Nostaljik Pazartesi-Kötülük Yayılmasın

Kötülük Yayılmasın

 
Eski zamanların birinde (ama çok eski, bayaa bi eski)  develerle, çöllerden geçilerek yolculuk edermiş insanlar. Günlerce süren yolculuklarda çölde aç, susuz kalma tehlikesi varmış. Günlerden bir gün bir derviş devesiyle yolculuk ederken büyük bir çölden geçmesi gerekmiş.Hava çok sıcakmış ve etrafta kumdan başka hiç bir şey yokmuş.
Derviş bir kaç saat çölde yolculuk ettikten sonra uzakta insana benzeyen bir karaltı görmüş. Hayal gördüğünü sanmış ama biraz daha yaklaşınca yanılmadığını anlamış. Bu, kumların üzerinde bitkin yatan bir insanmış. Derviş bu zavallının öldüğünü sanmış önce. Devesinden inmiş, yanına gitmiş. Bakmış ki yaşıyor ve "su,su" diye inliyor. Derviş hemen koşup devesinde asılı çantasından matarasını alarak zavallıya su vermiş. Sonra aç olup olmadığını sormuş. Yabancı aç olduğunu söyleyince çantasındaki azığından vermiş. Karnı doyup biraz kendine gelince yabancı adam dervişin deveesine doğru koşmaya başlamış.Derviş ne olduğunu anlamadan arkasında bakakalmış vee yabancı deveye binerek kaçmaya başlamış. Derviş ne olduğunu anladığında adamın arkasından bağırmış "tamam devemi al kaç ama bu olayı kimseye anlatma". Adam gülerek kaçmaya devam ederken dervişin söylediklerine aklı takılmış. Ne demek istediğini o kadar merak etmiş ki kaçmaktan vazgeçip geri dönmüş ve dervişe neden öyle söylediğini sormuş.
Derviş demiş ki: "Eğer bu olayı anlatırsan bundan sonra hiç kimse çölde, yolda gördüğü yardıma muhtaç bir yabancıya yardım etmez. Anlatma ki kötülük yayılmasın" demiş.


21 yorum:

  1. ne güzeelll... çok beğendim.. dünyada bu kadar kötülük varken bu hikaye çok iyi..

    sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Pınar teşekkürler .

      Sil
  2. Selamlar. Hikaye etkinliğimiz başladı haber vermek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen geliyorum Dreamella.

      Sil
    2. :) Sen de yazarlar arasındasın ya o yüzden haber vermek istedim.

      Sil
  3. Ders verici bir söz. Değerli buldum.

    YanıtlaSil
  4. Ahhhh o kötülükler hep hapsolsa da kimse bilmese ;))

    YanıtlaSil
  5. güzel bir hikaye imiş, kaleminize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  6. Çok sevdim hikayeyi...
    Kötülük yayılmasın, biz iyilikleri, güzellikleri anlatalım bol bol

    YanıtlaSil
  7. Aslında insanlar iyilik yapmaya daha eğilimli diye düşünüyorum. Ama kötülüğü düşündüren, önlem almayı gerektiren öyle çok şey var ki içten tetikliyor insanı. Belki o yüzden giderek iyiler azalıyor.

    YanıtlaSil
  8. Hep bu kötülükler yüzünden bazen yollarda yardima ichtiyaci olan insanlara yardim edilemiyor, korkuyor insanlar "acaba gercekten mi yardima ihtiyaci var, yoksa numara mi, dolandiricilar mi ?" diye. Okadar üzücü ki bu...

    Düsüdürücü ve örnek bir hikaye olmus...ellerine saglik Kadriye.

    YanıtlaSil
  9. Çok anlamlı bir hikaye. .

    YanıtlaSil
  10. Ah ah bizim içimize işlemiş durumda o kötülük, bütünüyle kuşkudayız artık...

    YanıtlaSil
  11. çok güzel anlamı olan bir hikayeymiş gerçekten de doğru ama adam vergi kaçırıyor böbürlene böbürlene anlatıyor öteki ben kerizmiyim bende yaparım diyor.Okul müdürü bir konuşmasında aidat vermeyenlere seslenip bari neden vereyim vermiyorum diye anlatmayın verecek olanı engellemeyin demişti çokta hak vermiştim o zaman

    YanıtlaSil
  12. Çok ders verici, özellikle de günümüz medyasında yayınlanan haberleri gördükçe...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.