Prag Gezisi

Sömestr tatilinde Orta Avrupa Turu'na gittik. Macaristan-Slovakya-Avusturya-Çekya, 5 gün 4 ülke. Kısa bir zamanda gezilecek yerler değil . Fragman gibi düşünülebilir bu tur. Her ülkenin bir şehrinde yaklaşık 1 güne denk geliyor ki süre çok kısa . O yüzden bu tura katılmayı düşünüyorsanız bunu bilerek katılın. Her ülkeye "ceeee" deyip çıkıyorsunuz:) 
Dört ülke arasında en beğendiğim, tadı damağımda kalan şehir Viyana oldu. Hiç bu kadar beğeneceğimi düşünmemiştim bu şehri. İhtişam ve zenginliği her yerde hissedebildiğiniz bir şehir. Ama ben bu yazımda Prag'tan bahsetmek istiyorum.
Prag bana romantik bir şehir gibi hissi verdi. Çok soğuk bir dönemde gitmiştik ki zaten gittiğimiz yerler coğrafi olarak soğuk yerler. Bir daha gidersek bahar aylarında gitmeli diye karar verdik:)


Yukarıda ki fotoğrafta görmüş olduğunuz Prag'ın en ünlü yeri, Saat Kulesi. Old Town'da bulunuyor . Kocaman bir saat ve her saat başı saatin içinden havarileri temsil eden  küçük figürler çıkıp selam veriyor , küçük bir gösteri yapıyorlar.
Alttaki iki fotoğrafta yine Prag'ın en turistik yerlerinden birisi Charles Köprüsü.Old Town'u şehre bağlayan köprü.






Köprünün üstünde çok sayıda heykel var. Hepsi de dini temalı heykeller. Yukarıda ki fotoğrafta heykeli canlandırdık bizde:)


Köprünün altında da heykeller var. Ve kuğular.



Kuğular öyle güzel ki, hiç kaçmıyorlar insanlardan. Yiyecek bekliyorlar. 


Kafka Müzesi'nin önündeki "İşeyen Adamlar Heykeli" . Çekya ve Moralya haritalarının şeklinde bir havuzun içerisinde dönen ve işeyen:) iki adam heykeli. Rehber bu heykellerin iki ülke arasında ki sidik yarışına atıfta bulunmak için yapıldığını anlattı. 



Kafka Müzesi'nin önü.




Kafka ve Ben:)

Güzel bir geziydi ama çok kısaydı. Tekrar olsa gider miydim? Sadece Prag , sadece Viyana şeklinde giderdim ya da her şehirde en az 2-3 gün kalmalı turları tercih ederdim. Sayısal olarak çok ülke gördük ama önemli olan nicelik değil nitelik.

13 yorum:

  1. Turların en kötü yanı bu.. Seneye ben size bir program çıkartayım Kadriyecim. Sen gitmek istediğin yeri söyle, yormayan, tadını çıkartmalık bir tatil planlayayım size :) Nasılsa en sevdiğim iş tatil planlamak, valtim de bol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok sevinirim Handancığım, öyle apar topar oldu ki hiç bir şey anlamadım. Ayrıca bu tatil planlama işinde çok iyi olduğun için bunu işe çevirmelisin bence.

      Sil
  2. Geçen sene Prag- Viyana turu planı yapmıştık ama olmadı. Umarım ilk fırsatta gidebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha uzun turları öneririm Turgay Bey, umarım en kısa zamanda gidersiniz.

      Sil
  3. Güzel fotoğraflar... Umarım beğendiğiniz şehirlere tekrar gitme şansınız olur, herbiri çok daha uzun kalmayı hak ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın, umuyorum bir gün daha uzun gezmeli gidebilirim.

      Sil
  4. kafkaa ah ah görmedim ben deee :) ne güzel geziymiş :) ben de bigün aklımda münihe gitcem ordan trenle salzburg sonra viyana sonra da diğerlerii. avrupa gezi için en güzel yer yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka git bence deep, tarih, kültür her yerde hissediliyor Avrupa da.

      Sil
  5. Turlari o yüzden sevmiyorum süre kesinlikle yetmiyor. Avrupanin o kismi çok soğuk bahar ve yaz aylari ise tadina doyulmuyor. Viyanayi gönlümce gezeyim dersen en az 5 gün lazim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir baharda gitmek dileğiyle inşallah canım.

      Sil
  6. Görmek istediğim yerlere gitmişsin ne güzel..acaba hangi turla gittin?
    loveandsmile.wordpress

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pronto Tur'la gittik canım . Yurt dışında en iyisi diyorlar ama rehberde çok önemli. Biz rehberden çok memnun kalmadık.

      Sil
  7. Kış mevsiminde de ayrı güzel olan bir şehir.
    Gönlünüze sağlık.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.