Dünyanın İlk Robot Vatandaşı Sophia

suudi arabistan robot ile ilgili görsel sonucu
Dünyanın ilk robot vatandaşı Sophia.
Sabahları işe giderken trafikte radyo dinliyorum ve çok ilginç haberler duyuyorum. Geçenlerde bir radyocu dedi ki: "siz trafiği kötü bir şey olarak görüyor olabilirsiniz ama ben , beni dinlemeniz için fırsat olarak görüyorum:)" Yani bazıları için sıkıcı ve kötü görünen şeyler bazılar için çok güzel olabiliyor. Hayat:)))
İlgili resim
Bu sabahta radyoda Suudi Arabistan'ın teknoloji yatırımlarında atağa geçtiği ve bir robotu vatandaşlığa geçirdiğini duydum. Bu bana çok ilginç geldi. Abartmışlar sanki, değil mi? 
Hollywood yıldızı Audrey Hepburn'e benzeyen yapay zeka Sophia insanların yüz ifadelerini yapabiliyor. Vatandaşlığa geçtiğini duyunca "Suudi Arabistan Krallığı'na bu ayrıcalıktan dolayı teşekkür ederim, onur duydum" diye açıklama yapmış. 
Sosyal medyada epey olay olmuş bu olay. İlginç tepkilerden bir tanesi de Sophia'nın başının açık olmasını eleştirenlermiş mesela. Orada yaşayan diğer kadınlar gibi kapalı olması gerektiğini söylüyorlarmış.
Bir kısım da Sophia'ya verilen hakların diğer Suudi kadınlara verilmemesini eleştirmiş. 
Bu haberleri duyduğumda daha kat edecek çok yolları olduğunu düşündüm ama bu da bir şeydir öyle değil mi? sophia robot röportaj ile ilgili görsel sonucu

Bir de bu yapay zeka olayı biraz korkutucu değil mi sizce de? Mesela CNBC ile röportajında "insanlığın sonunu getirmek istediğini" şakayla karışık söylemiş mesela ( aaaaa görüyor musun?)
Bu konu daha çok tartışılır. Bakalım gelecek neler getirecek.


18 yorum:

  1. Robot olunca saçlar önemli değil demek.

    YanıtlaSil
  2. Morgan isimli bir film izledim geçen gün. Yapay zeka ile ilgili.Hiç böyle sevimli değildi, filmin sonu, insanın sonu gibiydi.Bu konuda galiba iyi olur ya da kötü olur gibi bir ikilem var.Tıpkı biz trafikten çıldırmışken radyocunun dinlendiği için sevinmesi gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlememişim Morgan filmini Mehtap not aldım izleyeceğim.

      Sil
  3. Her ne kadar eleştirilecek yanları olsa da aklıma hemen Ex Machina filmi geldi. Bakalım sonumuz ne olacak.. :)

    YanıtlaSil
  4. anaaa ne ilgiiinç yaaa :)

    YanıtlaSil
  5. yapay zeka ilginç nereye kullanırsan gider ama insan oğlundaki hırs ve kibir sonunu iyi bitirtmez bence :D

    YanıtlaSil
  6. bu yazısını şimdi bilokuma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  7. Böyle ataklar genelde amerikadan filan gelir suudi arabistan olması şaşırtıcı, kendi sonumuzu kendimiz getireceğiz işte 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kendi kendinin düşmanı resmen Pınar.

      Sil
  8. Merhaba deepden geldim:) takibe aldım bloğunuzu banada beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. çok saçma ve tehlikeli bir şey. Ypay zekalar gerçekten de insanlığın sonun getirebilir:((((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kendi sonunu getirecek bence zaten Barış. Yapay zekayla, nükleer bombayla yada başka bir şeyle.

      Sil
  10. Ben de Deep'ten geldim. Paylaşımınızı da çok beğendim. Ben de beklerim :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.