Probiyotik Krem Ne İşe Yarar? Probiyotik Krem Tarifi


Kadın, Portre, Yüz, Cilt, Kalıcı Makyaj

  Bir süredir probiyotik içerikli krem kullanmaya başladım. Başladım ama neden başladım , bir sorun bakalım. "Bu probiyotik te çok ünlü oldu" dedim kendi kendime, artık her şeyde kullanılıyor. Probiyotik yani sağlıklı bakteriler sadece bağırsak florasına faydalı değil, cildimiz için de faydalı. Ben kullanmaya başladıktan sonra fark ettiğim en güzel etkisi sivilce çıkmasına engel olması. Zaman zaman yüzümde sivilce çıkıyordu probiyotikli kremden önce ama kullanmaya başladıktan sonra çıkmak istiyor ama çıkamıyor:))) , sivilce çıkmaya yelteniyor ama vazgeçiyor. Ayrıca cildimi nemli tuttuğunu hissediyorum.
 
Probiyotiklerin Cilt İçin Faydaları:
Probiyotikler cildi kötü organizmalardan koruyor ve antimikrobiyal peptidler adındaki doğal antibiyotikleri üretiyor ki bu enzimler cildin kötü bakterilerle savaşmasını sağlıyor. Ciltteki iltihaplanmayı azaltarak cildin erken yaşlanma belirtilerini engelliyor.
Probiyotikli nemlendiriciler her cilt tipine uygun ama özellikle kronik kızarıklıktan şikayet eden ciltler için ideal. Dış etkenler sonucu yüzümüze gelen mikroplara karşı koruyucu duvar oluşturuyor. Sivilce ve egzama gibi cilt sorunlarıyla savaşıyor. Ayrıca probiyotikler yoğun nem sağlıyor ve nemin ciltte daha uzun süre kalmasını sağlıyor.

Yani nemli,  sivilcesiz ve sağlıkla ışıldayan bir cilt için probiyotikli krem gerekli. Ben şimdiye kadar hep satın aldım ama probiyotikli kremi evde doğal bir şekilde de yapabilirsiniz.
 

Probiyotikli Krem Yapımı

Malzemeler:

60 gr Hindistan Cevizi Yağı
50 gr Kakao Yağı
10 gr Balmumu
60 gr Biberiye Yağı
Probiyotik Şase ve ya Probiyotik Maya Bakterisi
Tercihe bağlı esansiyel yağ(koku vermesi için)

Yapılışı:

Biberiye yağı, esansiyel yağ ve probiyotik hariç diğer malzemeyi temiz bir cam kapta mikrodalga da eritin. Benmari usulü de olabilir. Eriyen yağ karışımına biberiye yağını da ekleyerek  yağlar soğuduktan  sonra Probiyotik Mayayı ilave edin. Probiyotikler sıcağa dayanıklı olmadığı için soğuduktan sonra ilave etmek önemli.  Son olarak esansiyel yağı ekleyip krem kutusuna koyup kullanabilirsiniz.




2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.