Kız Kardeşlik

sisterhood ile ilgili görsel sonucu
Bir kaç yıl önce çalıştığım hastanede 6 kişilik yönetim kadrosunda iki bayan çalışıyorduk. Ben ve tabii ki gerçek ismini söylemeyeceğim arkadaşım Meral . Diğerleri, çoğu yerde olduğu gibi, erkekti. Satın alma birimiyle ilişkili bir birimden sorumlu olduğum için satın alma biriminden sorumlu Meral ve Ahmet'le sık sık görüşmem gerekiyordu. İş için bir evraka ya da bilgiye ihtiyacım olduğunda Ahmet'i aramayı tercih ediyordum. Çünkü Meral'i aradığımda uzun süre telefonla konuşmam ve bir sürü açıklama yapmam, hatta resmen hesap vermem gerekiyordu. Mesela evrak istediğim zaman Meral; "neden istiyorsun, neden sen birini gönderip aldırmıyorsun, ben vermek zorunda mıyım, bu evrak olmadan yapamaz mısın, fotokopisini versem aslını vermesem, şu anda gönderemem biraz bekle vb......" gibi uzayıp giden sorularla muhattap olmamak, gerilmemek için Ahmet'i arardım. Ahmet'le konuşmamız 10 saniye sürerdi. "Şu evrak lazım Ahmet , Tamam Kadriye hemen gönderiyorum". Siz olsanız hangisini seçersiniz? 
Şimdi bunu neden anlattım? Çalışma hayatında hangi bayanla konuşsanız erkeklerle çalışmayı tercih ettiğini söyleyecektir size. Aslında bence acı bir durum. Kadınlar olarak hayatı birbirimize zorlaştırdığımızın göstergesi maalesef. Anlattığım anım gibi bir sürü anılarımız var. Çok sıradan bunlar. Çok doğru olduğunu düşündüğüm için sevdiğim bir söz var; "Kadınlar imparatorlar gibidir, hiç dostları yoktur" . En büyük düşmanları da yine kadınlar maalesef:(
sisterhood ile ilgili görsel sonucu

Bir süredir fırsat bulduğum zamanlarda youtube'dan Leyla Alaton'un katıldığı programları izliyorum. Hatta geçenlerde TED konuşmasını paylaşmıştım blogumda. Kadınlara güzel rol modellik yapan insanları seviyorum. Kadınların çalışma hayatında olmasını destekliyor, maddi özgürlüklerinin olması gerektiğini , üretime, hayata katılmaları gerektiğini söylüyor. Daha çok kadın yönetici olmalı diyor mesela. Ve kadınların birbirini kıskanmalarıyla ilgili "hep daha güzel, daha zengin, daha iyi kocası olan, daha iyi hayatı olan, daha iyi bir şeyleri olan kadınlar var ve olacak. Kıskanmak bunu değiştirmez. Hayat kadınlar için zaten zor , bir de kadınlar olarak biz birbirimize zorlaştırmayalım. Birbirimize destek olalım. Benim kız kardeşim yok , kadınların kız kardeş olmasını istiyorum" diyor. Bende çok istiyorum bunu. Hayat gerçekten kadınlar için daha zorken ve bunu bütün kadınlar biliyorken neden birbirimize destek olmuyoruz ki. Neden kız kardeş olmayalım ki? 

kızma hiç kimseye yaptıklarından dolayı ile ilgili görsel sonucu
Geçenlerde instagram da hiç tanımadığım bir bayanın hesabında paylaştığı şeyleri beğendim ve yorum yaptım. Bana özelden "siz çok iyi bir insansınız" diye mesaj atmış. İnanamadım. Son zamanlarda özellikle sosyal medyada da gerçek hayatta da insanlar birbirleri için karşılıksız hiç bir şey yapmıyorlar da o yüzden mi acaba dedim kendi kendime. Kıskanan, çamur atan, kıyasıya hatta belden aşağı eleştiren insanlarla dolu özellikle sosyal medya. Böyle olması gerekmiyor. Hatta böyle olmasının kimseye bir faydası yok. 
Kimseden beklemeden siz yapın ve "iyilik yap, iyilik bul" misali yayılsın. Siz kadınlara iyi davranın, destekleyin. Kıskançlık artacağına birbirimize desteğimiz, sevgimiz artsın. Ne olmuş o daha zenginse, o daha şanslıysa, daha güzelse. Kendisiyle barışık insan en güzel, en zengin en mutlu insandır. 
sisterhood ile ilgili görsel sonucu
Sonuçta "biz kimiiiiiiz kadınız:))))" Ben elimden geldiğince isteyen ya da ihtiyacı olduğunu düşündüğüm tüm kadınları destekliyorum. Kadınların daha iyi hissetmelerine katkım olursa çok mutlu olurum. "Sen kimsin ki, ben ne yapabilirim ki" diye düşünmeyin. "Ben değilsem kim, şimdi değilse ne zaman?" diye düşünüp birbirimize destek olalım. 
Biz birlikte güçlüyüz.


10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sende öylesin.

      Sil
  2. ilk olarak hangi bölüm mezunu olduğunu sormak istiyorum, ardından ya biz kadınlar neden birbirimie destek olmuyoruz yahu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce idari bilimler iktisat sonra rehberlik psikolojik danışmanlık mezunuyum . Hastanede idareci olarak çalıştım dediğim için sordun sanırım:)

      Sil
    2. evet; çünkü ben sağlık kurumları yönetciliği okudum 4 sene.ben okula başlamadan bir süre önce yenii bir tasarı ile bu mesleği sadece bu böklüm mezunu olanların icra edeceği söylenmişti hatta ben 1. sınıftyakrn doktor hemşireler bizim bölümü okumaya başlamıştı; ama sonra tabi fooss

      Sil
  3. Ben de erkeklerle çalışırken daha mutluyum ne yazıkki:(
    deniz yıldızı hikayesi var ya kesin bilirsiniz..o hikayedeki gibi her küçük şey önemlidir.. güzeli bir söz yorum bakış..bir teşekkür bir kolay gelsin....
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  4. Meslek hayatında kadınlar bir yerlere gelmek için çok bedel ödüyor.Haliyle böyle olunca da diğer kadınları biraz rakip görüyor olabilir.Ben de kadın yöneticilerimden çok çekmişimdir.Yönetici toplantılarından defalarca başhekim tarafından odadan kovulmuşluğum vardır :)

    YanıtlaSil
  5. Bir bayan tarafından 12 boyunca yoğun mobinge maruz kalan bir insan olarak çalışır iken erkek elemanlar ile daha iyi çalışmışımdır.Benden bir örnek yemekhanede yemek yiyorum muhasebeden 2 bayan sıraya giriyorlar, birbirleri ile konuşuyorlar ama yüzler birbirine dönük değil. Ben masadayım sırada olan bayanlardan arkadaki bana bakıp ağız hareketi ile aptal diyor. bunu bir yaptı iki yaptı bir gün o agzını açmadan yakaladım ben de o.... dedim ağız hareketi ile. sonuç fabrika içinde beni gördüğünde yön değiştirme ve yüzünü çevirme ve yaptığı hareketi bir daha yapamama. Senin olayının benzeri bende çok ağır sonuçlar vermiştir karşı tarafa. takmayın üstüne gidin olsun bitsin..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.