Nostaljik Pazartesi-Hiç Kimse Mutlu Bir İnsandan Hoşlanmaz


Merhaba
"Hiç kimse mutlu bir insandan hoşlanmaz; Çünkü mutlu bir insan diğerlerinin egosunu incitir"  Bu söze siz de hak veriyor musunuz? Hiç kimse demezdim ben de çoğunluk, genel daha doğru bence. Egosuna söz geçirebilen insanlar da var:) 
Mesela bir tatile gittiniz, çok berbattı. Döndüğünüzde bunu anlatıyorsunuz. İnsanların çoğu ilgiyle ve mutlulukla sizi dinlerler. Sefil olmanıza içten içe sevinerek sizi teselli etmeye çalışırlar. Ama eğer tatiliniz harika geçtiyse sohbet çok uzamaz. Ne kadar eğlendiğinizi , mutlu olduğunuzu kimse dinlemek istemez. Öyle değil mi? Bir düşünün.
Mesela toplum olarak güzele güzel dememeye çalışmak gibi bir eğilimimiz var. Yani eleştirmek dendiğinde herkes uzman ama bir şeyi çok beğense bile söylemiyor. Bazen düşünüyorum "çok güzel olmuş" ya da "çok güzel kadın" ve ya "harika görünüyorsun" desek neremiz eksilir. Eksilmez artar. Neyi beslersen o artar. 
Yıllar önce televizyonda bir tiyatro oyunu izlemiştim. Bir kasabaya gelen yabancı bir kadın ve kasabanın yerli halkı arasında ki ilişkiyi anlatıyordu. Önce kadını kabul etmek istemiyorlar. Kiralık ev arıyor vermek istemiyorlar. Yaşlı ve şişman ev sahibine "çok güzelsiniz" diyor. Sihirli kelime! Kadın yumuşuyor ve sohbet ilerledikçe hem de istediği fiyattan daha az bir paraya evini kiralıyor. Kadın komşularıyla da aynı diyalogu yaşıyor. Önce kadını kabullenmek istemiyorlar ama kadın, erkek ve ya kadın fark etmeden herkese "çok güzelsin" diyor. Ve inanılmaz bir değişim yaşanıyor herkeste. Kasabadaki tüm insanlar birbirleriyle daha iyi ilişkiler yaşamaya başlıyorlar, kadın zaten çok kısa bir süre de ev buluyor, iş buluyor hatta eş buluyor:) 
Tabi her insanın "çok güzelsin" sözü karşısında ki yumuşama süresi aynı değil ama, en en zor, en katı görünen insanlar bile bu söz karşısında kayıtsız kalamıyorlar.  
Çok mu zor? Bir deneyelim ne kaybederiz:)
Bu yazımı okuyan kişi, biliyor musun "çok güzelsin".

14 yorum:

  1. Egolarının kölesi insanlar olduk çıktık. Nerde doğruyu söylemek pehhh :((
    Kaleme alan kişi de çok güzel ki ;)) sevgiyle

    YanıtlaSil
  2. Sende çok güzelsin canım benim :)))

    YanıtlaSil
  3. Ben artık iyi gün dostunun kötü gün dostundan daha zor bulunduğunu düşünüyorum.

    Sen de çok güzelsin demeden de gitmiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Gülümse ve bir kaç iltifatın açamayacağı kapı yok. :D

    YanıtlaSil
  5. Hem güzelsin hem de yazıların güzel.

    YanıtlaSil
  6. SEN ÇOK YAŞA EMİİİ
    ne güzel yazmışsın
    sana yürekten katılıyorum ve senin gibi kendi güzel yüreği güzel bir kadını tanıdığım için kendimi çok şanslı hissediyorum
    öpücüklerrrrrr

    YanıtlaSil
  7. Cok güzelsin demek güzel de, gercekten icten gelmeli. Öyle sadece ev bulayim, kiracim kiradan düssün, beni sevsinler diye söylenmis olmamali tabii, di mi?:)

    Valla ben kendimi bildim bileli güzel buldugumum herkese ya da herseye güzel derim arkadas, hic öyle komplekslerim yoktur. Insanin kalbi güzel olmali. Kalbi güzel olmayanlar, güzel olan seyleri de dile getirmeyi beceremiyorlar maalesef... ya da yapsalar hemen anlasiliyor samimi olmadiklari (ben anlayabiliyorum genelde):)

    Güzel miyiz? Sensin o :)

    YanıtlaSil
  8. Biz pek naifmişiz o zaman yaa. Ne bileyim burda birbirimizi asla kıskanmadan ilgi ve sevgiyle takip ediyoruz. Bak şimdi içime bir kibir mi geldi ne :)) (kışt de hadi git diyeyim içime) Şaka bir yana da maalesef haklılık payı var, keşke böyle olmasa :( Sen de çok güzel ve bilgilisin can...

    YanıtlaSil
  9. "Çok güzelsin" diye bitirdin yaa... Nasıl da okşadın egomu anlatamam dile benden ne dilersenn. :) :P Neyi ve kimi beğendiysem duygularımı kolayca hiç gocunmadan açıklarım, hem de coşkuyla. Ama içimden gelmeli, öyle hissetmiyorsam da söyleyemem.

    Şu tatilden mutlu mutsuz dönme durumunu anlatınca takınılan tutum var ya, aynen yaşadım bu sene. Bir arkadaş "Nasıl geçti tatilin?" dedi. Ben de, eğer beğenmişsem, mutlu olmuşsam, güzel bulmuşsam coşkuyla anlatırım demiştim ya... Başladım anlatmaya, "yaz sonu olmasına rağmen hava bir güzeldi anlatamam. Deniz desen yazdan da sakindi. Hava mis..." derken kesti konuşmamı. " Ay! neyse işte, bu kadar imrendirmene gerek yok..." diye. Çok üzülmüştüm yaa. Bu imrenen de Antalya Side'de yaşıyor düşün...

    Sevgiler

    Bu arada sen de çok güzelsin :) <3

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar bende yeni blog açtım nasıl olduğu hakkında yorumlarını paylaşır ve beni takip edersen çok sevinirim.
    http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar bende yeni blog açtım bloğuma girip blogum hakkında yorum yaparsan ve takibe alırsan çok sevinirim. desteğin için teşekkürler :))http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Güzel bakan güzel görür :) O senin şahsına münhasır güzelliğin olmakla birlikte iltifatını da yok sayacak değilim. Biliyorum güzelim, güzelsin güzeliz :)

    Bu arada mimledim seni bir bak istersen :)

    YanıtlaSil
  13. Tatlı dilli olmak iyidir.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.