Çocuklar Neden Yemek Seçer?

Merhabalar
Çocuk Doktoru bir arkadaşımla birlikte yüksek lisans yaparken, arkadaşım  tez konusunu "Yeme Problemi Yaşayan Çocukların Annelerindeki Depresyon ve Ankisiyete" olarak seçmek istediğini söylediğinde çok şaşırdığımı hatırlıyorum. O zamana kadar hiç bu açıdan bakmadığımı fark ettim. Sonra kendimi düşündüm . İlk çocuğumda çok olmasa da yeme problemi yaşadığımızı hatırladım . Ama o zamanlarda bile derdim ki "Arda benim ona "ne olur ye" der gibi yalvaran bakışlarımı seviyor, o yüzden yemiyor" . Çünkü o zaman yemezse hasta olacağından, yeterince iyi anne olamayacağımdan , insanların çocuğun zayıf olmasından dolayı beni suçlayacağından vb.... bir sürü korku ve kaygılarım vardı. Yani bir tür ankisiyete ve depresyondan bahsedebiliriz. Yeni anne olmanın gerginliği ve aşırı gelişmiş sorumluluk bilinci de diyebiliriz buna.
Çocuklar neden yemez ya da neden yemek seçer sorularına gelecek olursak, bu konuda yapılan bir araştırmaya göre anne-babaları depresyonda olan çocuklar yemek konusunda mızmız oluyor, seçici oluyor, kabızlık sorunu yaşıyor ve genellikle zayıf bünyeli oluyorlar ve davranış bozuklukları da yaşanıyor.

Çocuklar 2-5 yaş arası çevreyle etkileşime girdiğinde yakınındaki yetişkinler nasıl davranıyorsa öyle davranıyorlar. Yani yine dönüp bir kendinize bakmanız gerekiyor. "Acaba ben yemek seçiyor muyum?" diye. Ayrıca her şeyde olduğu gibi yeme konusunda da çocuğa tutarlı davranmak gerekiyor. Yani bir gün yemek istemediği bir yiyeceği kabul edip "tamam yeme" dediğinizde sonra ki gün onu yemesi için ısrar ederseniz çocuğun kafası karışır. Yeme konusunda baskı yapmak ta çocukta inatçılığa sebep oluyor.
Arda'nın yeme problemi olduğu dönemlerde eşimin bana sürekli dediği gibi "aç olsa yer, abur cubur verme,düzenli yemeye alışsın". Anahtar kelimeler sürekli abur cubur verip iştahını kapatmamak ve yemek saati düzeni oluşturmak. Ama biz anneler, ah biz anneler :)....... Uygulamada zorlanabilirsiniz ama inanın 1 hafta ya da 10 gün zorlanacaksınız. Sonrası hem çocuk  için hemde anne baba için çok kolay olacak.


1 yorum:

  1. iki oğlum da yeme problemi olan bebeklerdi
    onun da nedeni bendim
    ya aç kalırsa zaten zayıf deyip zorla yedirmeye çalıştım
    tabi büyükler de çok etkili bu konuda
    kendimizle bırakmazlar
    çocuk aç kaldı zorla yedirmeyle çocuklar da yemekten soğudu
    kendi kendine yiyen çocukları takdir ediyorum annelerini kutluyorum

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.