5 Adımda Alışkanlık Oluşturmak

alışkanlık karikatür ile ilgili görsel sonucu


Hepimiz kötü alışkanlıklarımızdan kurtulmak, iyi alışkanlıklar kazanmak istiyoruz.Ama alışkanlıklar öyle güçlü ki bırakmak çok zor oluyor. "Boynumuzdaki zincirler gibi" diye bir tanım okumuştum alışkanlıklar için. Çok doğru diye düşünmüştüm.
Bir şeyi yapmaya belki de ilk olarak çok masumca başlıyoruz. Sonrasında çokta düşünmeden devam ediyoruz. Ve bir bakıyoruz ki bir gün o şeyi yapmadan duramaz olmuşuz.
Yeni bir alışkanlık oluşturmak isterseniz eğer bazı davranışları bilinçli olarak yapmanız gerek. Önceleri zorlansak ta daha sonra daha kolay yapabiliriz. Çünkü her yaptığımızda davranış hafızamızda yer eder.

 karikatür iyi  alışkanık ile ilgili görsel sonucu

Alışkanlık oluşturmanın 5 Yolu

1.Yapmak istediğiniz şeyler için plan yapın.

Mesela her gün yürüyüşe çıkmak istiyorsunuz diyelim. Bunun için gerekli malzemeyi, nerede ve ne zaman yürüyeceğinizi planlayın. Ne zaman yürüyeceğinizi, haftada kaç gün yürüyeceğinizi, kaç saat yürüyeceğinizi vb..... hepsini planlayın.

2. Kendinizle pazarlık yapın. 1 kez yapın. Kendinize söz verin.

Yapmak istediğiniz davranış için kendinizle pazarlık yapın ve bunu sadece bir kere yapın. Çünkü daha sonra kaytarmak isteyebilirsiniz. Ama öncesinde bir kez pazarlık yaptığınızı düşünerek vazgeçeceksiniz.

3.Yapmak istediğiniz davranışı yaptıktan sonra kendinize bir ödül verin.

Davranışı yapın, kendinize ödül verin. Bunu bir ritüele çevirin. Ödülü sadece bu davranışı yapmanıza bağlayın.

4. Hatırlatıcı kullanın.

Hatırlatıcı kullanmak özellikle bir davranışı oluşturmaya çalıştığınız ilk günlerde çok işinize yarayacak bir uygulamadır.

5. Zamanı belirleyin.

Mesela deyin ki; sabah uyanınca ya da kahvaltıdan sonra, akşam yemeğinden önce, her gün saat 18:00' de gibi.


17 yorum:

  1. harika yöntemler harika tavsiyeler için çok ama çok teşekkürler sevgiler...

    YanıtlayınSil
  2. Evet program yapmak önemli. Her sabah yürüyüş yapacaksan bunu yapmalısın. Bir gün aksattın mı devamı degliyor. İstikrar önemli o nedenle :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere aksattıktan sonra da devam etmek gerekiyor aslında, battı balık yan gider dememek lazım.

      Sil
  3. Alışkanlık oluşturmak için kendimizle mücadele etmemiz gerekiyor yani. Tıpkı alışkanlıklarımızdan kurtulabilmek için olduğu gibi.

    YanıtlayınSil
  4. saol yaaaa nefismiş buuuuu :) yürüyüş için kullanabiliriiim :)

    YanıtlayınSil
  5. Çok yararli tavsiyeler canim 😍

    YanıtlayınSil
  6. Bu yazı çok güzel olmuş Kadriye Hanım. Alışkanlıklardan kurtulmak gerçekten de çok zor. Kendi kendine sigarayı bırakmak isteyen arkadaşlarım için blogumda ''Sigarayı nasıl bıraktım?'' başlığı ile sigarayı bırakma mücadelemi okuyabilirler.Çok teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Daha çok böyle faydalı yazılar paylaşmalıyız, sizin sigarayı nasıl bıraktım yazılarınız gibi.

      Sil
  7. Merhaba . Sizin bloğu takip ettim .Bloğum a beklerim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu görmeden önce bende sizi keşfetmişim, kalp kalbe karşıymış:)

      Sil
  8. Merhaba, paylaşımınız güzel. Bloğum yenidir, takibe alıyorum ve sizi de beklerim.

    YanıtlayınSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.