Aslında Zaman Bir Yanılgı


şimdiki aklım olsaydı ile ilgili görsel sonucu

Bu hafta sonu Hipnoterapi Eğitimi'ne katıldım. Eğitmenleri de, eğitimi de çok sevdim. Öğrenmenin yaşı yok ve eğitimlere katıldığımda benim gibi düşünen çok insan olduğunu görünce çok mutlu oluyorum. "Oldum diyen ölmüştür" diye bir söz var kimin olduğunu bilmediğim bu söz "beşikten mezara kadar eğitim"in önemini anlatıyor.
Dünkü eğitime katılanların yaş ortalaması 40 civarıydı. Bu durumu eşimle konuştuk bu sabah. insanların neden 40 yaş civarı böyle eğitimlere ilgi duyduğunu merak ettik. Ben dedim ki "insan daha gençken üniversite okuyayım, bir iş bulayım, evleneyim çocuk yapayım işleri ile uğraşırken kendini ve hayatı sorgulamaya vakit bulamıyor. Ancak çocuklar büyüyor biraz rahat nefes alıyor o zaman kendini ve hayatı sorgulamaya başlayabiliyor. Belki de öğrenme yaşı gibi sorgulama yaşı da var insanların?".
Yani kendimden örnek verecek olursam ilk gençlik yıllarımda hem çalışıp hem okumakla geçti zamanım. Sonrasında evlendim, çocuğum oldu o biraz büyüdü ikinci oldu. Hiç şöyle bir oturup kendimi sorgulamaya, hayatı anlamaya çalışacak enerjim ve zamanım olmadı. Şimdi çocuklar büyüdü, artık kendi ilgi alanları var, arkadaşları var . Kendime vakit ayırmaya başlayabildim. Ki işte bu da 40'lı yaşlarıma tekabül etti.
şimdiki aklım olsaydı ile ilgili görsel sonucu

Eğitimde tanıştığım insanlarla da aynı şeyleri konuştuk. Genel olarak aynı şeyleri söyledik. Bir uyuduk uyandık, sanki rüyadaydık, 40 yaşımıza gelmişiz:)))
Eğitimcimizin de dediği gibi zaman bir yanılgı. Kime göre, neye göre zaman . Yani biz doğduktan sonra dünya güneşin etrafında 30 kere döndüyse 30 yaşındayız. Böyle düşününce biraz saçma geliyor sanki:))
Hani meşhur bir söz vardır "bana şimdiki aklımı ve gençliğimi verin" diye. Ama maalesef öyle olmuyor. Gençlikte aklın başka çalışıyor, olgunlaşınca başka. Ama çoğu insana sorsanız olgunluklarını daha çok sevdiklerini hatta o dönem üzüldükleri, çabadıkları şeyleri anlamsız bulduklarını söyleyeceklerdir.
Peki ya siz ? Şimdiki aklınızla gençliğinize dönmek ister miydiniz? Ben isterdim sanırım. Neleri yapardım, neleri yapmazdım, neleri farklı yapardım bir düşüneyim bakalım:)))


4 yorum:

  1. istemezdim :))
    iyiyim böyle
    onları yaşamasaydım bugünkü Ben olamazdım
    sevgiler arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende emin değilim aslında. Şimdiki aklımla o zaman yaptığım şeyleri yapmazdım ve şu an yaşadığım yerde olmazdım belki. Sadece o zamanlar üzüldüğüm şeylere üzülmezdim diye düşünüyorum o açıdan iyi olurdu.

      Sil
  2. Çok doğru bir söz ama yaşayarak tecrübe ediniliyor,geçmişe dönmek istemem ,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, kararlarımız sonucu şimdiki ben oluyoruz.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.