İnsanlar İkiye Ayrılır

 



Buraya yazmayı ne kadar da çok özlemişim. 

Netflix'te izlediğim İnsanlar İkiye Ayrılır filminden bahsetmek istiyorum bu postta. Filmi anlatmak için bir kaç cümle söyleyecek olsam ne derdim? "Acımasız kapitalist sistemin acımasızlaştırdığı insanlar, Nereye kadar gidebileceğini sen bile bilemezsin vb....." 

Filmde bankalara borcu olan insanlar borçlarını ödeyemediklerinde bankanın borcu sattığı aracı bir kurumla ödeme için tekrar bir sözleşme yapmaları ve aracı kurumun parayı tahsil etmek için kullandığı legal ve illegal yolları izliyorsunuz. (acayip uzun bir cümle olmuş, okurken başlangıcı unuttum:))))

Bahadır ve Duygu(Burcu Biricik) bu aracı kurumda çalışıyorlar ama yaptıkları işten nefret ediyorlar. çünkü ödeme güçlüğü çeken insanları ödemeye ikna etmek , baskı kurmak , yani kişinin ödeme yapmasını sağlamak için her yolu denemek gibi yollara başvurmaları gerekiyor ki bunları yapmak vicdanlarını rahatsız ediyor. Sonra bir gün aracı kuruma borçlu bir kız (Pınar Deniz) geliyor ve olaylar silsilesi burada başlıyor. Oyun içinde oyun, kimin kime güveneceği belli olmayan kaypak bir ortam. Filmi izlerken sık sık "yok artık" dedim. Bilmediğimiz şeyler olmasa bile yine de şaşırdım. Acaba kim doğru söylüyor? Kim güvenilir? Duygu mu Bahadır mı?

Spor salonunda yürüyüş yaparken izledim filmi , bitmediği içim 1,5 saat yürümek zorunda kaldım, çok merak ettim çünkü epey sürükleyici. Tam sıkıcı olacak hop bir aksiyon bir şaşırtma tekrar akıcı oluyor. 

Ben filmi beğendim , anlatmak istediklerini güzel anlatmış , sonuçta film bitince kapitalist sisteme lanet ediyorsunuz. Oyunculuklar da iyi , e daha ne olsun. Gıcık ola ola izlesem de tavsiye ederim. 

Bir kez daha insanın yaratılmışların en şereflisi ile en aşalığı arasında bir yerde olduğu düşündürüyor. 

Çok yazmışım , epey özlediysem demek ki:)


2 yorum:

  1. İzleme niyetim yoktu ama şimdi bir ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ne düşüneceksin, paylaşırsan mutlu olurum

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.