Para Biriktirmenin Asıl Yolu Ve Diğer Yolları

para biriktirme karikatür ile ilgili görsel sonucu
Aslında para biriktirmenin 7 süper sırrı falan yazacaktım ama kandırmak gibi olur:)))) İnandığım bildiğim ve işe yaradığını gözlemlediğim tek yol var. Parayı seveceksin arkadaş. O kadar seveceksin ki paranı kimselere vermek istemeyeceksin onu:)))) 
Bu tavsiyeyi gerçekten de bir kitapta okumuştum. O zaman bir aydınlanma gelmişti bana:)))) Bakın etrafınıza , zengin olanlara, her daim parası olanlara. Parayı seven insanlardır genelde. Ama nerede müsrif, savurgan hiç bir zaman parası olmayan birini görseniz parayı pek sevmeyen birisidir. Psikolojik olarak ta bunun sebebi paraya kötü anlamlar yüklemek. Yani atasözümüzde ki gibi "çok laf yalansız, çok para haramsız olmaz" benzeri bir düşünce tarzına sahip olmak. Yani düşünün, derinlerde kesinlikle benzeri bir inancınız vardır.  
para biriktirme karikatür ile ilgili görsel sonucu
1. Para biriktirebilmek için öncelikle, ilk olarak yapacağımız şey parayı sevmek. 
2. Gereksiz harcama yapacağınız zaman o parayı kazanmak için ödediğiniz bedelleri hatırlamak. Yani şöyle bir hesaplama yapabilirsiniz; Aldığınız parayı çalıştığınız saate bölüp almak istediğiniz şey için kaç saat çalıştığınızı bulabilirsiniz. Bu inanılmaz bir farkındalık yapıyor insanda ve diyorsun ki "pekte ihtiyacım olmayan bir şey için 3 saat çalışmam gerekiyor yani" diyorsunuz. Bu gerçekle yüzleşmek işe yarayabilir.
para biriktirme karikatür ile ilgili görsel sonucu
3. Para biriktirmek istiyorsanız kazancınız elinize geçer geçmez biriktireceğiniz parayı ayırmanız gerek . Yani gelirinizin biriktiracağiniz kısmını daha elinize geçmeden mesela başka bir hesaba aktarıp kalan parayı harcamak. Çünkü harcamalar bittikten sonra biriktirmek için para bulamıyorsunuz zaten. İnanılmaz kalan parayla da gerçekten geçiniyorsunuz.
4. Son zamanlarda gereksiz harcama yapmamak için kullandığım yöntemlerden biri de anlık isteklerimi bekletmek. Yani üzerinden zaman geçmesini beklemek. Gerçekten istiyorsam o süre geçtikten sonra almak. Eğer gerçekten istiyorsanız unutmuyorsunuz, ama unuttuysanız geçici hevestir o:)))
İlgili resim

5. Bütçe yapmak. Çok basit ama insanlar genelde görsel olarak görünce daha kontrollü oluyor. Yani yazdığınız zaman nereye ne harcadığınızı biliyorsunuz ve bir şey alacağınız zaman daha kontrollü oluyorsunuz. 
Son zamanlarda bugüne kadar para biriktirmediğim için kendime kızıyorum o yüzden bu araştırmayı yaptım ve sizinle paylaştım. Sizin yöntemleriniz neler? Daha pratik yöntemleriniz var mı mesela? Paylaşalım ki çoğalsın, öyle değil mi?


20 yorum:

  1. AVM lere gitmemek de olabilir para harcamamanın yolu
    çünkü, göz görünce gönül istiyor!!!
    çok doğru bir söz bence
    çok sevelim kimselere vermeye kıyamayalım paramızı bu da iyi fikirmiş :))
    sağolasın güzel yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AVM'ler kesinlikle para tuzağı yerler . Yorum için teşekkürler Fatmacığım

      Sil
  2. Beyne giden bir olay olduğu kesin bunu bende kitapta okuduğumda farketmiştim. Ben de önem vermezdim. Yaşadığım olay var bu konu ile ilgili. Blogta yazacağım bir ara ondan kaynaklandığını anladım. Kendimi düzelttim hemen bu düşünce tarzında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazini merakla bekliyorum yuregimin iklimi.

      Sil
  3. sokağa çıkmadığımda iyi para birikiyor aslında. sonra çat, online alışveriş siteleri karşıma çıkıyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla izin vermiyorlar bizi hiç bir yerde rahat ettirmiyorlar😀

      Sil
  4. Para biriktirmek adına çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize sağlık. Para kazanmaktan daha önemli olan konu parayı doğru harcamak. Çoğu zaman göz ardı edebiliyoruz maalesef. Ayrıca otuz yıl sonra ne gibi harcamalarımız olucak merak ediyorum doğrusu :) Emeğinize sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler meczup yazar. Para harcama okulu açılmalı ve kazanmaya başlamadan herkes orayı bitirmeli :)

      Sil
  5. Cüzdanımı alıp kalbimin üstüne koydum ve güzel sözler soyledim. :))
    Saatlik kazancimi bilmiyorum. Bunu hesaplamak bile tasarrufun baslangici olur.
    30 yıl önce para odemediklerimiz yazısı da güzelmiş. Dogalgaz da yeni ama zaten isinma giderimiz hep olduğu için listeye eklenmesine gerek duyulmamış.
    Yararlı paylaşımınız için teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika yapmışsın film gündemi. Arada tekrarlamak lazım. Herkes bizim paranızı istiyor vermeyelim kimselere

      Sil
  6. Bankaya otomatik talimat vererek ay başlarında belli bir kesinti.yapmasıno söylemeye karar verdik biz de. Şu sıralar vadeli mevduat iyi kazandırıyormuş. Her ay üzerine eklenirse belki bir gün ev alabiliriz diye umud ediyorum. Yani peşinatını öderiz hiç olmazsa. Buradaki ev fiyatları uçuk ötesi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otomotik ödem e talimatı akıllıca. Benimde vardı bir aralar ama ben hiç unutmadım onu ve donunda harcadım . Unutmak gerek Handan o para yokmuş gibi davranmak gerek

      Sil
  7. Avmlerden uzak durmak ve birşey satın alırken gönülden" gerçekten buna ihtiyacım var mı ? " sorusunu sorup cevaplayabilmek önemli:)

    YanıtlaSil
  8. bizim bilinçaltı kodlarımızda para ile ilgili hiç güzel şeyler yok. O yüzden parayı çekemiyoruz hayatımıza. Parayı sevmek, paraya değer vermek, cüzdanımıza paralarımızı düzgünce yerleştirmek bu noktada gerçekten çok önemli.Çok da güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumun için Hilal:)

      Sil
  9. Bizim ülkede para biriktirmek miiii :D yakında osuruk, öksürük , oksijen vs..vergisi de alırlar tatlım birikimlerimiz ona gider töbe töbe :) ama yine de senin dediğin gibi parayı sevmek lazım. istemek lazım. para parayı çeker di mi. bir de anlık isteklere katılıyorum , onları bekletmek akıllıca. aferin kızzz ne güzel yol gösterdin, birikim yapabilirsem sana neler ısmarlayalım fıstıııkk :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir noktaya parmak basmışsın Deryacığım:))) Ismarlamak yok ayrıca parayı sakla, harcama:)

      Sil
  10. Bir de borçlanarak mal biriktirme yöntemi var ama bende felaket stres yapıyor :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.