Biohackers Dizisi

 

Biohackers Dizi | Konusu | Oyuncuları | Netflix - Yorum Güncel

Netflix'in yeni dizisi Biohackers'a cuma akşamı bir iki bölüm izleyeyim diye başlamıştım. 1. sezonu bitirmişim:) Dizi zaten 6 bölümden oluşan bir Alman dizisi. 

Konusu; Mia isimli genç bir kız Almanya'nın en iyi tıp fakültelerinden birine gittiğinde amacı sadece tıp okumak değil. Bu yüzden ilk yılında biyoloji dersi de alıyor ve bu biyoloji profesörü Tanya ile aralarında geçmişten gelen bir bağ var. Bu bağ sebebiyle ona yakın olmaya çalışırken asistanıyla arkadaş oluyor ve Tanya'nın dikkatini çekmeyi başarıyor.Daha fazla anlatmak istemiyorum izleyecek olanlar için. 

Çok sürükleyici, merak uyandıran bir dizi. Diziyi izlerken dünyada bioteknoloji alanında neler yapıldığını hayretle izliyorsunuz. Mesela Mia'nın bir ev arkadaşı var, vücudunun çeşitli yerlerine çip takarak deneyimlerini sosyal medya hesaplarından paylaşıyor. Chip takma videolarını Youtube'dan izleyerek kendi bedeninde deniyor. Başka bir karakter sivrisineklere bir virüs aşılıyor. Genetik hastalıklarla doğan insanların iyileştirilmesi amacıyla çalışmalar yürüten bir laboratuvarın sahibi Tanya bu amacı uğruna bir takım yasa dışı işler yapıyor.  Bu bir dizi de olsa gerçek hayatta da yapılabilen şeyler olduğunu küçük bir araştırmayla görebilirsiniz. 

Biohackers: Season 1 – Review | Netflix Sci-Fi Series | Heaven of ...


Diziyi izlerken bizim ülkemizi düşündüm ve bildiğim kadarıyla bu konuda Avrupa kadar bir çalışmamız yok. Eğitim Almanya'da daha farklı ve gençleri teşvik ediyorlar. Bizim de bu anlayışa gelebilmemizi diliyorum. Bilime, araştırmaya daha çok önem veren eğitim kurumları ve eğitim sistemi olmasını umuyorum. Kutuplaşmalarla vakit kaybetmediğimiz, icat çıkaranları alkışlayabildiğimiz bir Türkiye çok daha güzel olacaktır. "Bu bizden değil" diyerek yapılan iyi şeyleri görmeme alışkanlığından vazgeçebilirsek çok başarılı olacağımızı düşünüyorum. 

Sizce de öyle değil mi?

6 yorum:

  1. tenk yuuu. dünkü "diziler" yazıma gelip gül akça da söledi izle diye biohackers ı. bir de the head izle dedi. oleey yeni dizileer. ada denizi de sharp eobjects izle dedi, amy adan varmış oleeey yaşasın dizileer :) özellikle avrupa dizilerii ve özellikle kuzey avrupa en iyi yaa dizi sektöründeee :)

    YanıtlaSil
  2. Benim ufak sever bunu kesin. Bu ara biyoloji ile bozdu kafayı.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler bakacağım muhakkak

    YanıtlaSil
  4. dört bölüm izledim çok hoştu.thaks baby

    YanıtlaSil
  5. izledim yazdım ben da şimdiiiii de the head izliyom sonra da sharp objects ve orphan black izliceeem. ne güzel diziler var yiaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Senin yazını okuduğumdan emin olamamıştım yorumunu görünce okumamışım 😅. Ben de aynı şeyi düşündüm eğitim sistemi hakkında. Aslında Avusturya bile Almanya kadar özgür ve yenilige açık değil hala köhne bir eğitim sistemi var. Tek avuntum çocukların birkaç yabancı dili anadil seviyesinde öğrenebilmeleri bu da tüm dünyada işlerine yarar diyorum. Hatta tıp okuyan çok tanıdık çocukları var burada, Almanya'ya gidiyorlar okul sonrası modülleri tamamlamak için. Bizim çocuklar istekli olsa Almanya da okumalarını isterim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.