Kendini Gerçekten Seviyor musun?

 Herkese merhaba

Bloguma yazmayı özlemişim. Biraz arkadaşları gezdim , okudum. İnstagram da yazdıklarımı burada da yayınlasam , arada sırada yazsam çok iyi olacak sanki:)



Geçen gün instagram hikayemde “Kendinizi seviyor musunuz?” diye bir soru sormuştum .Sadece 3 kişi “hayır” seçeceğini işaretlemiş. Büyük bir çoğunluk “evet” demiş. Sonra bir soru daha sordum “Kendini sevmek ne demek?” Çok güzel cevaplar gelmiş. Cevapları da bir postta paylaşacağım . Ama ondan önce kendi yaşadığım bir olayı paylaşmak istedim. Çünkü çoğumuz kendimizi sevdiğimizi söyleriz ama bazen en küçük bir hatamızda kendimizi yerden yere vururuz. Kendimize şefkatli davranmayız. Oysa kendini sevmek kendine şefkat göstermeyi gerektirir.
Dün çok sevdiğim bir takımın bardağını kırdım. O an kendime çok kızdım ve tam kendime “aptal , sakar vb….” gibi güzel😂 şeyler söyleyecekken durdum ve düşündüm . Bu bardağı eve gelen bir misafir kırsaydı ona da kızar mıydım? Hayır kızmazdım tabi ki. Belki takım bozuldu diye üzülürdüm ama ona “olur böyle şeyler alt tarafı bir bardak” gibi şeyler söyleyerek teselli etmeye çalışırdım. O Zaman neden kendime bunu yapmıyorum ki? dedim. Kendime neden bu kadar acımasız davranıyorum .
Aslında çoğumuz kendimize karşı hoyrat ve acımasızız. Öyle değil mi? Kendimizi şefkatle teselli edebilmek kendini sevmenin yollarından biri. Misafirimizi teselli ediyoruz ama kendimizi etmiyoruz , o zaman misafire kendimizden daha mı çok değer veriyoruz?
Yani demem o ki hata yaptığınızda kendinize şefkat gösterin ve “altı üstü bir bardak bunun İçin kendimi hırpalamayacağım” deyin. Hatta “aferin ne güzel yaptın , oh iyi oldu vb….😂😂 “ cümleler de söyleyebilirsiniz 😂
Hiç bir eşya bizden daha değerli olamaz .
Kendini sevdiğini söyleyenler siz ne yapıyorsunuz bir hata yaptığınızda?

6 yorum:

  1. Bunun üzerinde bende çok düşündüm ve yazdım.Pembe Fili Düşünme kitabını okuduktan sonra farkındalığım artmıştı. Herkese fazlasıyla olan şeyi neden kendimden esirgeyeyim ki?

    YanıtlaSil
  2. Yanlış yapsak bile kendimize haksızlık edercesine kötü davranmamak hatta iyi davranmak gerek.

    YanıtlaSil
  3. Durumu eşitlemeye kalkarsam benim tercihim muhtemelen misafire de kızmak olur :D Şaka bi yana gerçekten kendimizi çok dövüyoruz, herkese tahammülümüz varken kendimize gelince çok acımasız oluyoruz. :/

    YanıtlaSil
  4. Instagram'la pek aram olduğunu söyleyemem ama yazınızda dile getirmiş olduğunuz konular bu aralar benim de aklımda. Amor Fati (kaderini sev) konusunda bir yazı da yazmıştım. Bu söz "kendini sev" sözünden pek farklı değil. Evet ben, kaderimi (alın yazısı anlamında değil, gelecekte başıma gelmesi olası her şeyi) de kendimi de seviyorum. Geçenlerde yemek takımının değerli bir parçası bulaşık makinasında kırılmış. Eşimin çok canı yandı. Dediğiniz gibi ben de aynı şeyleri düşündüm. Madem ki geri getiremiyoruz bir şeyi, üzülmenin anlamı yok. Neticede bir eşya değil mi bu?

    Bir hata yaptığımda ne mi yapıyorum? Somutlaştırayım. Elimdeki kristal bir bardağı düşürüp kırdım. Eğer ona ihtiyacım varsa yenisini alırım yoksa zaten yerini bulmuş derim. Belki anlık bir "tüh" çıkar ağzımdan:)))

    YanıtlaSil
  5. kendini sevmeyen çatlar yaa :)

    YanıtlaSil
  6. kendini sevmek önemli
    hatta kendiyle barışık insan çevresindeki herkeste kusur aramaz
    herkese iyi ve sevecen yaklaşır
    çevreye agresif olanları gözlemlediğimde kendilerini sevmediklerini gördüm maalesef
    tabi tam tersi de mümkün
    kendini çok beğenip başkasını hep eleştiren ve hiç bir şeyi beğenmeyenler de var
    insanoğlu karmaşık mirim anlamak zor :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.