İkna Ustalığı



 

Bir gün Ankara Kızılay'da bir arkadaşımla dolaşıyorken yanımıza genç bir kız geldi ve elindeki broşürü gösterip, biz yeni açılan bir güzellik salonunun temsilcileriyiz, size ücretsiz cilt bakımı hediye etmek istiyoruz dedi. O günlerde bu işler yaygın değildi, şimdiki gibi. Şimdi olsa büyük ihtimalle almazdık. Ama bilmiyorduk ve arkadaşımla ben aldık. Genç kız telefon numaralarımızı da aldı. Sonraki günlerde bu güzellik salonundan defalarca arandık ve randevu vermek istediler. En sonunda bir gün kabul ettim. Arkadaşım benden önce kabul etmiş ve başka bir arkadaşımız daha gelmek istedi ve hatta kendisi telefon edip randevu aldı. İki arkadaşım da benden önce gittiler ve birisi yüksek bir meblağa cilt bakımı satın aldı. Diğeri çok dirayetli ve uyanıktır, o almadı.

Cilt bakımı satın alan arkadaşın cildi bebek gibiydi. Neden o kadar para vermek istediğini anlayamadım ve bana dedi ki "sen de git bak göreceksin, bir şey satmadan bırakmıyorlar. Hatta oradaki kız bana dedi ki "biz ikna eğitimleri alıyoruz , buraya gelen 10 kişiden 9'una mutlaka bir şey satarım. Eğer 2 kişiye satamazsam benim için başarısızlıktır". " yok canım daha neler" dediğimi hatırlıyorum, bunu bile bile satın alacak değilim diye düşünmüştüm. Ancak öyle olmadı tabi. Gittiğimde nasıl olduğunu anlamadan pasif jimnastikle zayıflama paketini satın aldım. Midem sıkıştı sanki alırken, vücudum alma diye kendini hırpaladı ama başarılı olamadı.

Oradan çıktıktan sonra acayip mutsuz bir şekilde bir kitapçıya girdim ve "bizi nasıl kandırıyorlar" bilmek istediğim için Robert B. Cialdinin "İknanın Psikolojisi" kitabını satın aldım. 

Kitapta bir çok ikna taktiği var ve ben üzerimde hangilerinin uygulandığını anladım okuduktan sonra. 

Anladıktan sonra fark etmeye başladım ve artık eskisi kadar kandırılmadım , sanırım:)

Kızım bir ikna ustası . O kitaptaki taktiklerden bazılarını 8 yaşından beri üzerimde uyguluyor:) Mesela alışverişe gittiğimizde bana pahalı bir şey getirip almamızı istiyor. Hayır çok pahalı dediğimde üzülerek gidiyor. 10 dakika sonra başka bir taneyle geliyor ve yine aynı diyalog geçiyor aamızda. 3 veya 4. kez eline daha ucuz bir şey alıp yanıma geliyor ve "e bunu al bari" diyor ve ben alıyorum:) E alayım artık tabi ki diye düşünüyorum, neden böyle düşündüğümü anlamadan. Oğlum kız karkeşinin beni manipüle ettiğini söylüyor, kesinlikle çok doğru:)

Kullandığı başka bir taktiği anlatan bir olaydan bahsedeyim. Çok sevdiği bir tür şeker var ve bu şekeri ona ilk anneannesi aldığı için adı "anneanne şekeri". Çok fazla yememeleri için saklıyorum bu şekeri. Bir gün iş yerindeyken bana telefon edip şekerin yterini sordu "akşam eve gelince 2 tane vereceğim, yerini söyleyemem" dedim. Sonra başka şeylerden konuştuk ve tekrar "anneanne şekeri nerede anne?" dedi. Yine aynı cevabı verdim. Yine farklı konuşlardan konuşmaya başladık ve ben tam bir şey anlatırken "anne anneanne şekeri nerde?" dedi aniden ve ben söyledim:))))

  Çocuklar daha çok küçük yaşlarında bu yöntemleri biliyorlar ve kullanıyorlar . 

7 yorum:

  1. Ahahaaaa çok tatlı yaaa..:):)yalnız kitabı merak ettim..ikna konusunda benim kızda oldukça iyidir:):)

    YanıtlaSil
  2. Bu işlerden bir tek ben anlamıyorum sanırım. :)

    YanıtlaSil
  3. Kuaförlerde kimse bana bir şey satamaz, çok övünürüm bu özelliğimle :D Genelde kalabalıkta, başkalarına karşı mahçup olmamızı da kullanırlar. Param yok, hiç ona harcayamam, bakım kremine ihtiyacı mı var saçımın, ee niye geçen gün size bakım yaptırdıydım o zaman cevaplarını verdiğimde bana bişey diyemiyorlar :D

    Sanırım sürekli bir şey almak için başımın etini yiyen kocam direnme gücümü arttırdı :D

    YanıtlaSil
  4. Çok doğru tespit. Benim kızım da aynen öyle aldırama kadar uğraşır.doğuştan taktik bilerek doğuyorlar galiba

    YanıtlaSil
  5. AHahahahahaha, bak sen küçük tatlı cadıya 🧿. Çocuklar sayılmaz bence, onlar bizi istedikleri gibi manipüle ediyorlar ve biz çoğunlukla bunu yaptıklarını bile bile, gönüllü olarak manipüle oluyoruz. Yalnız satıcılar tarafından manipüle edilmek sıkıcı tabii. Handan’ın dediği gibi mahcubiyeti çok kullanırlar, bir de nezaketimizi. Ben çoğunlukla karşımdaki insana karşı nazik olmaya çalıştığım için avlanırım 😂😂😂. O yüzden mümkün olduğunca satış görevlilerinden uzak durarak işimi halletmeye çalışırım 🤗😂😂

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş........

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.