Nostaljik Pazartesi: Bakış Açısı



Bir hikaye var aklımda,hatırladığım kadarıyla anlatayım. Eski zamanlarda bir adam yaşadığı şehri terk edip başka bir şehre yerleşmeye karar vermiş. Yola çıkmış ve bir süre yol aldıktan sonra bir şehre gelmiş. Eskiden şehirlerin kapıları olurmuş. Bu şehrin kapısına geldiğinde kapıda bir adamla karşılaşmış.Bu adam bilge birisiymiş. Adama yaklaşıp sormuş: "bu şehrin insanları nasıldır?" Adam da düşünmüş ve soruya soruyla cevap vermiş "geldiğin şehirde ki insanlar nasıldı?" Gezgin adam demiş ki "aman sormayın oradaki insanlar geçimsiz, üçkağıtçı,yalancı ve çok sahtekarlardı. O yüzden kaçtım o şehirden". Bunun üzerine bilge adam "bu şehrin insanları da aynen öyledir" demiş ve gezgin adamda o şehre yerleşmemeye karar vermiş.
Bir süre sonra bilge adamın şehrine başka bir adam gelmiş ve bilge adama sormuş. "Bu şehrin insanları nasıldır?" Bilge adam yine aynı soruyla cevap vermiş "geldiğin şehirde ki insanlar nasıldı?" Adam "Geldiğim şehirdeki insanlar çok iyi insanlardı. Yardımsever, dürüst, iyi ahlaklıydı hepsi" demiş. Bunun üzerine bilge adam gülümsemiş ve "Bu şehrin insanları da aynen öyle" demiş.
Yani kıssadan hisse; cenneti de cehennemi de sen yanında götürürsün.
Birde babacığımın sürekli anlattığı bir hikayesi vardı aynı konuyla ilgili onu da anlatmalıyım yeri gelmişken. Adamın birine sormuşlar "nasılsın" "Ben iyiyim" demiş. "Eşin nasıl?" demişler "ben iyiyim" demiş. "çocukların nasıl?" "ben iyiyim" "annen,baban arkadaşların nasıl?" cevap yine "ben iyiyim" olunca "ehhhh ama anladık sen iyisin biz onları soruyoruz" o zaman adamda demiş ki "ben iyiyim de o yüzden iyiler".

7 yorum:

  1. ooooo babanınki ne ilginçli ama güzeel :)

    YanıtlaSil
  2. hikayeleri sevdim :) ilginçler

    YanıtlaSil
  3. Babanın hikayesini hiç duymamışım. Güzelmiş...

    YanıtlaSil
  4. Allah rahmet eylesin.
    Yusuf Ziya Amca'nın hikayede çok anlamlı....

    YanıtlaSil
  5. Sen nasılsan karşındaki o...ne güzel hikaye ve ne kadar doğru :)

    YanıtlaSil
  6. Çekim yasası neysen onu görüyorsun,ne görüyorsan ona dönüşüyorsun.Kesinlikle doğru

    YanıtlaSil
  7. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.