Dünyanın En Mutlu İnsanından Tavsiyeler


Dünya’nın en mutlu insanı Richard Matthieu’nun mutluluk ve huzur tavsiyeleri;
-Dış dünyayı kontrol gücünüzün sınırlı, geçici ve hatta aldatıcı olduğunu kabul edin. İçinize bakmaya, orayı kontrol etmeye çalışın.
-Mutluluğu yakalamak istiyorsanız, çaba harcamanız, gelişmeniz gerektiğini kabul edin. Hayat sipariş kataloğu değildir.
-Öfkenizin farkına varırsanız, kendini besleyemez ve varlığını uzun süre sürdüremez, zamanla yok olur. Öfkenizin farkına varmayı alıştırma yaparak öğrenebilirsiniz. Zamanla öfkeye, grip kadar seyrek yakalanırsınız.
-Keyif ile mutluluğu karıştırmayın, keyif insanı yorar, tüketir. Mutluluk öğrenilmesi gereken bir yetenektir. Her insanda bu potansiyel vardır.

Zevk alma durumunu tadını sevdiğiniz bir pastaya benzetiyor. “İlk diliminde güzel sonra biraz sıkmaya başlıyor ve en son tamamen tükeniyor isteğiniz. Maddeye bağlı tüm zevklerin sonu aynıdır ve gerçek mutlulukla karıştırılmamalı.” diyor.
Her şeye sahip olarak mutlu olabileceğini düşünenlerin, kendileri için mutluluğu baştan yıkıcı hale getirdiğini savunuyor. Ricard: “Mutluluğu oluşturan, huzur ve tamamlanma hissidir.” diye belirtiyor.

mutluluk ile ilgili görsel sonucu
En çok da “Bilinçliliğe” dikkat çekiyor. Peki tam olarak ne demek istiyor?
“Bilinçlilik, bütün imgelerin kendi üzerinde ortaya çıkmasına izin veren bir ayna gibidir. Bilinçlilik, saf kavramsal bir nitelik olduğu için, değişim için her zaman bir olasılık vardır…Bütün duygular geçicidir. Zihin eğitiminin temeli budur.”

Tüm duyguların tabiatının aynı olduğunu ve genel tek bir panzehirle hepsinden kurtulmanın mümkün olduğunu söylüyor.

Ricard: “Düşüncelerin zihnimize gelmesini durdurmak imkânsızdır ancak etrafınızdaki belirli bir sese ya da nefes alış-verişlerinize odaklanarak onları biraz olsun susturabilir, zihninizi rahatlatıp temizleyebilirsiniz. Zihninizin kölesi olmak zorunda değilsiniz.”
Ve ekliyor: “Sağlıklı bir beyin, tıpkı bir ayna gibi olmalıdır. Nasıl bir ayna, farklı yüzleri gösteriyor ancak hiçbiri onun üzerinde yapışıp kalmıyorsa, düşüncelerimiz de zihnimizden aynı şekilde akıp geçmeli. Onların akışını izlemeliyiz; tutunup kalmamalıyız.”
-Dikkatinizi özellikle nefes alış-verişleriniz üzerinde yoğunlaştırın. Bir süre sonra düşünceler gelecektir fakat bunu fark ettiğiniz anda tekrar nefesinize odaklanmaya başlayın. Geçmiş ya da gelecek yerine içinde bulunduğunuz âna odaklanmaya çalışın.

meditasyon ile ilgili görsel sonucu
-Meditasyon, farkındalık ve duyarlılık yaratmakla ilgilidir. Örneğin anksiyete yaşıyorsanız, bunu durdurmaya çalışmak ve size kaygı veren düşünceleri unutmak mümkün değildir. Ancak duyarlılık ve gözlemcilik geliştirme yeteneği kazandığınızda, kaygınızı da tıpkı dışardaki seslerin akışını izlediğiniz gibi izleyip hissedebilirsiniz.
Meditasyonu ise piyano çalmaya benzetiyor. Her gün belirli bir süre piyano çaldığınızda nasıl bir süre sonra ustalaşmaya başlıyorsanız, meditasyonda da durum aynı bu şekildedir, diye belirtiyor.
ALINTIDIR.

7 yorum:

  1. uygulayabilenlere bravo diyelim....

    YanıtlayınSil
  2. Diyafram nefesini bilmiyoruz pek.Toplum olarak diyafram nefesini öğrenip uygularsak da stres oranımız azalır.Güzel bir yazıydı.Teşekkürler arkadaşım :)

    YanıtlayınSil
  3. Meditasyon öğrenmeyi çok istiyorum ama fiyatlar çok uçuyor.
    Öfkelendiğimde beni ele geçiremezsin diye kendime telkin verip düşüncelerimin odağını değiştirmeye çalışıyorum ben de ;)
    Keyifli yazıydı diyeceğim ama, yazıda keyif tüketir ve yorar diye bahsetmesine çok anlam veremedim sadece ;)

    YanıtlayınSil
  4. Ben psikolog tavsiyesiyle bir sure Sabah akşam 21 kez burundan al ağızdan ver nefes çalışması yapmıştım çok çok faydası oluyo özellikle endişeli yapıdan dolayı uykusuzluk çekenlere..şimdilerde bazı günler yorgunuktan atlasam da 21 yapmasam da 3-4 kez yapmak bile bana iyi geliyor..

    YanıtlayınSil
  5. Neye göre ''dünyanın en mutlu insanı''payesini almış ya da vermişler acaba??

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Mehtap bundan bahsetmeyi unutmuşum. Beynimizin bir bölgesi varmış mutlu olduğumuzda buradaki hareketlenme artıyormuş. EMG gibi cihazlarla bu beyfendinin de beyin mutluluk aktivitelerini ölçmüşler ve bugüne kadar ölçülen en yüksek sayının yanlış olmasın 5 katı kadar fazla çıkmış. O yüzden böyle bir paye vermişler. Umarım açıklayabilmişimdir:)

      Sil
  6. İyiymiş, sevdim ben de. Teşekkürler.

    YanıtlayınSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.