Zayıflayamama Sebepleri 3 - İnsülin Direnci

Merhabalar
Daha önceki yazılarımı okuyanlar bilirler. Geçen sene temmuz ayında tatile gitmeye az bir süre kala biraz zayıflamaya karar vermiştim (sürekli böyle karar verip duruyorum ya neyse konumuz bu değil şimdi:)))). Akşam 19'dan sonra bir şey yemememe ve günde yaklaşık 2 saat yürümeme rağmen hiç kilo verememiş olmamla birlikte o acıyla doktora koşmam bir oldu:) Klasik testler falan yapıldıktan sonra insülin direnci teşhisi konuldu ve ilaç başlandı. Doktor bir süre kullanmamı , zaten kilo vereceğimi ve 3-6 ay kullanım sonucunda bırakabileceğimi söyledi. Ama bu ilaç bende kabızlık yaptı. İnternette okuduğum kadarıyla genellikle insanlarda tam tersi bir etki yapıyor ve ciddi anlamda kilo verdiriyordu. Ama bende böyle olmadı. Niye olmuyordu Allahım? Belki vücudum zamanla tolere eder diye ilacı ısrarla 2 ay kullandım. Evet tatlı isteğini bastırıyor, açlık krizleri yaşamıyorsun ama tuvalete çıkamadığın için patlayacakmış gibi şişiyorsun. Tekrar farklı bir doktora gittiğimde bu etkinin büyük ihtimalle geçmeyeceğini söyledi ve istersem ilacı bırakabileceğimi, yürüyüş ve diyetle kilo verip insülin direncimi iyileştirebileceğimi söyledi. Hatta "kilo vermeniz lazım" dediğinde hayali olarak uçup doktorun boğazına sarılıp bağırdım "gerçekten miiiii?"diye:( Sonra ne mi oldu? Bir yıldır çeşitli sporlar deneyerek ama özellikle en çok yürüyüş yaparak sıkıntılarımı hafiflettim. Sadece 2 kilo falan verdim ama vazgeçmedim. Halen devam ediyor bu süreç. Ve biliyor musunuz insülin direncinin şifasının oruç olduğunu okudum araştırmalarım esnasında.
Şimdi sizlere kilo verememe sebeplerinden İnsülin Direncinden bahsedeceğim.

İnsülin Nedir?

Pankreastan salgılanan, dokulara şekerin alınması ve kullanılmasını sağlayan bir hormon(zaten ne yapıyorsa bu hormonlar yapıyor. Vücudumuzu onlar yönetiyor).

İnsülin Direnci Nedir?

Pankrestan salgılanan insülinin dokuların içine alınamaması, kullanılamaması sonucu pankreas daha fazla insülin salgılar ve aşırı salgılanan hormon açlık hissine, daha çok atıştırmaya sebep olur ve bu kısır döngü devam eder.
Peki neden insülin dokulara giremez yani insülin direncinin sebepleri nelerdir?
Bir numara genetik yatkınlık tabiki(bana çok uyuyor), hareketsiz yaşam tarzı(bana hiç uymuyor), sağlıksız beslenme (yani unlu ve şekerli gıdalardan zengin beslenmek, düzensiz beslenmek).

 
İnsülin Direnci Olanlar Kilo Verebilir mi?

İnsülün Direnci kilo vermeyi zorlaştırır. Çünkü İnsülin Direnci olanlar daha çok acıkırlar ve hafif bir hareketle hemen yorulurlar. Ancak sabırla egzersize ve diyete devam etmek gerekir. Özellikle glisemik indeksi düşük gıdalar, posa içeriği yüksek gıdalar ve tok tutan yiyecekler tüketilmelidir.

İnsülin Direnci Olup Olmadığımızı Nasıl Anlarız?

Yemeklerden 2-3 saat sonra olan acıkma hissi, elde ayakta titreme, soğuk soğuk terleme ve baygınlık hissi, tatlı yeme isteği, çabuk acıkma, geç doyma, kilo alma gibi belirtileriniz varsa ve ailenizde obezite yada şeker hastalığı hikayesi mevcutsa İnsülin Direncinizi ölçtürmenizde fayda var.

Bu arada İnsülin Direncinin şeker hastalığının bir önceki aşaması olduğunu belirtmeliyim. Yani tedavi edilmezse şeker hastası olma riskiniz çok yüksek. Bir sonraki yazımda Glisemik İndeksi Düşük Gıdaların Listesini yazacağım. Şimdilik bu kadar Görüşmek üzere.



15 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Aslında belli aralıkla aç kalmak her şekilde şifa. Yaslı bir Alman'ın 1 haftaya kadar kendini aç bırakarak şifa bulduğunu dinlemiştim bir programda. Demem o ki ibadet fonksiyonu dışında orucun ve 3 gün açlık programının çok faydası varmış. Rabbim neylerse güzel eyler işte ;) ins tedavin iyi gider ve kilo da verebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Oruç şifadır boşuna dememişler.

      Sil
  2. Bloglarda zaman zaman sağlıkla ilgili yazılara rastlamak sevindiriyor beni.
    Ben de Tip2 Diyabet hastasıyım. Ailemizde hiç kimsede yok. Genelde tatlı sevmem. Gerçi önceleri tatlıyla ilgisi olmuyor. Ama hassas bir insanım, üzücü olaylar etkiliyor.
    Ben de birkaç ay öncesine kadar yürüyüş yapardım, bu aralar yapamıyorum.Biraz kilo aldım.
    Devamını merakla bekleyeceğim bir yazı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun diyeceğim ama tip 2 diyabet geçmiyor bildiğim kadarıyla ama kontrol altında kalsın inşallah ve yaşam kalitenizi düşürmesin.

      Sil
  3. Bahsettiğiniz ilacı tahmin ediyorum sanırım benim kullandığım. Ben ilacı içince halsizlik oluyordu yerimden kalkamıyordum. B12 vitamini, d vitamini eksikligi de sebep oluyormus. Ben de cok zor veriyorum o yuzden uzun vadeli olmuyor bu durum beni cok yoruyorcunku:(

    YanıtlaSil
  4. Önemli bir bilgi.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Hahahahaha karikatür şahane. Bir ara benim de tahlil yaptirmam lazım habire geçiştiriyorum :(

    YanıtlaSil
  6. Canım ya aynen ben de senin gibi okurken hadi ya diye seslendim doktora ...
    Şaka gibi ...,
    Öncelikle geçmiş olsun ...
    Kilo bir kere yer etti mi inatçı gitmiyor ... Ama 2 kilo bile yürüyüşle maşallah sana diyorum canım ...
    Sağlıkla ve sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. İnsülin direnci yanında gluten hassasiyetini de araştırmak gerekir mi acaba? Çünkü benzer bir diyet hikayesinde gluten konusu çıkmıştı sürpriz olarak. Hacamat da faydalı, Bize her yer okul'un söz ettiği açlık diyetleri de işe yarıyor. İnternette -Sade Hayat- sitesine göz atmak faydalı olabilir. Mutlu ve sağlıklı hissediyorsan işin matematik kısmı hal olur. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ahhhh bu kilolar ahhh!

    Bazen ne kolay gibi yoluyor vermek, bazen de ne zorluyor insani. Bir süredir ben de zorlanip duruyorum, birtürlü toparlayamadim ve ilerleyemiyorum ama pes etmiyorum, insallah yoluna girer yine.

    YanıtlaSil
  9. canım Kadriyecim maalesef cağımızın vebası şeker hastalığı işte başlangıçta bu insülin direnci ile her an gelebilirim uyarısında bulunuyor. Eşimde de var ve hiçbirşekilde ilaçlarla o direnci kırılmadı çünkü yemesine dikkat etmiyor ve spor yapmıyor. Karatay diyeti ile ancak kırılabilir bu direnç ve yürüyüş. O yüzden oruç iyi geliyor ya insülin salgılanacak bir durum oluşmuyor.
    İnşallah kırılır direnç tatlım <3

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.