Cehennem Filmi

cehennem filmi ile ilgili görsel sonucu

Hafta sonu çocuklarla "Cehennem" filmine gittik. Oğlum uzun zamandır bekliyordu. Ben kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Ona da nasıl övdüysem artık filmini çok merak etti.Kitap yorumumu okumak isterseniz tık tık.
Kızım 8 yaşında. Aslında bazı sahneler ona çok uygun değildi ama gelmekte çok ısrar edince ve filmin "7 yaş üstü ve 13 yaş altı aileyle izleyebilir" olduğunu görünce onuda götürdüm. Bazı sahnelerde gözlerini kapattı. Cehennem tasviri sahnelerinde, savaş sahnelerinde falan.
Kitabı okuduğumda hayran kalmıştım ve bir kaç günde neredeyse elimden bırakmadan okumuştum. Klasik olarak filmini o kadar beğenmedim diyeceğim ama film güzeldi aslında. Hani kitabı okurken hayalimizde canlandırdığımız gibi olmasını bekliyoruz ya o yüzden hayal kırıklığı yaşıyoruz. Ne kadar insan varsa o kadar değişik versiyon film hayali var:)))
inferno filmi ile ilgili görsel sonucu
Mesela spoiler gibi olacak ama ben kitabı okumamış olsam milyarder psikopatın  virüs yaymak için bunları yaptığını anlayamazdım herhalde.  Çok anlaşılır olmamış diye düşünüyorum o kısmı. Uzun bir film olmuş aslında ama daha da uzun olabilirdi. Ben ilk yarıda sıkıldım biraz açıkçası. İkinci yarıda İstanbul sahnelerini çok merak ettiğim için izlemeye devam ettim. Türkiye'deki sahnelerde arka planda türkçe konuşmalar ( pek alışık  değiliz ya) hoşuma gitti. Mesela Londra'ya gittiğimde "Kahve Dünyası"nı görünce çok duygulanmıştım:))))) İnsan tanıdık şeyler arıyor ve bulunca da çok hoşuna gidiyor.
İlk yarısı biraz durağan gelsede ikinci yarı çok daha iyiydi. Yani genel olarak film iyiydi, izlenebilir.

Film arasında kızımla fotoğraf çektirdik. Amerikan filmlerinde görüp hep isterdim. Hani sevgililer kabine girip fotoğraf çektiriyorlar ve 4 -6 tane falan küçük, basılı resim alıyorlar ya.  Panora Cinemaximum'da vardı ve çocuklarla girelim dedim. Ama oğlum gelmedi. Çünkü o "Bay Mantık" onun içine dede kaçmış:))))) Olsun bizde kızımla girdik. Akşam fotoğrafları eşime gösterince "i"ki deli bir araya gelmemeliydiniz" dedi (onunda içine dede kaçmış:))))

18 yorum:

  1. Kitabı okuyan ayrı okumayan ayrı algılayacak filmi kesinlikle haklısın.
    Haftasonu da ben gittim(yarın yazacaktım :-p)
    Şahane özetlemişsin

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yorumunuda merak ediyorum adaşım. Teşekkürler.

      Sil
  2. yaa ben de çok merak ediyorum bu filmi, gitmeyi planlıyorum. kitapları maalesef filmler yansıtamıyor, bu yüzden hep kitap okuma taraftarıyım ama sinema efektlerininde ayrı bir yeri vardır bende. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende filmi izlerken "acaba güzel kitapları filme çekmeseler mi ki" diye düşündüm. Beklenti yüksek oluyor çünkü ve kitapta ballandıra ballandıra anlattığın şeyleri sinemada anlatamıyorsun.

      Sil
  3. Kitaplarla çekile film arasında bazen uçurum olabiliyor.Siz çok eğlenmiş gözüküyorsunuz.Ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlendik Yurdagül, güzeldi tavsiye ederim.

      Sil
  4. Maşallah size çok tatlısınız .... Varsın olsun onlarla başka fotoğraflar çektirirsiniz ...
    Ben merak ediyordum filmi ... Kitabı okudum ... Keşke seri yapsalarmış o zaman ...
    Neyse göreceğiz bakalım ...
    Emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla didemikacım benim hayatımdaki erkekler fotoğraf çektirmeyi sevmiyorlar. Genelde erkekler sevmiyor gibi bir düşüncem var ama kesin öyledir diyemem. Ama kadınlar erkeklere göre daha çok seviyorlar kesin diyebilirim:)

      Sil
  5. O resimlerden bende istiyorum. Hemde cok istiyorum vok sirin cikmissiniz siz :)
    Dan brown cok severim izledim filmleride ama buna gidemedim ya. Zaten bu kitapta var bende okuyamafim bir turlu okumadan izlemek istemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ladyim. Kitabı okuduktan sonra film çok güzel gelmiyor. Acaba önce filmi mi izlesen ki? Ama o zamanda sonucu biliyorsun olmaz. İyisi mi Lady önce kitabı oku bence:)))

      Sil
  6. DaVinci Şifresi de çok yüzeysel kalmıştı filmde. Bütün şifreler jet hızla çözülürken hiçbirşey anlaşılmıyordu. Ama tabii ki buna da gideceğim. Ben de fotoğraf çektirmeyi düşünüyordum o kabinlerde. Oh, iyi yapmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahh Handan beni neyin rahatsız ettiğini süper özetlemişsin. Şifrelerin jet hızıyla çözülmesi, tabii yaaa. O yüzden olmamış film. Süpersin:)

      Sil
  7. Merhabalar, ben de kitabı severek okumuştum. Film beklentimi karşıladı açıkçası. Fakat kitabı okumamış birinin beğenip beğenmediğini, daha doğrusu anlayıp anlamadığını merak ediyorum. Dediğiniz gibi bazı ayrıntılar yeterince anlaşılmamış olabilir.
    Fotoğraflar hoş olmuş:) Hep makinenin önünden geçerken çektirmeyi düşünürüm ama nedense kalkışmam. Bir gün ben de yeğenimle çektireyim en iyisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi izde çektirin paylaşın Sezer çok güzel olur. Filmi ben çeksem nasıl çekerdim diye düşündüm. Anca bu kadar olurdu , çünkü zor bir film.

      Sil
  8. o fotoğraf işine ben de hep heveslenmişimdir ...
    Bana da denk gelse de yapsak oğluşla...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba! :)

    Tom Hanks gördüm sanki orada :)
    Böyle bir filmden, kitaptan haberim yoktu. Burada görünce çok mutlu oldum efendim, mutlaka izleyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. ben de sayende bu filmi izleyeceğim kitabını da okumamıştım daha iyi olur benim için;) pozlarınız da pek hoşmuş <3

    YanıtlaSil
  11. Diğer kitapları sevdiğim halde Cehennem kitabı pek sarmamıştı beni. Film de öyle görünüyor.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.