Reformer Pilates 1

reformer pilates faydaları ile ilgili görsel sonucu

Eveeet sizlere son gözdem Reformer Pilates'i tanıtmak istiyorum. Bir gün yine böyle çok belim ağrıyor (üzerinize afiyet) "ne yapmalı" diye düşünürken aklıma pilates geldi. Çünkü bildiğim kadarıyla bu spor tedavi amacıyla keşfedilmiş bir egzersizdi. Sonra evde interneti açtım biraz araştırma yapınca reformer pilatesin bel fıtığım için daha uygun olduğuna karar verdim. Açıkçası beni böyle düşünmeye iten şeyin ne olduğunu tam bilmiyorum. Ama araştırmalarım sonucu kanaatim bu yönde oldu. Sonra eve yakın bir salon araştırmaya başladım ve bir yer bulup telefonla görüştüm. Sonrasında 2 saat sonra ilk seansımızı yaptık. Bu can acısı insanlara hızlı karar verdiriyor arkadaşlar. Neren ağrıyorsa canın orada oluyor ve gerçekten de bel fıtığı insanın yaşam kalitesini düşüren bir şey. Ben size bir örnek anlatayım siz boyutunu anlayın. Geçen hafta bir AVM'ye gittik çocuklara ayakkabı almak için. Öncesinde merdiven çıkmam gereken bir yere gitmiştik ve bel fıtığı merdiven çıkmayı sevmiyor. Ağrımaya başladı yavaştan. Sonra AVM'de arttı ağrım. Eşime "eve gidelim" dediğimde şaşkınlıktan gözleri dört açıldı ve "sen AVM'de hiç bir yere bakmadan eve mi gitmek istiyorsun? tarih yazmadı böyle bir şeyi" dedi ama ben "hiç bir şey istemiyorum" dedim. Anladınız değil mi durumun vehametini. Sezon açılmış, mağazalar cıvıl cıvıl ve ben bakmak istemiyorum:(
reformer pilates faydaları ile ilgili görsel sonucu
Neyse efendim konudan uzaklaştım gene. Sonuç olarak belim ağrıyarak gittiğim ilk seansın sonunda ağrının geçmiş olduğunu fark ederek çıktığımda "seni seviyorum reformer pilates" diye bağırmak geldi içimden. Ağrılara iyi gelmesinin yanında vücudu sıkılaştırma ve şekillendirme gibi faydaları da var. Bir arkadaşım işten çıktığı bir dönem evde işsizken Ebru Şallı ile her sabah pilates yaptı ve hem zayıfladı hem de sıkılaştı. İnanılır gibi değildi bu sonuç ve sadece hergün 1 saat pilates dışında bir şey yapmadığını söyledi. Ben evde kendi kendime yapmayı denedim , grupla spor salonunda denedim ama açıkçası çok sıkıcı bulduğum için devamı gelmedi. Çok yavaş yapılıyor olması etkisinin olmadığını düşündürüyordu bana. Ama pilatesin böyle kuralları varmış ve kendi farkındalığın için ve zihnen bedenen birlik olmak için böyle olması gerekliymiş . Sonuçlar gerçekten inanılmaz yapan insanlarda.Bakalım bende ki değişim nasıl olacak. Sizinle paylaşmaya devam edeceğim. En son bir şey daha eklemeden gitmeyeyim. Hiç terlemiyorsunuz pilates yaparken. Yani öyle şıpır şıpır terlemiyorsunuz ama bir kaç gün bazı yerlerinizde (benim özellikle karın bölgemde) acılarla dolaşmanız gerekebilir:)))

7 yorum:

  1. Ay ben de platesi bir türlü sevemedim.Zumba seviyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zumba seviyorum arkadaşım ama yaşıma bu mu uygun acaba?

      Sil
  2. ben ayağımı uzatıp kitap okumayı ve göbeğime söylenmeyi seviyorum :p )

    YanıtlaSil
  3. Pilates candir. Gelmus geçmis en faydali ve etkili sporlardan.

    YanıtlaSil
  4. Pilates güzel ya. Ben hocayla çalışıyorum ve pilates yaptığım gün başka hiç bir şey yapmıyorum. Uzun süüre bilgisayar başında oturmaktan sırt ağrılarım oluyordu geçti ya. Hiç bir şey değilse ağrıdan kurtulmak için yapılır

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun. İnsanın sağlığı olmayınca, alışveriş olsa hatta bedava dağıtsalar istemez :) Çok sevindim faydasını görmenize. Gelsin sağlıklı günler, gitsin kilocuklar ;)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.