Seyir Kitap Yorumu

"Seyir eden misin bu dünyada seyreden misin? 

Aslında ilk okuduğum zamanlarda yazmalıydım yorumumu. İnsan unutuyor. Çok beğendiğim bir kitap , çok etkilendim. Okurken Amerikalıların "ahhhaaa anı" dedikleri farkındalık an'ları yaşayabiliyorsunuz. 
Bir kadının dönüşüm yolculuğu diye kısaca özetleyebiliriz. Bir kadının zihinsel kalıplarını keşfetme süreci ve kendine bu kalıplar yüzünden verdiği zararları fark edip  dönüştürmesinden bahsediyor



"İnsan ne yaparsa kendine yapar" cümlesini net bir şekilde anlatıyor kitap. Ayrıca günümüzde çok popüler olan "an'da kalma" nın ne demek olduğunu da çok iyi anlatmış. Her an'ın bir seçim olduğunu ve ve her an'ı nasıl yaşayacağımızı kendimizin seçtiğini söylüyor ki bir çok insan bu seçimin farkında dahi olmadan yaşayıp gidiyor. Yaşadığımız her şey için şikayet ederek, başkalarını suçlayarak hayatımızı geçiriyoruz. Aslında sorunun biz öyle olduğumuz için öyle olduğunu anlamamız gerek. 
Yazarı bir sabah Çağla Şıkel'in programında izledim. Çağla Şıkel yazarın kitapta anlattığı eğitime katıldığını ve hayatının değiştiğini anlatıyordu. Kitabın bu kadar popüler olmasında Çağla Şıkel'in çok desteği var. Hatta Çağla Şıkel'in  kendi youtube kanalında yine kitap ve eğitimle hayatında neler değiştiğini anlatan bir videosu var. 
Biz Kimiz Kadınız Kitap Kulübümüzde  Mart ayı kitabı olarak Seyir" i seçtik ve toplantımızda görüşlerimizi paylaştık. Beğenmeyen olmamış ancak kitabın ilk bölümlerinde sıkılan çok olmuş. Gerçekten bence de biraz gereksiz uzatılmış ilk bölümler. İnsanın ruhu daralıyor ve kitabın baş karakteri Mira'yı sarsmak , kendine gel demek falan istiyorsunuz.  Sonrasında rehberi Ma ile tanışması ve hayatının değişme süreci asıl vermek istediği mesajların olduğu bölüm.  
Son dönem kişisel gelişim tarzı kitaplarda çok sık rastlanan bir konsept bu. Bir rehber ve öğrencisinin dönüşüm yolculuğu.
Kitapta diyor ki eğer endişeliysen, mutsuzsan zihinde yaşıyorsun demektir. Eğer mutlu ve huzurluysan an'da şimdi ve buradasın demektir. Kitap bittikten sonra bir süre kendime Mira'nın yaptığı gibi "şu an neredesin, ne yapıyorsun" diye sorarak kendimi an'a getirmeye çalıştım. Ancak etkisi çok sürmüyor. Alışkanlıklar öyle güçlü ki değişime direniyorlar. 

Kitaptan alıntılarla yazımı sonlandırmak istiyorum. 

Alıntılar:
* Aslında insan ne muhteşem bir varlık. Yeni anlıyorum. Dilediğini olabilme, her anda dilediği deneyimi yaşayabilme ve dilediğini gerçekleştirebilme imkanına sahip tek varlık

* Yaşamak da zaten budur. Oysa sen sende ol denmiş olan kim, bilmiyorsun. Bir çakma kimlikle her gün oradan oraya savruluyorsun. Anlaman lazım, burada ya kendin olursun ya da yok olursun. Kendinden başka bir şey olamaz; ancak ortada sürüklenen, tanımlanamayan bir yokluk olursun. Sen yok isen, senin bir yaşamın nasıl olur? İşte bak, yoklukta debelenip duruyorsun. Kendine gel! Kendine... Gel!

"Bütün mesele ne tarafa odaklandığındır. Çünkü odaklandığın ne ise, o olursun. Bu âlemde kim olmayı seçiyorsan, deneyimlemen için yaşam sana onu misli ile sunar."

* “Anda olan olur. Yaşam her an senin önüne gelen andır. Artık önündedir ve bunda bir seçim hakkın olamaz. O an olan olur. Ancaaak... Yaşamım dediğim şey başka bir şeydir. Yaşamım benim o anla nasıl birleştiğimle oluşur. İşte senin özgür iraden o olanla sen ne yaşarsın, bu noktadadır. Anladın mı? Yaşam oluyor, o yaşam anında sen, o anda ne, kim olacaksın? O an ile sen nasıl birleşecek, ona sen ne katacaksın? Anda ne verecek, ne alacak ve sonuçta ne deneyimleyeceksin?”





4 yorum:

  1. Bu ânı yaşama duygusuna bu sene bir anda ulaştım sanki. Tabii ki daha önce de içinde bulunduğum ânın tadını çıkartıyorum ama tatillerdr, gezerken falan. Şimdi ev işleri yaparken uyguluyorum bunu. Yaptığım işe ofsklanığımda çok daha huzurlu ve keyifli olduğumu anladım. Bitsin gitsin modundysam zihnim başka yerlere kayıyor. Bu da iç sıkıntısı yaratıyormuş. Bitsin hitsin dediğimiz zamanlar da bizim hayatımız oysa. Çenem düştü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsın Handan çözmüşsün felsefeyi. Sanki ben de son yıllarda daha çok çözfüm gibi . Unutmamaya çalışıyorum

      Sil
  2. konu fena değilmiş :) seyredenlerdenim ben :) seyir etmek daha iyi tabii :)

    YanıtlaSil
  3. kitap bende merak uyandırdı doğrusu :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.