bana.  Hayattaki tek amacı işi, ilişkilerle ilgili sıkıntılı gibi hissettiriyor. Aslında diziyi heyecanla seyrediyorum ama bunlarda eleştirilerim . 
Bir de hayran kaldığım "keşke bizimde olsa" dediğim bir şey FBI ve güvenlik dendiğinde bütün kapıların açılması. Neredeyse sorgusuz sualsiz istenilen her şeyin yapılmasının mümkün olması. Güven sorunu olmaması, senin işin benim işim tartışması olmadan, bürokrasi olmadan işlerin yürütülmesi.

Sonuç olarak eleştirilerim olsa da kesinlikle izlenmesi keyifli, sıkılmadan, merakla izlenebilecek bir dizi olduğunu belirtmeliyim. Diziyi izlerken şu an doğa üstü olarak algıladığımız bazı şeylerin gelecekte mümkün olacağını ve doğal görüleceğini düşündüm. Yani şu an imkansız gibi görünen şeylerin teknolojik ve bilimsel ilerlemelerle imkanlı hale gelebileceği düşüncesini oluşturdu bende. İnsanlığın hayrına olsun da ne olursa olsun:)))

14 yorum:

  1. İki kere izledim o diziyi, çok severim :) Hee bölümün hikâyesi dışında bir de kendi hikâyesi vardı. Olivia'nın halleri ilerledikçe daha anlaşılır oluyor. Sonu beni çileden çıkartan dizilerden de değil, en iyi kısmı da bu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha 1. sezondayım da o yüzden anlamadım Olivia'yı.

      Sil
  2. Ayyy bende bu diziyi izliyorum vee çok seviyorum polis ajan dizilerine bayılırım..
    Bloguma beklerim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum bloguna da geldim:))))

      Sil
  3. Hiç dizi takip edemiyorum ya ben :(

    YanıtlaSil
  4. Ben bir kaç bölüm bakmıştım ama dizileri takip edemediğim için bırakmıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman buldukça izliyorum bende Esma ama sıkılmadan izliyorum.

      Sil
  5. ben de ilk 7-8 bölümüne baktım, aynen dediğin konulardan dolayı bıraktım diziyi. başroldeki kadın çok soğuk geldi bana da.

    YanıtlaSil
  6. diziyi izledim ve bitirdim :) bazı konular çok uçuk bilim kurgu adı üstünde ama 200 yıl önce insanlara dünyanın bir ucundaki akrabanla telefon adı verilen bir aletle konuşacaksın denilseydi o da çok uçuk bir durum olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sevilay belki de gelecekte çok normal göreceğiz bunları.

      Sil
  7. En sevdiğim favori dizilerden açıkta kaldı dediğin her olay ilerideki bir bölümde bir şekilde bağlanıyor ;) bşttiğinde çok üzülmüştüm

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.