Besin Desteği - L-Carnitin





Merhaba
Bugün spor salonunda 10. seansım olduğu için tartındım ve ölçülerim alındı.Sadece 2 kilo vermişim ve 3-4 cm incelmişim:(  Bunun üzerine Mehtap Hocam dedi ki: "L Carnitin kullan.Yağ yakımını hızlandırır ve enerji verir. Daha fazla kilo verirsin".  Bende bu tarz ürünlere çok inanmadığımı söyledim. Ama o etkili olduğu konusunda ısrar etti. Altı ay kadar önce GNC'ye uğrama gafletinde bulunduğumda bana Raspberry Ketones isimli bir ilacı yağ yakıcı ve zayıflamaya yardımcı diye fahiş bir fiyata sattılar.Aslında GNC'ye çocuklara Omega 3 almak için uğramıştım.Ama kendime Omega 3,Raspberry Ketones ve Çocuklara Omega 3 alıp çıktım. Uğrama gafletinde bulundum diyorum çünkü fahiş fiyata aldım bu 3 ürünü. Hemen hemen aynı özelliklere sahip başka bir  markayı yarı fiyatından bile daha düşük bir fiyata alabilirmişim. Herneyse bir fayda görsem yine yüreğim gam yemeyecek ama hiiiç bir fayda da görmedim. Bir süredir beslenme destek ürünleri ile ilgili araştırmalar yapıyorum.Gerçekten gerekli mi yoksa yeni ticari kazanç sağlama yollarından birimi? Anladığım kadarıyla her ikisi de.
   Yaptığım araştırmalar sonucunda hepsi için demeyeceğim ama L Carnitini ele alayım örneğin, ispatlanmış etkileri yok.Kişilerin söylemleri var.Bazı yerlerde % bilmem kaç yağ yakımın hızlandığı yazıyor. Bu Plasebomu acaba diyorum. Plasebo ne diye sorarsanız şöyle bir örnek vereyim: Babaannem hastalandığı zaman gözüm ağrıyor dediğinde  ona kırmızı bonibon verirdik ve çok iyi bir ilaç olduğunu söylerdik.Bir süre sonra göz ağrısının geçtiğini söylerdi. Başı ağrıdığında mavi bonibon verirdik. Tabi bunları hap gibi suyla yutardı ve ağrılarının geçtiğini söylerdi. Yani anlayacağınız Plasebo psikolojik olarak inanma ile hiçbir etkisi olmayan şeylerin gerçekten iyileştirmesi. Yani benim kafam karıştı tam olarak emin olamadım. Plasebo bile olsa işe yarıyorsa tamam ama şu an ben inanmadığım için beni etkilemez diye düşünüyorum.

1 yorum:

  1. İncelten ilaçlara bir de kırışık ve selülit giderici kremlere hiç inanamadım gitti...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.