Kiev 2


Selamlar
Burası Füniküler. Tren vagonu gibi aletlerle yokuşu çıkıyorsun. İstanbul da varmış. Eşim söyledi. "Tünel" miş ismi İstanbul'lular bilir. Ama buradakinin mesafesi çok kısa.


1905 yılında yapılmış. İstanbul da ki daha eskiymiş. Burada toplu taşıma çok ucuz. Mesela Ankara'da bir kişinin bineceği paraya burada dördümüz binebiliyoruz. Hem de en pahalı "maşrutka" ya. Yani minibüse:)))) Fenikülere binmek te komik bir para. Türk lirasının değerli olması ne kadar güzel bir şey. Amerikalı olmak istedim. Düşünsenize paranız her yerde değerli ve her şey ucuz geliyor size bu yüzden. Londra'dayken her şeyi 3le çarpıyordum. Burada sekize bölüyoruz. Kendimi çok zengin hissettim:))))


Geçen yıl bizde ki Gezi Olaylarına benzer olaylar burada da olmuş. Burası Euro Maydan. Ekim gibi başlamış. Şubat, mart gibi Devlet Başkanının değişmesiyle son bulmuş. Ama buranın dondurucu soğuğunda insanlar çadırlar kurup eylemler yapmışlar. Çok takdir ettim şahsen. Çünkü gezerken bile donuyor insan. Ama inancın gücü işte.
Çok sayıda insan ölmüş. Onların anısına mumlar var.
Bunlar da mumlar. Meydanın ortasına bu mumlarla Ukrayna'nın devlet sembolünü çizmişler. (Karşıdan görünce ben reçel kavanozu zanettim:)))

Ve sonunda başkan değişmiş. Ülkeyi terk etmek zorunda kalmış.
Burası Fünikülerden aşağıya inerken caddenin sonunda el yapımı çikolatalar yapan bir kafe. Bayıldım. Ortam öyle güzeldi ki. Masalarda dantel örtüler. Çeşitli şekillerde çikolatalar vardı. Biz fondü gibi çikolatalardan aldık. 
Çocuklar da bayıldılar.

Bunlarda Putin Çikolataları. Malumunuz Ukrayna ile Rusya arasındaki sorunlar. Bir de tuvalet kağıdı yapmışlar.
Kafasını kopartarak yiyorlarmış.
Bir metroları var .Yerin yedi kalt altında:)))) Yani metroya inerken varacağın yeri görmüyorsun. O derece derin.

Havalar öyle soğuk ki. Heryerimizi sarıp sarmalıyoruz gene de üşüyüp kapalı yerlere kaçmaya yer arıyoruz. İnsanlar niçin bu kadar soğuk yerlerde yaşarlar ki. Bir anlam veremiyorum şahsen. Küçücük bebeklerle gezmeye çıkıyorlar. Dondurucu soğuklarda bile.  Soğuğa bebekliklerinden alışıyorlar. Doğru dürüst güneş görmedikleri için beyaz tenliler.
Dolmuşlar, otobüsler çok eski. İnsanlar ne koşullarda yaşıyorlar diye düşündüm. Çok lüks arabalar var. Yani çok zenginlerle fakirler var.
Devam edecek..........





10 yorum:

  1. Biz de Erzurum'da çok üşüdük :-) İstanbul'a döndüğümüzde mevsim değişti resmen. Yine de soğuk sıcaktan iyidir:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikisinide sevmiyorum Handan. Soğuk tan yüzüm yanıyor resmen:(((

      Sil
  2. Meydanın ortasında, ölen insanlar anısına konulan mumların öylece kalabilmesi beni çok etkiledi. Bizim ülkemizde olsa hepsi tarumar edilirdi. Bazen neden biz de diğer ülkeler gibi medeni olamıyoruz diye merak ediyorum doğrusu. İyi eğlenceler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nermin. Bende hep kendi ülkemle karşılaştırıyorum ve üzülüyorum.

      Sil
  3. O beyaz putin çikolatasına kahkaha attım, ne kadar da benzetmişler "Aman Tanrım" didim :))))) Ben de sorarım böyle anormal bir yere gidince aynı soruyu "insanlar burda niye/nasıl yaşar?" Ukraynalıların upuzun boyları da bu soğukla ilintilimidir acaba :)). Dantelli masalar çok hoşmuş gerçekten. Anne kız siz de öyle tabii. Canım TL'min de değerli olduğu yerlerin olması da ne güzelmiş değil mi? Sevgiler, iyi gezmeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Tl nin değerli olması gururlandirdi beni de uzun boylarının sebebi havalar midir bilmiyorum ama beyaz Lekesiz ciltler inin sebebi kesinlikle bu havalar.

      Sil
  4. bırrr üşüdüm :))
    hah hah hah
    çikolata çok iyiymiş

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Pembe Makyaj Çantam Bloğum taşındı yeni adresimde de takibini beklerim. Sevgiler... blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
  6. Soğuklar uzun sürüyordur ama çikolatalarla içiniz ısınır)))))) yıllar önce kievdeki adam diye bir film izlemiştim ..onu hatırladım..sevgiler...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.