Çocuklarda Vicdan ve Adalet Duygusu

Benim çocuklarım kadar sade soda seven başka çocuklar var mıdır bilmiyorum? (Ben bile şu yaşımda meyveli-şekerli içecek tercih ederim sade soda yerine ama kimseye söylemeyin:)). Yani çok severek içmiyorum ama ne yaparsın el mecbur. Tok tutuyormuş ve mineralli falan, faydalı yani . Neyse dün gece saat 9 gibi midem kazınmaya başladı ve biraz da spor yaptığım için susadım. Bir soda içsem mi diye sesli düşünürken Ezgi "anne ben de içeceğim, ikimiz için limonlu bir soda hazırlamamı ister misin?" dedi Bende "harika olur bebeğim" dedim.  Sonra mutfağa gidip 2 bardağa hazırlayıp getirdi ve seçmemi istedi. Ben "farketmez sen ver bir tanesini" dedim Ama o benim seçmemde ısrar etti. Ben de bir tanesini alıp içmeye başladım. Ama Ezgi bana bakıp "anneciğim o limonu az olan sodaydı, çünkü ben ikisine eşit koyamadım limonu" dedi üzgün üzgün. "Olsun kızım önemli değil" dedim. "Ama ben adil davranmadım, seni kandırıyormuşum gibi hissettim, lütfen değişelim" dedi. Ben de "peki neden eşit koymadın?" dedim . "Çünkü ilk bardaktaki çok köpürdü ikinci bardağa koydum biraz, sonrada birinci bardağa tekrar koymayı unuttum" dedi. "Tamam anneciğim önemli değil ama böyle düşünmen, adil olmaya çalışman çok hoşuma gitti" dedim. "İçim hiç rahat etmedi anne, seni kandırmışım gibi hissettim" dedi. Bu olay çok hoşuma gitti benim. Vicdanlı çocuklar yetiştirmenin çok önemli olduğuna inanırım. "Demek ki öğretebilmişim çok şükür" diye düşündüm. Çünkü çocuklarımız söylediklerimizi değil yaptıklarımızı yaparlar.
Yıllar önce Onkoloji Hastanesinde bir bayram nöbetinde bayramın 1. günü ellerinde hediyelerle bir sürü insanın hastaneye geldiğini gördüm. Önce hastaları olduğunu düşündüm. Sonra eskiden beri o hastanede çalışan arkadaşım "biliyor musun bu insanlar burada yatan hastaları tanımıyorlar . Sadece hasta oldukları için ziyarete geliyorlar. Buraya her bayramda, yılbaşında bir sürü insan gelir. Hediyeler alırlar, insanlarla sohbet ederler" dedi. O kadar hoşuma gitti ki  anlatamam ve dedim ki "bende yapacağım, hatta çocuklarım olduğunda onlarla birlikte yapacağım". Malesef bugüne kadar hiç yapamadım. Ayrıca Çocuk Esirgeme Yurtları ve Huzurevleri'ne de birlikte gitmek istiyorum çocuklarımla. Çocukta merhamet ve vicdan duygusunun gelişmesi için çok gerekli. Empati yapmayı öğretmek için yapılmalı. Ben yapamadım henüz siz yapın arkadaşlar:))) Ben de en kısa zamanda yapacağım inşallah.

Sebastiyan ne demiş bu konuda?


14 yorum:

  1. Merhaba;
    Bana göre hem etkileyici hem de eğlenceli bir yazı olmuş .
    Güzel yürekli çocuklardan ve annelerinden etkilendim .
    Anlatım dilinden de hoşlandım :)
    Güzel günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum didemika çok teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  2. Dilerim böyle güzel çocuklar yetiştiren anne babalar çoğalır çünkü dünya halkları olatak en çok buna ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fikriye . Utandım 😚

      Sil
  3. Kocaman öptüm tatlı kızını :)

    YanıtlaSil
  4. Birkaç damla limonla başlayan adalet duygusu adalet terazisini elinden bırakmamayı yaratacaktır sonuçta. Bu tür güzel duygular çocuklukta başlıyor, büyüdükçe pekişiyor.
    Ezgi keşke hukukçu olsa; adil hukukçulara nasıl da ihtiyacımız var.
    Sevgiler. Ezgi'yi kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Makbule Hocam ağaç yaşken eğilir.Daha 8 yaşında kuzucugum belkide hukukçu olur .düşünelim biz bunu:)

      Sil
  5. Vicdanı yitiren bir toplum olma yolunda ilerlemeyelim .. ne güzel sizing gibi anneler babalar olsun.. biz de oğlumuza bunu aşılamaya çabalıyoruz..

    YanıtlaSil
  6. O güzel vicdanlı yüreğinden öptüm Ezgi'nin...
    KOcaman hem de ♥

    YanıtlaSil
  7. umarım vicdanlı bireyler yetiştirmeyi başarabiliyoruzdur , çok zaman geldikleri konumdan değerli benim gözümde vicdan çünkü

    YanıtlaSil
  8. nasıl güzel nasıl tatlı bir evlat, dilerim karşısına da en az kendi kadar vicdan sahibi insanlar çıkar her daim

    cocuk esirgemeye huzur evine gitmeyi bende cok istiyorum bakalım pek yakında planlayacağım

    YanıtlaSil
  9. Ah o nasıl bir masumluk, nasıl bir güzelliktir! Ne güzel yetiştirmişsiniz. İnşallah ömrü boyunca hep iyi insanlarla karşılaşır.

    YanıtlaSil
  10. Kadriyecim Ezginin bu kadar adil erdemli olması inan öyle gurur verdi ki. Gözlerim doldu. Harika yetiştirmişsin evladını. Hayatın adaletsizliği hiç dokunmasın güzel kızımıza inşallah.
    Ben de çok düşündüm yurtlara gitmeyi ancak benim ruhsal yapım ve psikolojim bunları kaldıramaz kendimi tanıyorum. Bu açıdan güçlü bir duruşum yok ağlamaktan bayılabilirim bile. O yüzden o tarz desteklerde maalesef yer alamıyorum . Ama gidebilirsen ne mutlu sana.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.