İnsan Sevdiğini Taştan Ağaca Çarparmış

sevgi ile ilgili görsel sonucu
Ayla filmini izlerken hissettiğim duygu yoğunluğuyla bir yazı yazmak istedim ama eve döndüğümüzde çok geç olmuştu. Ertesi gün de gene program yoğundu. Bugünlerde hafta sonlarım çok dolu geçiyor ve hafta başı yorgun başlıyorum haftaya. En azından bir günü evde dinlenme günü ilan etmek gerek galiba. 
Sevdiğimiz insanları "nasıl olsa hep oradalar" diyerek ihmal ettiğimizi düşündüm mesela filmden sonra. Neyin garantisi var ki şu dünyada. Bir süredir çocuklarıma sarılırken uzun zamandır görmemişim gibi sarılıyorum. Bir daha aynı şekilde sarılamayacakmış gibi sarılıyorum ki zaten bu doğru. Bir daha bu yaşlarında olmayacaklar, büyüyecekler. 
Ezgi akşamları 1 saat falan kestirmemden hoşlanmıyor. "Sen uyurken ev çok sessiz oluyor anne, çok sıkıcı oluyor" diyor. "Sen yanımda olmasan bile mutfakta yemek yaparken senin sesini duymak bana yetiyor" diyor. Duygularını çok güzel ifade eden bir çocuk oldu kızım. Bunun için uğraştım zaten. Duyguları güzel ifade edebilmek çok önemli çünkü. 
sevgi ile ilgili görsel sonucu
Dün akşam yine beni uyandırdı ve sinirlendim ona kızdım. Ama gece yatağıma yatınca düşündüm "biraz daha büyüdüğünde o da ağabeyi gibi odasına kapanacak belki de hiç ilgilenmeyecek bile benimle. Aslında kızım benimle olmak istiyor sadece" üzüldüm ona kızdığıma.
Eşimiz , çocuklarımız, anne babalarımızda öyle aslında. Hep orada olacaklar sanıyoruz. Hep sağlıklı olacaklar. Sanki bunun garantisi bize verilmiş gibi. İşte tam da bu sevdiklerim hep yanımda düşüncesi ve alışkanlığı ilişkilerimizi otomatiğe bağlamamıza sebep oluyor. Özensiz davranmamıza, ilgisiz olmamamıza yol açıyor.
sevgi ile ilgili görsel sonucu
Ölüm diye bir gerçek var. Pek hatırlamıyoruz, düşünmüyoruz. Ama her canlı bir gün ölecek. Allah gecinden bile verse eninde sonunda olacak. Kendimiz ya da sevdiklerimiz ölecek. Yani şöyle düşünün . Eve geldiğinizde hep evde olan anneniz bir gün olmayacak ve o gün belkide bugün. Korkutmak endişelendirmek için demiyorum bunları. Daha fazla değerini bilelim sevdiklerimizin. Her sarıldığımızda öptüğümüzde bir gün sarılamama ihtimalini düşünelim. 
Mesela eşinize çok kızdığınızda onsuz bir hayatın nasıl olacağını hayal etmek bile kızgınlığınızın geçmesine sebep oluyor. 
Yani demem o ki arkadaşlar, bir gün hepimiz öleceğiz , sevdiklerimizde ölecek. Bitmez sandığımız her şey bitecek. Bunun bilinciyle davranın sevdiklerinize. Sevdiğinizi taştan ağaca çarpmayın yani. Onlarla geçirdiğiniz her an'ın değerini bilmeye çalışın. 
sevgi komik ile ilgili görsel sonucu

13 yorum:

  1. Önceleri büyük kızımın yanıma uzan anne demesine çok kızıyordum. Çünkü onların uyumasını bekliyorum, duş almak için, ortalığı toplamak için, yapılacak işleri yapmak için. Bakıyorum ki ben yanına uzanmayınca uykuya dalma süresi uzuyor. Önceleri söylenerek uzandım yanına, ama o beni utandırıp omzuma öpücük kondurdu. Sonra baktım ki, yanına uzanınca gülümseyerek ve huzurla dalıyor uykuya, hem de daha kısa bir sürede. Artık söylenmiyorum, hatta o demeden yanına uzanıyorum.
    Yazdıklarınız son zamanlarda yaşadığım duyguları özetlemiş. Ama hala ihmal ettiğim büyüklerim var, hayatın koşturmacasına kapılıp :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu dünyada değerli olan tek şey sevdiklerimi

      Sil
  2. babamı kaybettikten sonra hep pişmanlıklar yaşadım, keşke daha çok ilgilenseydm daha sık sevdiğimi söyleseydim diye, annem hayatta ama ona da yapmıyorum bunları, bazen pişman oluyorum; ama işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir şey için geç değil Meltem hemen başla:)

      Sil
  3. Neden onları hic gitmeyeceklermis gibi ihmal ediyor kiriyoruz anlamiyorum. Bir köşede bekliyor nasil olsa gel dedigimde gelecek ? Diye düsünsede garantisi var mı ? Belki gelmek isteyecek ama gelemeyecek.

    Kızını anlıyorum. Ben eşim kizim uyanikken uyuyamiyorum. Her anim onlarls gecsin istiyorum. Daha cok sohbet edyim istiyorum. Ay cok duygulandim 😁 yeter bu kadsr. Eline saglik ne güzel bir yazi oldu bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işten geldiğimde çok yorgun oluyorum ve 1 saat uyumak diğer islerimi yapabilmek için bana enerji veriyor

      Sil
  4. Annem hayatta olsaydı dedim birden...;(

    YanıtlaSil
  5. Sevdiklerimize her daim sarılmak lazım... ama dur oğlum, bi dakika anne diye diye ihmal ediyoruz sevgiyi...
    Öpüyroum seni ♥

    YanıtlaSil
  6. ay evet evet. mutfakta iş yapan anne sesiiii ne güzel tabikideeee :)

    YanıtlaSil
  7. Ne kadra doğru... işte bu yüzden ölümü unutmamak gerek :(

    YanıtlaSil
  8. Ah ah, ne kadar doğru sözler...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.