Bedenim bana ne söylüyor?

Merhaba
       Hafta sonu Haber Türk gazetesinde bir haber okudum. Ağrı uzmanı Vicky Vlachonis "Beden Yalan Söylemez" isimli bir kitap yazmış. Dünyaca ünlü yıldızlarla çalışan Vicky Vlachonis kendisini ağrı uzmanı olarak tanımlıyor ve çoğu zaman ağrı kesicilerle geçirmeye çalıştığımız ağrıların köküne indiğini söylüyor.(Offf bana o kadar lazım ki şu an). Tedavi ediyor ve bedenen de ruhen de hafiflemeyi vadediyormuş.
 "Beden yalan söylemez. Canınız yandığında saklayamazsınız. Gerçek, her zaman bir şarapnel parçası gibi yüzeye çıkmanın yolunu bulur". 
Bu konuyla ilgili Amerikalı klinik psikolog Schutz'un bir makalesinden alıntı yapacağım. "Her düşünce, her jest, kas gerginliği, duygu , midenin gaz yapması, burnunu kaşıma, hımlayarak melodi mırıldanma,dil sürçmesi,baş ağrıması gibi her şeyin şu anda olup bitenlerle anlamlı bir ilişkisi vardır.
Eğer bedenimin bana ne söylediğini anlarsam, en derin duygularımı bilirim ve ne yapacağıma o zaman karar verebilirim... Kendimi tam anlamıyla tanıyorsam yaşamımı yönetebilirim. Bu bilinç olmadan, çoğu kez dış etkenler tarafından yönetiliyorum. Verimsiz, üzücü, karışık bir zihinle ve istemediğim bir biçimde".
 
Mesela ben alışveriş yaparken bazen midem kasılır. Alma der gibi sanki:) Ya da bir yere gitmek  istemiyorsam kaybolurum, yolu bir türlü bulamam. Yapmak istemediğim bir şeyi zorunda kalarak yaparsam başım ağrır. Bunun gibi bir sürü örnek verebiliriz öyle değil mi?
Sizin neler var bir düşünün bakalım:)

3 yorum:

  1. evet kadriye belki de iyi birşey olabilir ancak kişisel gelişim kitapları varya hep birbirine benzeyen,bu tarzlar da çok var,umarım farklıdır
    sevgiler
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Günlardir geçmeyen boğaz ağrımïn nedeni ne ola ki acaba?

    YanıtlaSil
  3. Düşündüm de var sahiden öyle bir çok sinyalimiz kontrolsüz. Birine zor bir şey izah etmek zorunda kaldığımda sürekli başımı kaşıyorum ben :-)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.